Citat:
Ursprungligen postat av
Nicholassarkozy
Tack för inspel!
Vilket motoralternativ blev det till din A4? Lagerbil eller beställning? Du råkar inte ha bränslevärmare installerad, styrs den via app isf? Vet med mig att den är ganska låg, men det är en trevlig bil helt klart.
CX-60 kan vara ett alternativ som fyller mina skallkrav helt klart, men den lokala återförsäljaren lämnar en del att önska i mitt tycke..
Då det var lite bråttom att få ut ny bil så blev det en lagerbil men hittade en som hade exakt vad jag ville ha. Då A4 var på väg bort och inte tillverkades längre så hade jag tur.
Jag har dieseln på 190hk eller vad det nu är. Inte så superintresserad av hk men det är quattro och går bra. Dieselvärmare var ett krav så givetvis finns detta.
Tänk bara på att Audi använder sig av abonnemangsmodellen vad det gäller Apple Carplay (kostar 2500kr för 3år) och GPS och möjlighet att styra värmare via app ligger på ett annat abonnemang och kostar ännu mera. Detta får man gratis första året men sen försvinner det.
Så betalar man inte så får man starta värmaren via skärmen i bilen eller med fjärrkontroll.
Jag betalade för Apple Carplay och använder GPS från telefonen som jag gillar bättre än bilens dyra helvete, kör Waze.
Min Audi har även så att den känner av hastighetsbegränsningar så farthållaren ställer automatiskt in sig om hastigheten höjs eller sänks, otroligt smidigt även om det inte är 100% perfekt under viadukter då den ibland kan ta hastigheten på vägen ovanför som exempel. Detta system är jag rädd att det också kommer försvinna när GPS-abonnemanget försvinner efter sitt gratisår men hoppas inte.
Ett svinigt system skulle jag säga om man inte är medveten om det och givetvis sa ”missade” säljaren att nämna den informationen och slutade dessutom på jobbet i samma veva som jag hämtade bilen😤
Nu finns inte A4 längre så nu heter samma bil A5.
A4:an är låg och inte heller enorm i bagaget så är det ett krav så får du titta på en begagnad A4/A6 allround (deras modell av XC70) som inte heller tillverkas längre.
Lycka till.