2025-01-12, 14:03
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Oh hjälp, en rak och fin väg som uppmanar till hög hastighet! Hur löser man det, gupp i vägen, chikaner, trafikljus varje kilometer? Fascinerande hur det alltid är fel på någon eller något annat, aldrig föraren, tom en rak och fin väg är ett problem!

Kolla här har vi ett exempel, citerar nedanför, om vad jag menar att vägen får folk att tro:

Citat:
Ursprungligen postat av Martinson
Rak och fin väg där olyckan skedde.
Inga problem att hålla varken 90, 100, 110 eller 120 vid bra väglag (inte en kall vinterkväll alltså).
Har åkt många ggr utanför Alteverket och jag förstår inte hur olyckan ska ha inträffat där.

Bakhjulsdriven bil som fått sladd i halkan? Eftersom det är en ung förare som är vållande så har han säkerligen varit ut och sladdat i halkan, tappat kontrollen och frontat med dem. De kör ganska fort när de är ut och "driftar" i trafiken.
Citera
2025-01-12, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Kolla här har vi ett exempel, citerar nedanför, om vad jag menar att vägen får folk att tro:
Folk, vadå för ”folk”, idioter? Om man känner sig uppmanad att köra för fort pga hur en väg ser ut har man inget i trafiken att göra.
Citera
2025-01-12, 14:14
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Folk, vadå för ”folk”, idioter? Om man känner sig uppmanad att köra för fort pga hur en väg ser ut har man inget i trafiken att göra.

Helt rätt, däremot har vi tyvärr många i trafiken som inte borde få vara där.
Citera
2025-01-12, 14:27
Medlem
Ingen vet vad som hänt. Men dåliga vinterdäck och de är blixthalka.vet inte om bilolyckor ökar? Känns som folk kör med sämre däck idag än för tio år sen. Det minskade kraftigt från 1990 fram till 2015 sen så planade det ut och senaste åren börjat öka.

ingen som vet vilka stackare som mist sina liv?
När de är tyst brukar de vara invandrare.
Fruktansvärt och när de är fylla eller vårdslös körning som förorsakar andras liv. De var inte länge sen två liknande olyckor händd.
Senast redigerad av Nytt-liv2024 2025-01-12 kl. 14:48.
Citera
2025-01-12, 14:50
Medlem
Vet någon hur man kan ta reda på vilka som förolyckats?
Citera
2025-01-12, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FransBadluva
Vet någon hur man kan ta reda på vilka som förolyckats?

Numret på registreringsplåten kan ju vara en ledtråd. Men i ärlighetens namn tycker jag man kan undanlåta sig sådana spekulationer.

Låt de omkomna vila i frid.
Citera
2025-01-12, 15:00
Medlem
Åker den vägen nästan varje dag och gjort så i 20 års tid. Åkte precis nu igen med olyckan i åtanke. Inte själv tänkt på det men vägen svänger lite hela vägen i stort sätt. Kom den vållande bilen från söder så räcker det att han kollade på telefonen någon sekund och inte tänkt på att vägen svänger för att bilen skulle komma över på fel sida.

Vägbanan är torr med snömodd i mitten och utefter kanterna. Säkert halt på sina ställen.

Jag lägger min röst på oaktsamhet och inte buskörning men ingen vet ju ännu
Citera
2025-01-12, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Förklaringen är enkel, hög hastighet på halt underlag. Man skall anpassa hastigheten efter väglaget.

Helt rätt! Jag kör försiktigt på vintern trots en nyinköpt SUV med nya vinterdäck med dubb.
Får ofta höra att jag kör för sakta och som en pensionär. Dessa människor som påpekar min körning är ofta inblandade i olyckor och kör in i saker och skadar sina bilar.
Citera
2025-01-12, 15:48
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myyyyyy
Helt rätt! Jag kör försiktigt på vintern trots en nyinköpt SUV med nya vinterdäck med dubb.
Får ofta höra att jag kör för sakta och som en pensionär. Dessa människor som påpekar min körning är ofta inblandade i olyckor och kör in i saker och skadar sina bilar.

Samma här. Får höra det hela tiden när jag aldrig har varit nära en olycka och bara vill ta mig fram helskinnad. En eller två minuter senare kvittar fullständigt och borde göra det för varenda välfungerande hyfsat smart människa.
Citera
2025-01-12, 15:49
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Mycket inavel sydost om Örebro.

Skiter i vad det är för typ av människa. Han ska hängas ut här så fort vi vet namn. Han ska leva med att hans namn och ansikte ska vara känt som dubbelmördaren i resten av hans ruttna jävla liv. Fyfan för såna här på våra vägar.
Citera
2025-01-12, 16:16
Medlem
Citat:
Oh hjälp, en rak och fin väg som uppmanar till hög hastighet! Hur löser man det, gupp i vägen, chikaner, trafikljus varje kilometer? Fascinerande hur det alltid är fel på någon eller något annat, aldrig föraren, tom en rak och fin väg är ett problem!

Det viktiga idag är att bilarna gör 300 knyck. Sen kan man inte manövrera bilarna.
Citera
2025-01-12, 16:37
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Förklaringen är enkel, hög hastighet på halt underlag. Man skall anpassa hastigheten efter väglaget.

Korrekt hur svårt ska det vara. Sedan kör inte fortare än 90 den hastigheten är även dödlig men är bättre. Hur bråttom har man ? man vinner inte mycket tid. Sedan åk helst inte bil alls livsfarligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in