2025-01-11, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Är det inte lite komiskt att LAs borgmästare heter ”Karen” och Kardashians kallar henne för inkompetent? Ja vad hade dom förväntat sig? Varför bor några republikaner ens kvar i woke meckat som är Los Angeles.

De flesta här vet nog inte vad en Karen är för något.

https://en.wikipedia.org/wiki/Karen_(slang)
Citera
2025-01-11, 21:49
Medlem
Ibland är det inte så illa att bo i snö och kyla!
Citera
2025-01-11, 22:24
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Vari Cali bor du? Själv har jag bott länge i Aloha State sa greetings how going buddy

hur tror du elden sprids nu? och tror du som lbtq och democrats att branden beroa pa klimatomställningen som greta varnat för?

Bor ute i Joshua Tree, flyttade för 5 år sen… kanon här ute… Hawaii är ju najs också, bara varit där en gång än så länge!!

Klimatomställningen har jag dålig koll på vad exakt den skulle göra för Los Angeles, den kanske kan spela in på något sätt men inte fan startade den själv branden hehe. Det tror jag bara är en bortförklaring just nu.

Jag tror på dåliga elledningar som dinglar mot trädtoppar och snålhet med att inte gräva ner dem, hemlösa som ska laga mat på natten med eld och dumma nerskärningar och dålig beredskap överlag. LA verkar vara en mycket dysfunktionell stad där det är viktigare att ha vitt garnityr än bra brandförsvar.
Citera
2025-01-11, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
Bor ute i Joshua Tree, flyttade för 5 år sen… kanon här ute… Hawaii är ju najs också, bara varit där en gång än så länge!!

Klimatomställningen har jag dålig koll på vad exakt den skulle göra för Los Angeles, den kanske kan spela in på något sätt men inte fan startade den själv branden hehe. Det tror jag bara är en bortförklaring just nu.

Jag tror på dåliga elledningar som dinglar mot trädtoppar och snålhet med att inte gräva ner dem, hemlösa som ska laga mat på natten med eld och dumma nerskärningar och dålig beredskap överlag. LA verkar vara en mycket dysfunktionell stad där det är viktigare att ha vitt garnityr än bra brandförsvar.

Hur kommer det sig att du bor i USA?
Citera
2025-01-11, 22:33
Medlem
Detta kan i längden innebära mycket större konsekvenser än de man först ser och kan mycket väl vara starten på ett kaos som får hela USA:s ekonomi/aktiemarknad att krascha. En slags "Black Swan".
Citera
2025-01-11, 22:35
Medlem
Lajlikes avatar
Hur går det egentligen? Är Beverly hills 100% säkert eller finns risk fortsatt att det spårar ur och de brinner hejvilt där senare?

Finns risk rent generellt för fler byggnader som kommer brinna ner i närtid? Går folk och jobbar som vanligt nere i stan eller håller folk sig hemma?
Citera
2025-01-11, 22:36
Medlem
526s avatar
Hur kan det komma sig att någon kastar en fimp och hela stan överantänds och ingen kan stoppa det?
Citera
2025-01-11, 22:38
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Detta kan i längden innebära mycket större konsekvenser än de man först ser och kan mycket väl vara starten på ett kaos som får hela USA:s ekonomi/aktiemarknad att krascha. En slags "Black Swan".
Den meningen får en att undra om det var iscensatt.
Citera
2025-01-11, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Den meningen får en att undra om det var iscensatt.

Det finns ju de som menar att de är startade med flit. Jag vet för lite om historiken kring denna typ av bränder i LA för att uttala mig om det, men vad jag förstått är de inte ovanliga egentligen - det är bara det att omfattningen den här gången har blivit förödande och att de verkar ovanliga för årstiden.

Egentligen skulle man råda alla att ta hem sina vinster och säkra upp sin ekonomi, samtidigt är det just det som spär på snöbollseffekten ännu mer. Det känns ändå konstigt på något sätt att man varnat för en krasch i månader, eskalerat i varningarna senaste veckan och sedan händer detta...
Citera
2025-01-11, 22:57
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cataniaa
Hur kommer det sig att du bor i USA?

Kom hit för jobb under en period, träffade tjej och vi gifte oss. Hade inte tänkt att bosätta mig permanent först. Annars hade jag nog flyttat igen, dock inte tillbaka till Sverige.

Vi var inne på San Diego ett tag, kollade hus men för jävla dyrt tyvärr, annars hade jag gärna bott där.
Citera
2025-01-11, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
peakar mån natt tisdag morgon, sen blri det lugnt. runt 18m/s, runt hälften så hårt som det varit på tidigare peaken

har nu nått brentwood.

https://www.youtube.com/watch?v=DNkLoBtWFhA

imorn vid lunch tid kan det ha nått santa Monica, (12-24 timmar) och senare på kvällen vid 9 och framåt kan det vara vid Beverly hills.

Liten chans för Beverly Hills för branden måste först passera Bel Air som hade en storbrand med 500 nedbrända hus 1961.

https://www.youtube.com/watch?v=UxnC1WW95XE
Citera
2025-01-11, 23:56
Medlem
gratrunkarns avatar
jag är i ganska säker någon pk liberal tuttat i eld för sur nu i musk ska göra amerika stort igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in