2024-09-17, 06:43
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ri-Fa
Må du vila i frid Sven-Göran!
Året är 2000 och jag är 11 år, min far som idag är pensionerad sportjournalist tog med hela familjen på kombinerad semester och jobbresa. Första veckan skulle vi uppvakta någon ”sporttönt”. Han hette Sven-Göran Eriksson.
Jag förstod redan vid entrén vid Olympiastadion att det här är större än dom vanliga reportagen trots min ringa ålder.
Vi hade ett handskrivet brev från ”svennis” och tog oss förbi supportrar och vakter efter diverse problematik men tids nog löste det sig.
Min far och Sven-Göran tog i hand och sedan skedde utväxling av det svenska smuggelgodset, ”Svennis” hade bett min far ta med svenskt knäckebröd och kaviar!
Jag fick träffa fotbollsspelare som Salas, Vieri och Manchini utan att egentligen förstå någonting om hur stora de var.
Men framförallt så kände jag när Svennis tog mig i hand att han va som vilken gubbe som helst, han hälsade som vem som helst, han var folklig och genuin. Jag fick tillfället att träffa honom ytterligare en gång på svensk mark men även den gången i ung ålder, önskar att jag hade fått träffa dig i vuxen tid också, så jag hade kunnat få berätta i efterhand att även om du var extremt stor i världsögon sett så såg jag att du var en folkets människa, redan som 11-åring.

Återigen, må du vila i frid, vi värmlänningar är stolta över dig! ❤️

Edit, förlåt om det blev mer nostalgi än skvaller men jag berättade ändå om smugglingen av kaviar och knäcke!

10 av 10 👏🏽
Citera
2024-10-10, 01:38
Avslutad
Blir bouppteckningar offentliga? Kommer man få reda på hur mycket pengar Svennis hade isåfall?
Citera
2024-10-11, 00:58
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Blir bouppteckningar offentliga? Kommer man få reda på hur mycket pengar Svennis hade isåfall?
En knapptryckning bort bara, om du har personnumret. Det tar dock tid innan en bouppteckning blir klar. Så än är det ingen idé.
https://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/narenanhorigdor/bouppteckning/bestallkopiapabouppteckning.4.12815e4f14a62bc048f1 0849.html
Citera
2024-10-11, 01:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vitsippan_79
En knapptryckning bort bara, om du har personnumret. Det tar dock tid innan en bouppteckning blir klar. Så än är det ingen idé.
https://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/narenanhorigdor/bouppteckning/bestallkopiapabouppteckning.4.12815e4f14a62bc048f1 0849.html

Lär säkert komma ut på nyhetssajter också när den är klar, känns det som iaf.
Citera
2024-12-15, 11:16
Medlem
Svennis svenska fru eller om dom var sambo sa att hon klarade inte av att flytta runt o att fotbollen var viktigare för Svennis än familjen och i och med det så var äktenskapet över för hennes del..

Vilken attityd helt otroligt att nå dit Svennis nådde är få förunnat och det är uppriktigt synd om Svennis att han råkat hitta en så oförstående människa till partner.. att tillsammans sträva i ur o skur motgång såsom medvind är väl ändå grunden o kärnan i en familjs möjligheter att skapa stadga för framtiden.

Svennis skapade ekonomiskt oberoende för sin familj o generationer efter det. Som sagt helt otroligt vilken kvinna han hittat i negativ bemärkelse smått sensationellt faktiskt och tur att han var stark o blev av med henne. Det går ju inte att bygga en karriär med en oförstånde destruktiv figur släpandes i hälarna.
Citera
2025-01-08, 21:29
Medlem
https://www.skeppsholmen.se/objekt/bjorkefors-80-sunne/

Då finns hans herrgård ute på marknaden. Vi får se vem som köper den.
Citera
2025-01-08, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av himmelochhav
https://www.skeppsholmen.se/objekt/bjorkefors-80-sunne/

Då finns hans herrgård ute på marknaden. Vi får se vem som köper den.
Verkligen mustigt skvaller om ...... Svennis herrgård...
Citera
2025-01-14, 10:25
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Nu är bouppteckningen efter Svennis klar.

Och det visar sig att han dog med stora skulder.

Sven-Göran Eriksson hade tillgångar på 66 miljoner kronor, bland annat i Schweiz, men skulder på 118 miljoner kronor. Det ger en brist i dödsboet på 51 miljoner kronor.
https://www.expressen.se/sport/fotboll/svennis-bouppteckning-/
Citera
2025-01-14, 10:29
Medlem
Steff83s avatar
Vad fan sysslade han med? Men han har alltid kännts naiv
Citera
2025-01-14, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amram
Svennis svenska fru eller om dom var sambo sa att hon klarade inte av att flytta runt o att fotbollen var viktigare för Svennis än familjen och i och med det så var äktenskapet över för hennes del..

Vilken attityd helt otroligt att nå dit Svennis nådde är få förunnat och det är uppriktigt synd om Svennis att han råkat hitta en så oförstående människa till partner.. att tillsammans sträva i ur o skur motgång såsom medvind är väl ändå grunden o kärnan i en familjs möjligheter att skapa stadga för framtiden.

Svennis skapade ekonomiskt oberoende för sin familj o generationer efter det. Som sagt helt otroligt vilken kvinna han hittat i negativ bemärkelse smått sensationellt faktiskt och tur att han var stark o blev av med henne. Det går ju inte att bygga en karriär med en oförstånde destruktiv figur släpandes i hälarna.
Fick hon en del av kakan när hon lämnade?
Citera
2025-01-14, 10:44
Medlem
Citat:

Hur mycket av den skatteskuld på 55 msek netto som dödsboet lämnade efter sig förutsätter ekonomiskt oberoende för generationer menar du?

Barnen är nog rätt glada över att de inte lever i ett land där familjemedlemmar ärver skulder eller hur?

Oaktat skatteskulden så var det inte mycket cash karln lämnade efter sig i relation till allt han gjort. Satan va han måste bränt stålar.
Citera
2025-01-14, 10:48
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Nej. Utblottad snarare med en skuld på 51 miljoner. Inte mycket hämta där för efterlevande.

Känns som han var väldigt ansvarslös mot sina nära
Han verkar inte gjort några ansträngningar för att reda upp sin ekonomi vilket inte borde varit svårt med tanke på inkomsterna. Detta har ju byggs upp under lång tid.

Jag skulle vara förbannad om jag var barn till honom
Senast redigerad av Steff83 2025-01-14 kl. 11:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in