2025-01-12, 12:39
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyninja
Jag förstår inte var olyckan skett riktigt. Väg 207 är ju inte den som går förbi Norra Bro. Det är ju Norrköpingsvägen som löper mellan väg 51 och rondellen vid ICA Maxi?

Ingen har sagt att olyckan skett i Norra bro. De som sades var _I HÖJD MED NORRA BRO_ på L207.
Citera
2025-01-12, 12:41
Medlem
Samma visa varenda gång, svinet som orsakar det klarar sig med lindriga skador, kör ihjäl de i andra bilen.. borde räknas som dråp!
Citera
2025-01-12, 12:42
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Jag kollade på kartan, vägen ser ju fin, bred och hyfsat rak ut.

Hur in i pisshålet har MGM lyckats komma över på fel sida?

Hoppas han får ett långt fängelsestraff.

Den här sträckan är ett eko av hur vägarna såg ut i förr tiden. Även om vägen är bred så är den fullkomligt livsfarlig eftersom den uppmanar till hög hastighet. Samt så är den en lång svepande utdragen kurva. Jävligt otäck vintertid med mycket trafik.
Citera
2025-01-12, 12:54
Medlem
Martinsons avatar
Rak och fin väg där olyckan skedde.
Inga problem att hålla varken 90, 100, 110 eller 120 vid bra väglag (inte en kall vinterkväll alltså).
Har åkt många ggr utanför Alteverket och jag förstår inte hur olyckan ska ha inträffat där.

Bakhjulsdriven bil som fått sladd i halkan? Eftersom det är en ung förare som är vållande så har han säkerligen varit ut och sladdat i halkan, tappat kontrollen och frontat med dem. De kör ganska fort när de är ut och "driftar" i trafiken.
Citera
2025-01-12, 12:55
Medlem
Martinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Den här sträckan är ett eko av hur vägarna såg ut i förr tiden. Även om vägen är bred så är den fullkomligt livsfarlig eftersom den uppmanar till hög hastighet. Samt så är den en lång svepande utdragen kurva. Jävligt otäck vintertid med mycket trafik.

Inte speciellt otäck alls om man anpassar hastigheten.
Citera
2025-01-12, 13:10
Medlem
Cuculuscanoruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Eller hur. Fick lite ångest när ja läste nyheten.
Förra veckan mötte jag en bil som var ute o sladda i rätt hög fart på 90-landsväg. Låg i bredställ i en kurva mot mig. Livsfarligt.
Få sin familj raderad för en WTunge ska leka lite.

Vet inte exakt var olyckan inträffade men det är rätt bred och rak väg där har jag för mig?

Jo GM lär vara någon raggare eller dylikt. Någon som vet vem GM kan vara?
Citera
2025-01-12, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Oh hjälp, en rak och fin väg som uppmanar till hög hastighet! Hur löser man det, gupp i vägen, chikaner, trafikljus varje kilometer? Fascinerande hur det alltid är fel på någon eller något annat, aldrig föraren, tom en rak och fin väg är ett problem!
Citera
2025-01-12, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Om det nu är EXAKT där är det ju ännu konstigare, det verkar ju vara en lång refug i anslutning till korsningen.

Bara målade spärrlinjer.
Citera
2025-01-12, 13:46
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knude
Bara målade spärrlinjer.

Aha. Tack för klargörande.
Citera
2025-01-12, 13:53
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinson
Inte speciellt otäck alls om man anpassar hastigheten.

Om alla anpassar hastigheten. Den vägen uppmanar till hög fart och farliga omkörningar.
Citera
2025-01-12, 13:55
Avslutad
Skulle inte vara konstigt om GM är berusad av narkotika eller alkohol.
Men samtidigt när jag ser vägen så känns det märkligt att två person blir krockar och leder till 2 döda, hur i den vita mannen Ali Khameneis rxvhål är det ens möjligt?

Fast landsvägarna söder om Örebro är katastrof när det gäller lamplysen och hur ens regering i Swedenistan vågar säga att vi har världens bästa vägar är en gåta för mig.
Senast redigerad av svensson1970 2025-01-12 kl. 13:57.
Citera
2025-01-12, 13:58
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinson
Rak och fin väg där olyckan skedde.
Inga problem att hålla varken 90, 100, 110 eller 120 vid bra väglag (inte en kall vinterkväll alltså).
Har åkt många ggr utanför Alteverket och jag förstår inte hur olyckan ska ha inträffat där.

Bakhjulsdriven bil som fått sladd i halkan? Eftersom det är en ung förare som är vållande så har han säkerligen varit ut och sladdat i halkan, tappat kontrollen och frontat med dem. De kör ganska fort när de är ut och "driftar" i trafiken.

Ta det lugnt på den vägen för fan. Det korsar mycket älg där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in