2025-01-12, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet
Visst är det så att W inte är åtalad här eftersom han inte kunnat delges misstanke? Om det är så, utgår jag ifrån att han kommer prövas senare och då är inte bevisen mot W med i det här åtalet. Fast vad vet jag, en simpel butiksanställd.

Du har nog så rätt.

(Men vi är alla simpla
-o alla illa berörda över detta tragiska mord-
mordet på Madeleine Dellbom o detta mord är lika vämjeligt.
Alla mord är hemska så klart- men detta är t.om värre än Arboga kvinnan..)
Citera
2025-01-12, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Absolut. Helt ovetande om mordet och F och W flyktplaner. Bara tillfällighet att han själv skulle till Tyskland.. Hävdar han.

Sen fixar pappan i USA resan till Mexico där han sammanstrålar med W, F och barnen.

Därefter åker SK fast sen W. Och barnen ska då vara i USA enligt WK själv.

Farid har blivit stora syndabocken i WKs förhör och hon utmålat sig till stort jäkla offer, men han har inte gett något livstecken ifrån sig…

Och hon drog med alla cashen.

Underligt. Alltihop är så konstigt. Önskar att någon journalist kunde djupdyka i allt detta… Men vart är barnen? Är dem tillbaka i Sverige tro?
Citera
2025-01-12, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes

Har kollat Europols Efterlysning av Farid- nu finns han inte kvar där.
Är han hittad?

Enligt web.archive.org fanns efterlysningen där 27 november, men nästa gång de har en översiktsbild över sidan den 30 november är han borttagen. Så vad hände där emellan eller har andra brottslingar fått företräde?
Citera
2025-01-12, 20:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Har polisen spridit falsk info i media?
Det framgår inte direkt från FUP att Farid vet något om otrohetsaffären eller våldtäkterna eller polisanmälningarna innan 7/3?

Det framgår bara att hon gör dem och att otrohetsaffären med Ako fortgår med ekonomiskt motiv.

Tror egentligen Farid är helt ovetandes.

Tror allt är planerat av WK. Det är WK som bjuder in Ako fast hon säger han insisterar på att bjuda på mat.
När Ako säger att han älskar henne och vill de ska lämna lägenheten den 7/3 misstänker jag hon drar kortet om våldtäkt och visar polisanmälningarna för Farid. Resten är historia.

Sen måste Ako befunnit sig i ett kärleksrus och tänkte oklart.

När han fick reda på att hon utnyttjat honom för pengar blir han arg och kanske hämnas med den anonyma anmälan?

Men när han träffar henne ger hon honom kärlekssignaler. Hon får dessutom dagarna innan en garanti från Ako på 50 000 kr. En försäkring om framtiden?

Högst manipulerande.

Högt spel som sagt

Hm, på tal om manipulerande....

"Mohamad tillfrågas om Ako sagt till honom att han var orolig för Wajiha och hennes familj?
Mohamad säger att nej, det sa han inte. Utan det han var orolig för var att Wajiha hade hans
telefon och hans koder,
och dom hade bilder och filmer tillsammans. Han sa ingetinng om att
han var orolig för hennes familj eller nåt.
Mohamad tillfrågas varför Ako lämnade Bank-ID och koder på sin mobil till Wajiha.
Mohamad säger att det var för att Ako litade på henne, i övrigt vet han inte varför. Det var
kärlek. Mohamad tillfrågas om Ako sagt till honom att han var orolig för Wajiha och hennes familj?
Mohamad säger att nej, det sa han inte. Utan det han var orolig för var att Wajiha hade hans
telefon och hans koder, och dom hade bilder och filmer tillsammans. Han sa ingetinng om att
Mohamad tillfrågas varför Ako lämnade Bank-ID och koder på sin mobil till Wajiha.
Mohamad säger att det var för att Ako litade på henne, i övrigt vet han inte varför. Det var
kärlek.
"

Varför skulle Ako lämna sådant till henne?
Kanhända har Wajiha duperat Ako, detta inför det planerade mordet som sker så perfekt i tid till resan. Nu fattar man att det gjordes försök till att komma in på Akos mobil och bankid efter hans död (kanske även före).

Varför fixar Ako ett nytt bank id bara timmar innan mordet, inloggning görs på bank- id hemma hos Farid och W och också efter mordet?

Blir han utpressad eller finns det inte tillräckligt med pengar att föra över så att det är värt risken?

Kanske var Ako död redan 17:30, strax efter det sista samtalet 17:15? Den sista vid 19- tiden görs ju med borttagen platsdelning, vilket natuligvis är gjort av W. Vem annars.

De antal försök till inloggning som resulterade i spärrning av de bank-id som gjordes, min övertygelse att det är W som har varit klåfingrig. När gjordes dessa försök och var befann sig Ako och W?

Har man hittat kniven, mordvapnet? Inga fingeravtryck verkar finnas på kökskniven, men på plastäckasrullen har man Ws fingeravtryck. Den sista påsen kan kopplas ihop med de påsar man fann runt Ako. Hon har bistätt vid inplastningen...

Brukar Ako blanda ihop koderna så mycket att bank- id låses efter bara fyra dagar respektive 16 dagar?
Citera
2025-01-12, 22:38
Medlem
notknapparens avatar
Har utredningen kollat upp detta?

Förhör med Wajiha s 1418.

W försöker nog blanda ihop korten här, inte omöjligt att hon fått Ako eller i varje fall försökt få Ako fixa ansiktsigenkänning på sitt eget ansikte på hans telefon. Kanske hon/de försökte få till att kuna tömma hans konton.

" Just det han gav mig sin telefon, där
precis när han kom, han visade sin telefon —jag köpte den ny, innan vi började fixa maten.
Han sa till mig, alltså han viskade, Farid var i köket upptagen med nånting, han viskade
såhär, han sa till mig - att vi ska ligga ditt ansikte på min telefon, alltså att jag kan öppna
hans telefon.
Han sa det — innan du går så vill jag att du ska öppna - jag ba det är
meningslöst, vi lämnar ändå, han ba — nej jag vill det ändå så att vi kan ha det som ett minne
för mig — han var så kär i mig, han ville att jag ska"
FL: Var det en bild eller var det att du skulle göra ett face id på hans telefon?
Wajiha svarade " nej en bild, att vi ska ha en bild innan vi lämnar"
"
Citera
2025-01-13, 06:13
Medlem
Varför namnger/visar bilder dom bara mannen som är efterlyst och inte kvinnan?
Citera
2025-01-13, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hm, på tal om manipulerande....

"Mohamad tillfrågas om Ako sagt till honom att han var orolig för Wajiha och hennes familj?
telefon och hans koder,
och dom hade bilder och filmer tillsammans. Han sa ingetinng om att
kärlek. Mohamad tillfrågas om Ako sagt till honom att han var orolig för Wajiha och hennes familj?
telefon och hans koder, och dom hade bilder och filmer tillsammans. Han sa ingetinng om att
kärlek.
"

Varför skulle Ako lämna sådant till henne?
Kanhända har Wajiha duperat Ako, detta inför det planerade mordet som sker så perfekt i tid till resan. Nu fattar man att det gjordes försök till att komma in på Akos mobil och bankid efter hans död (kanske även före).

Varför fixar Ako ett nytt bank id bara timmar innan mordet, inloggning görs på bank- id hemma hos Farid och W och också efter mordet?

Blir han utpressad eller finns det inte tillräckligt med pengar att föra över så att det är värt risken?

Kanske var Ako död redan 17:30, strax efter det sista samtalet 17:15? Den sista vid 19- tiden görs ju med borttagen platsdelning, vilket natuligvis är gjort av W. Vem annars.

De antal försök till inloggning som resulterade i spärrning av de bank-id som gjordes, min övertygelse att det är W som har varit klåfingrig. När gjordes dessa försök och var befann sig Ako och W?

Har man hittat kniven, mordvapnet? Inga fingeravtryck verkar finnas på kökskniven, men på plastäckasrullen har man Ws fingeravtryck. Den sista påsen kan kopplas ihop med de påsar man fann runt Ako. Hon har bistätt vid inplastningen...

Brukar Ako blanda ihop koderna så mycket att bank- id låses efter bara fyra dagar respektive 16 dagar?

Mohammed säger att det är kärlek att Ako delar sin mobil och bankinfo med W. Det gör man kanske om man seriöst tror man är tillsammans med någon, vilket Ako förmodligen trodde.

Jag tror som du att WK manipulerade Ako genom dubbelspel dvs lova honom en framtid ihop. Hon skulle lämna Farid som var elak, misshandlade henne och såg inte henne längre enligt W själv. Ako trodde blint på detta då han själv ringde ambulans vid flera tillfällen…

Farid vad tror han? Att det är pga av hög smärta efter nya bukplastiken eller vad?

Med facit i hand ser det ut som W ”sol och vårade” Ako och lät Farid ”hedersmörda” honom när hela affären höll på att avslöjas.

Inte alls omöjligt det är W som trixar med Akos bank id och ansiktsigenkänning här för att komma åt mer pengar innan de rymmer. Faktiskt högst sannolikt. Det är också hon som sen dumpar Akos mobil?

Saeeds förhör är intressant, tror faktiskt en del på vad han säger. Bla att mordet börjar efter familjen ätit, precis innan de alla ska ha te i vardagsrummet och W skickar in SV i andra rummet med barnen. Kan det röra sig om ca 30-40 min efter Ako anländer? Sen tror jag det går väldigt fort. Inte omöjligt det är W som snittar halsen på Ako när Farid håller honom.

W gör nog en hel del av markarbetet då hon inte kan lyfta alltför tungt pga bukplastiken.

W kör nog sen Akos bil till dumpplatsen. Hennes spår finns på bälteslåset.

Kanske mordvapnet, kniven, åkte samma väg som Akos mobil?
Senast redigerad av viperstyle 2025-01-13 kl. 10:25.
Citera
2025-01-13, 10:24
Medlem
Citat:
Har utredningen kollat upp detta?

Förhör med Wajiha s 1418.

W försöker nog blanda ihop korten här, inte omöjligt att hon fått Ako eller i varje fall försökt få Ako fixa ansiktsigenkänning på sitt eget ansikte på hans telefon. Kanske hon/de försökte få till att kuna tömma hans konton.

" Just det han gav mig sin telefon, där
precis när han kom, han visade sin telefon —jag köpte den ny, innan vi började fixa maten.
Han sa till mig, alltså han viskade, Farid var i köket upptagen med nånting, han viskade
såhär, han sa till mig - att vi ska ligga ditt ansikte på min telefon, alltså att jag kan öppna
hans telefon.
Han sa det — innan du går så vill jag att du ska öppna - jag ba det är
meningslöst, vi lämnar ändå, han ba — nej jag vill det ändå så att vi kan ha det som ett minne
för mig — han var så kär i mig, han ville att jag ska"
FL: Var det en bild eller var det att du skulle göra ett face id på hans telefon?
Wajiha svarade " nej en bild, att vi ska ha en bild innan vi lämnar"
"

Alltså denna W ..förnekar sig aldrig när det kommer till pengar.

Tror detta är precis vad hon gör men inte med Akos medgivande. Antagligen är han väl redan död här? Får kolla tidsloggarna igen.

Ponera F lokaliseras i slutet av november i samband med att han plockas bort som int.efterlyst. Det är bara lite drygt 1,5 månad sen med massa storhelger. Man undrar om det föregår en utredning i det tysta av något slag?
Citera
2025-01-13, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Varför namnger/visar bilder dom bara mannen som är efterlyst och inte kvinnan?

Vilka dom tänker du?

Waijha Korashi är inte längre efterlyst. Hon fångades in i USA och har utlämnats till Sverige i väntan på rättegången.

Hon finns både med namn och bild i förundersökningen.
Citera
2025-01-13, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emazet
Underligt. Alltihop är så konstigt. Önskar att någon journalist kunde djupdyka i allt detta… Men vart är barnen? Är dem tillbaka i Sverige tro?

Ja sista ordet är nog inte sagt i denna härvan.

Det finns uppgifter på att WK och Farid tog med sig barnen till Mexico. Därifrån åkte sen WK och barnen med alla pengarna och Farids mobil vidare in i USA. Enligt WK.

Det finns också uppgifter på att WKs mamma tagit sig till USA med falskt pass. Förmodligen har någon släkting i Amerika barnen nu.
Senast redigerad av viperstyle 2025-01-13 kl. 10:42.
Citera
2025-01-13, 11:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Alltså denna W ..förnekar sig aldrig när det kommer till pengar.

Tror detta är precis vad hon gör men inte med Akos medgivande. Antagligen är han väl redan död här? Får kolla tidsloggarna igen.

Ponera F lokaliseras i slutet av november i samband med att han plockas bort som int.efterlyst. Det är bara lite drygt 1,5 månad sen med massa storhelger. Man undrar om det föregår en utredning i det tysta av något slag?

Ja, det finns mycket att gräva i här.

Vet att man kan få ut extremt mycket från en mobils data, mycket mer än man tror. En skribent på flashback förklarade (@avel) i tråden om mordet på Tove, att man kan dra ut väldigt exakta data, t ex hur en mobil öppnas, hur många försök, om det är ansiktsigenkänning, mobilens läge, många, många detaljer som till synes kan vara oviktiga.

I en utredning kan dok detta bli helt avgörande info. Man hittade ju Akos mobil, så gjordes fingeravtryck på de aktuella "tangenterna" på skärmen?

Får kolla sedan, men undersöktes om Ws ansikte hade lagt in i Akos mobil som ansiktsigenkänning?

W gör ju bort sig här (liksom vid flera andra tillfällen), men det finns ju ingen som helst logik att Ako skulle vilja lägga in W på det sätt som hon först beskriver. Hon säger ju själv att hon svara Ako med att det är meningslöst. Han vet ju att de ska till USA. Sedan förnekar hon i förhöret att det är ansiktsigenkänning, men hon sa ju "att vi ska ligga ditt ansikte på min telefon, alltså att jag kan öppna hans telefon."

W har säkert listat ut att de kan se saker i hans mobil, och nu vil hon förekomma ev bevisning, för att verka oskyldig. Hon är dock lite "för listig", vilket gör att hon istället verkar ännu mer skyldig.
Citera
2025-01-13, 12:19
Medlem
Citat:
Ja, det finns mycket att gräva i här.

Vet att man kan få ut extremt mycket från en mobils data, mycket mer än man tror. En skribent på flashback förklarade (@avel) i tråden om mordet på Tove, att man kan dra ut väldigt exakta data, t ex hur en mobil öppnas, hur många försök, om det är ansiktsigenkänning, mobilens läge, många, många detaljer som till synes kan vara oviktiga.

I en utredning kan dok detta bli helt avgörande info. Man hittade ju Akos mobil, så gjordes fingeravtryck på de aktuella "tangenterna" på skärmen?

Får kolla sedan, men undersöktes om Ws ansikte hade lagt in i Akos mobil som ansiktsigenkänning?

W gör ju bort sig här (liksom vid flera andra tillfällen), men det finns ju ingen som helst logik att Ako skulle vilja lägga in W på det sätt som hon först beskriver. Hon säger ju själv att hon svara Ako med att det är meningslöst. Han vet ju att de ska till USA. Sedan förnekar hon i förhöret att det är ansiktsigenkänning, men hon sa ju "att vi ska ligga ditt ansikte på min telefon, alltså att jag kan öppna hans telefon."

W har säkert listat ut att de kan se saker i hans mobil, och nu vil hon förekomma ev bevisning, för att verka oskyldig. Hon är dock lite "för listig", vilket gör att hon istället verkar ännu mer skyldig.

Jag ska läsa om lite delar i FUP som jag snabbt bara ögna igenom bla kring mobilhistoriken. Vet ej riktigt vad som finns.

Tänkte också på Ave*L tidigare när jag läste om hur W berättar hur hon först träffar AKO. I Lena fallet vet jag det tankads ut mycket data om var Stefan surfat där det bla var porrsidor etc.

Enligt WK söker hon efter ”jobb” (det kan man kanske tolka på många sätt så här i efterhand) och drar någon historia om att hon kommer i kontakt med en som kallar sig ”Gordon Conner” (eller något liknande). Detta skulle då vara Ako och de inleder en passionerad relation. Messar dygnet runt, bokar hotell, käkar på restaurang, hon får dyra gåvor och behandlingar. Han är generös och bjuder även hennes familj och släkt på massor. Plötsligt allas nya killkompis, WK nya vän från ”jobb”.

Visst låter det här mer som hon varit ute på någon dajting sida? Och när hon träffar på Ako ser hon även delar av hans ordnade ekonomi på nätet. Det är säkert ett jobb i hennes ögon.

Haha ja hon säger tom vid ett tillfälle i förhör att hon exakt måste få veta vad polisen vet om hon ska kunna svara typ!

Intressant är att lögner många gånger är varianter av verkligheten.

Som att hon också säger att Ako skulle lämna hennes present, ett dyrt guldhalsband den 7/3. Ett halsband hade hon redan fått kring jul och det andra efter Istanbulresan.

Jag utgår nästan ifrån att hon i 95% av förhören ljuger rakt igenom. Måste bli invecklat till slut att reda ut allt för henne nu när sanningen hinner i kapp.
Senast redigerad av viperstyle 2025-01-13 kl. 12:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in