Citat:
Ursprungligen postat av
Botteup123
Bara 3 märken i WRC 1 och 6 totalt i alla WRC klasser, hur länge kommer man att köra WRC?
Jag gissar att de kommer stöka om mellan WRC1 och WRC2. Slå ihop dem till en ny klass mittemellan.
Då blir det ju lite fler märken om alla WRC2 hakar på.
Men utmaningen är ju som alltid formatet. Det krävs ju en redig insats för att följa en rallytävling. Hela helgen går ju i princip åt. Jämför med Formel 1 där man bara behöver typ 2 timmar för att se själva racet. Med WRC krävs det ju uppmärksamhet hela det vakna dygnet för att hänga med.
Hade jag varit WRC hade jag satsat mer på icke-live media. Alltså göra gedigna sammanfattningar med mycket material från sträckorna och inte som nu ett klipp på 2.13 som sammanfattar en hel dag. Ofta med eventuella krascher först. Det ger ju noll spänning att kolla på klippen om man först får se det avgörande, sen en sammanfattning på det mindre spännande som hänt.
Tänk om de istället släppte sammanfattningar efter varje specialsträcka. Så får man uppdatering på youtube och då kommer man veta om nästa sträcka kan vara avgörande. Då blir man mer benägen att sätta sig och kolla.