Citat:
Tack, jag kommer antagligen se en del av den filmen när jag får tid över - kanske till och med alla 14 timmar en vacker dag och i så fall återkommer jag med en samlad kommentar Du kan titta på denna så förstår du migrationen av Kaukasierna och då kan du förstå varför vita kallas för Kaukasier. Det har inget med asien att göra. https://www.youtube.com/watch?v=f6jXYu_cDXo
Förstår man vilka Kaukasierna var och vilka de är idag förstår man i stort sett hela historien om Europen som folkslag och vart vi härstammar ifrån.
Förstår man vilka Kaukasierna var och vilka de är idag förstår man i stort sett hela historien om Europen som folkslag och vart vi härstammar ifrån.

Citat:
Det judiska folket bildades då Moses slöt det gamla förbundet på berget. Jag är helt överens med dig om att den stora lejonparten av dagens judar inte har något släktskap med Moses folk. Men Moses folk och dess historia är helt central och avgörande för trådens frågeställning - huruvida Jesus var jude och huruvida kristendomen är judisk.
Citat:
Det var frukten från kunskapens träd. Kunskapen om gott och ont, precis som det är skrivet i bibeln. Det är en symbolisk berättelse om när människan ställde sig över naturen och skilde sig från djuren. Djuren lever fortfarande i paradiset - utan kunskap om gott och ont. Sannolikt är den inspirerad av långt äldre sumeriska och egyptiska allegorier. Att du tror det handlar om samlag är symptomatiskt.Så du menar att en del av mänskligheten härstammar från satan och en annan del från Gud och att det är en ärftlig indelning? Är alla människor antingen eller? Eller finns det de som är ingetdera eller både och?