2025-01-12, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asptuna
Tychossen förlänger kontraktet till slutet av 2027!
Han kan bli en kulturspelare.

Ang lån med köpklausul på 400 k Ɛ på Danilo Al-Saed så är jag kluven. Provanställning kan ju vara bra. I Coulibaly så var det bra att vi inte värvade.
Citera
2025-01-12, 04:19
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Han kan bli en kulturspelare.

Ang lån med köpklausul på 400 k Ɛ på Danilo Al-Saed så är jag kluven. Provanställning kan ju vara bra. I Coulibaly så var det bra att vi inte värvade.
Kan vara bättre att låna in spelare i ett ålderssegment där man förväntar sig sportsliga utdelning och där vidareförsäljningspotentialen är begränsad. Vi hade inte råd att köpa Valakari där och då och spelaren var direkt bidragande till tredjeplatsen.
Citera
2025-01-12, 09:22
Medlem
eternussermos avatar
Lite fakta kring solnalagets utgående kontrakt hittad här:https://x.com/PaulsensPenis/status/1877812241149362295?t=rNCZQNRv1ns0VH2PwnEV_A&s=19

Gnagets utgående kontrakt efter och under säsongen. HF= Hemmafostrad.

Nordfeldt (fyller 36) (HF)

Papagiannopoulos (fyller 35) (HF)

Tiedemann (fyller 31)

Besirovic (fyller 31)

Pittas (fyller 29)

Guidetti (fyller 33) (HF)

Bonde (fyller 22) (HF)

Ayari (fyller 20) (HF)

Utgående kontrakt i sommar:

Isherwood (fyller 27) (HF)

Uddenäs (fyller 23) (lån) (HF)

Al-Saed (fyller 26) (lån) (HF)

Citera
2025-01-12, 10:46
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Lite fakta kring solnalagets utgående kontrakt hittad här:https://x.com/PaulsensPenis/status/1877812241149362295?t=rNCZQNRv1ns0VH2PwnEV_A&s=19

Gnagets utgående kontrakt efter och under säsongen. HF= Hemmafostrad.

Nordfeldt (fyller 36) (HF)

Papagiannopoulos (fyller 35) (HF)

Tiedemann (fyller 31)

Besirovic (fyller 31)

Pittas (fyller 29)

Guidetti (fyller 33) (HF)

Bonde (fyller 22) (HF)

Ayari (fyller 20) (HF)

Utgående kontrakt i sommar:

Isherwood (fyller 27) (HF)

Uddenäs (fyller 23) (lån) (HF)

Al-Saed (fyller 26) (lån) (HF)

Jag undrar om resten av Supportersverige lyckats identifiera ert mindervärdeskomplex eller om det bara är något som uppenbarar sig för Storebror. Ni måste fan ha minst snopp i hela landet givet den kopiösa mängden energi ni lägger ner på vår klubb. Tror ni GAIS eller Häcken sitter och använder Blåvitts årsrapport som kvällsläsning eller? Så extremt jävla pinsamma
Citera
2025-01-12, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Helt rätt. Hade jag tränat MFF hade jag byggt offensiven kring Taha och sett till att han kände förtroende hela tiden. Då hade man någon sluppit den där ojämnheten som varit hans stora problem. Hans toppar är bland det bästa jag någonsin sett i allsvenskan. En skam för Rydström att han inte får ut det oftare.

Även om han varit lyckad som tränare i MFF har han misslyckats med Taha Ali.

Så vi ska bygga vår offensiv kring en spelare som haft 1 bra säsong i AS men som inte har det sista momentet i sig??

Att det skulle vara Rydströms fel att han inte får ut det av en 27 årig spelare som haft ett antal tränare tidigare blir ju märklig kommentar.
Taha har sina dribblingar men har en hel del han behöver förbättra innan vi ska bygga någon offensiv kring honom.
Citera
2025-01-12, 11:00
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag undrar om resten av Supportersverige lyckats identifiera ert mindervärdeskomplex eller om det bara är något som uppenbarar sig för Storebror. Ni måste fan ha minst snopp i hela landet givet den kopiösa mängden energi ni lägger ner på vår klubb. Tror ni GAIS eller Häcken sitter och använder Blåvitts årsrapport som kvällsläsning eller? Så extremt jävla pinsamma
Jag tror att du gör ett misstag om du gör en sådan generalisering. Räcker att gå till X för att hitta motsatsen.

Men en liten låt för att göra alla antagonister glada

https://open.spotify.com/track/3jRssw9uKrBanVjO6z0kZi?si=S1XN8ubdT3WbR2Hx_O_RKw

Det här är Bajen!
Citera
2025-01-12, 11:25
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Så vi ska bygga vår offensiv kring en spelare som haft 1 bra säsong i AS men som inte har det sista momentet i sig??

Att det skulle vara Rydströms fel att han inte får ut det av en 27 årig spelare som haft ett antal tränare tidigare blir ju märklig kommentar.
Taha har sina dribblingar men har en hel del han behöver förbättra innan vi ska bygga någon offensiv kring honom.

"Buhuhu!!! Tränarna i skitlagen som Taha varit i innan har inte heller fått ut hans fulla potential! "

Trodde faktiskt ni hade högre kravställning än så?

Fast det kanske mer handlar om dig personligen som brukar sitta och vara nöjd med läget och aldrig haft en tanke på att det kan vara så att ni faktiskt inte är helt perfekta?
Citera
2025-01-12, 11:26
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Så här brukar det låta när man har slut på försvar. "Fan vad ni bryr er om oss".
Klart som fan att Aik (och Dif) berör mig. Patetiskt av dig att låtsas sitta på en hög häst, att du inte bryr dig när det går dåligt för Bajen (eller Dif).

Ps
Klart som fan att GAIS livnär sig på IFKs motgångar (och vice versa). Däremot är ju Häcken med Trazke en udda fisk i ankdammen. Jag ser dock inte honom/dem som fanbäraren för Svensk supporterkultur, men det kan du göra om du så vill...

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
https://open.spotify.com/track/3jRssw9uKrBanVjO6z0kZi?si=S1XN8ubdT3WbR2Hx_O_RKw
AI låt va?
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-01-12 kl. 11:28.
Citera
2025-01-12, 11:58
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill

AI låt va?
ja, Bajen Idag som gjort.

Ännu en låt till Teu https://open.spotify.com/track/2SUhFroBDQ7oSdVJtAzKD9?si=L3ioWNJITs-39MlHg5HlEw

; )
Citera
2025-01-12, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
"Buhuhu!!! Tränarna i skitlagen som Taha varit i innan har inte heller fått ut hans fulla potential! "

Trodde faktiskt ni hade högre kravställning än så?

Fast det kanske mer handlar om dig personligen som brukar sitta och vara nöjd med läget och aldrig haft en tanke på att det kan vara så att ni faktiskt inte är helt perfekta?

Så om ingen fått ut potentialen av en 27 årig spelare så är det ”buhu” och dåligt av denn10-e tränaren 😂😂😂 bra tänkt där!

Kalla mig gammelmodig men jag tycker spelaren ska ta chansen när man får den och inte bygga nån jävla offensiv kring spelaren innan han visat denna gömda potential iaf mer än i några enstaka matcher.
Citera
2025-01-12, 12:16
Medlem
snillet_1s avatar
Heintz väntas bli klar för Blåvitt inom kort:

Citat:
Enligt Expressens uppgifter är IFK Göteborg överens med Tobias Heintz, 26, om ett treårskontrakt och allt kring spelarens personliga villkor ska vara klart.

Heintz, som nyligen bröt med CSKA Sofia i Bulgarien, reser under söndagen till Blåvitts träningsläger i Spanien för att läkarundersökas och skriva på avtalet.

Går allt bra med de medicinska testerna, väntas alltså norrmannen därefter skriva på avtalet innan han presenteras av IFK. Norska TV2 skrev nyligen att affären var nära.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/tobias-heintz-klar-for-ifk-goteborg/
Citera
2025-01-12, 12:19
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Så om ingen fått ut potentialen av en 27 årig spelare så är det ”buhu” och dåligt av denn10-e tränaren 😂😂😂 bra tänkt där!

Kalla mig gammelmodig men jag tycker spelaren ska ta chansen när man får den och inte bygga nån jävla offensiv kring spelaren innan han visat denna gömda potential iaf mer än i några enstaka matcher.
Ja. Om ni tycker att det skall vara något speciellt med Rydström. Annars är han bara en i mängden. Men mrd din kravlöshet förstår du såklart inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in