2025-01-13, 09:09
Medlem
Tjenare!

Dessa WT-människor med halslänkar i sin billigaste form, piercingar, keps, tatueringar överallt, obildade, droger, kedjerökare, kriminella, kamphundar, stort motorintresse i brist på andra vanliga intressen. Reser aldrig utomlands.

De saknar ofta också grundskole/gymnasiekompetens.

Men frågan är.
Är dessa WT-människor medvetna om att de är white trash? Eller är de helt enkelt för dumma för att förstå?

Diskutera fritt!
Senast redigerad av Gskdhshs 2025-01-13 kl. 09:19.
2025-01-13, 09:23
Medlem
(FB) Den stora tråden om att vara White Trash
2025-01-13, 09:36
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balderis
(FB) Den stora tråden om att vara White Trash

Så här skrev jag i den tråden för ett gäng år sen:

Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jag ogillar beteckningen WT. Önskar det fanns ett bra och etablerat svenskt begrepp. Men vi vet ju alla vilken samhällsklass vi pratar om.

Som andra i tråden påpekat så skulle någon ur denna klass aldrig någonsin i helvete komma på att fråga sig själva om de är WT. De bara är. De reflekterar aldrig över sin situation och framför allt så oroar sig de aldrig över vad andra tycker och tänker.

Deras totala brist på ängslighet är både skrämmande och befriande.

Alltså är du helt garanterat inte WT om du oroar dig över att vara det.
2025-01-13, 09:47
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Jag tror dom gillar livsstilen som WT. Det är något som fascinerade dom till att bli det i yngre ålder. Det kanske var något coolt, speciellt med det i deras ögon eller så hade man folk i närheten som man såg upp till som också är WT.
Senast redigerad av EmMEw0w93 2025-01-13 kl. 09:49.
2025-01-13, 09:57
Medlem
Klas-Vegass avatar
Svar nej.

Argument:
Vi hade igår en tråd om pojknamn. Så jag googlade vanligaste namn på nyfödda enligt skatteverket.

Ett namn stack ut på listan "LEON"!

Ett namn som inte finns i svensk tradition utan kommer från en film om en yrkesmördare (precis som vi tidigare fått jonny, tony och kevin och liam från amerikanska filmer).

Men jag googlade vidare på "leon" och det visade sig finnas ett antal trådar på familjeliv om leon passade i sverige. Säkert 75% av deltagarna (bara kvinnor) tyckte att leon var sött namn helt utan nån insikt om vad det signalerar, eller var det kommer ifrån.

Så nej, de flesta har ingen aning om vad man signalerar till andra med wt-namn, tatueringar osv.

Skall man ge blåhåriga feminister kredit så vet de i alla fall om vad de signalerar med blått hår och näsringar.
Senast redigerad av Klas-Vegas 2025-01-13 kl. 09:59.
2025-01-13, 10:09
Avslutad
Alla du ser ute i danslivet idag är/blir WT eller BT (blatte trash) utan att veta om det.
2025-01-13, 10:19
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gskdhshs
Tjenare!
Men frågan är.
Är dessa WT-människor medvetna om att de är white trash? Eller är de helt enkelt för dumma för att förstå?
EN WT-stil är EPA-traktor, Volvo 740/240 eller en äldre vanlig rostig Saab pyntad med massa olika gamla doftgranar "Vanilla" eller "New Car Scent" + röda lampor, med dekaler som "Galet trimmad EPA" eller "skratta inte kärring, det kan vara din dotter som ligger i baksätet" med en baslåda å "dunk".
Bakåtvänd truckerkeps eller märkeskeps från Jula eller med tryck som "Redneck" eller en hjort med slitna skitiga jeans eller fläckiga, skitiga, ljusgrå, säckiga joggingbyxor med stor Musse Pigg.
Max pannbiffar eller Billys panpizza och energidryck från Willys lågprismärke "Freeway Energy" å billig öl som Pistonhead eller ÖoB’s egna folköl och tatuering i nacken: "born to ride"
Har kanske börjat fordonstekniska men aldrig fullföljt utan jobbar fordonsrelaterat idag på lagret på Biltema å hänger med polarna i garaget eller på parkeringen utanför mataffären där de spelar musik från bilen å är djupa å snackar politik:
- polisen är ju hur dumma som helst
- käringarna på soc fattar inget
- politikerna sitter där med sina höga löner och dricker latte å ljuger
- arbetsförmedlingen har ju ingen koll alls: CV! blä!
- skolan har man ingen nytta av, ja sa till fröken:"va fan skall jag veta hur en amöba såg ut för miljarder år sedan, amöba kan du va själv jävvla käring hahaha..."
Skulle de vara medvetna om att detta är trash?
Nä detta är bevara sverige svenskt med träskor av plast som man är stolt över och kan vara beredd att gå ut i krig för.
2025-01-13, 10:21
Medlem
Pinoputchins avatar
Jag tror att omedvetenheten om sin egen dumhet är själva essensen med WT. Närmare naturen liksom.
2025-01-13, 10:32
Medlem
WT Hos alla går inte hissen hela vägen upp
2025-01-13, 10:39
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Jag tror att omedvetenheten om sin egen dumhet är själva essensen med WT. Närmare naturen liksom.
Precis.
En förutsättning för att kunna vara WT är väl just omedvetenheten.
Den som vuxit ur den rollen har tagit sig till Komvux eller startat ett eget företag som de driver med bravur.
De andra hasar vidare i sina Foppatofflor.
2025-01-13, 10:42
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Precis.
En förutsättning för att kunna vara WT är väl just omedvetenheten.
Den som vuxit ur den rollen har tagit sig till Komvux eller startat ett eget företag som de driver med bravur.
De andra hasar vidare i sina Foppatofflor.
Många WT som jag mött är ganska självsäkra och signumet är att de ofta är bergsäkra eller rigida i åsikterna. Jag avundas WT på det sättet, dessa människor har inga problem eller bryderier, de lever sina liv med rensad disk varje morgon.
2025-01-13, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Jag tror dom gillar livsstilen som WT. Det är något som fascinerade dom till att bli det i yngre ålder. Det kanske var något coolt, speciellt med det i deras ögon eller så hade man folk i närheten som man såg upp till som också är WT.

+1

En del tkr helt enkelt att det är ballt att va lite wt med allt va de innebär. Man vill inte se ”borglig” ut även om dom inte hade använt just det uttrycket. Men tror majoriteten inte har en susning om att dom är just wt.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in