2025-01-11, 21:03
Medlem
Snaran runt Putins diktaturhals dras åt allt hårdare. Skuggflottans eleminering, USAs utvidgade sanktioner, kommande matbrist i Ryssland, och nu drar även Japan till snaran.

Japan has adopted new sanctions against Russia and those companies that help bypass previous restrictions.

https://x.com/gerashchenko_en/status/1878156323633684835?s=61&t=A0yG4NqpU0he5Hbg1RZBpw
Citera
2025-01-11, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4doorsmorewhores
Ja. Vid det här laget är slutsatsen att just detta var anledningen till att US valde att dra igång kriget i Ukraina.
Det var helt enkelt enklaste och kostnadseffektivaste sättet att försäkra sig om att inte bli omkörda av Europa. Man hade redan invaderat med sin mediamaskin, man behövda bara strössla rädslan med lite hat så brann det av sig självt.
PK-packet i Sverige och Finland har skämt ut sig, och orsakat oss en förtroende-skada som blir kostsam att reparera.

Hur det går;
Russian Invasion of Ukraine: Pokrovsk Offensive - Every Day [Aug 6 2024 to Jan 9 2025]
https://youtu.be/KSEbaqHIFvw
Länk till YT-kanalen "War Maps" som regelbundet lägger upp animeringar av frontens rörelser, den länkade videon visar de senaste månadernas frontrörelser i området mellan Avdiivka och Pokrovsk.

USA-Kiev förlorade för läge sedan, att detta fortsätter är en tragedi. Ukraina kommer för evigt vara tacksamma för att Ryssarna är ansvarsfulla.

Det där var inget svar på min fråga som du hänvisade till. Sen kan man se till helheten att på hela 2024 så tog Ryssland bara 0,7 procent av territorium ungefär 4000 kvadratkilometer och då kan vi dra bort ca 900 kvadratkilometer som Ukraina fortfarande håller i Kursk dvs 50 procent av de 1800 plus kvadratkilometer de tog tidigare.
Citera
2025-01-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Nej, jag kan inte fatta ditt korkade ekonomiska tänkande. Jag vill ha ett levande Europa med en levande industri. Vad du vill ha är en gåta, rysshat och någon märkligt Europafientlig ideologi möjligen. Du är inget annat än en landsförädare.

Allt handlar inte om ekonomi och vad som är billigast. Även principer har ett värde. Man gör helt enkelt inte business med ett imperialistiskt rövarland som i skrivande stund invaderar, ockuperar, annekterar och bombar ett erkänt och suveränt europeiskt land. Du som dag in och dag ut försvarar Putins vansinneskrig är landsförrädaren (förutsatt att du härstammar från Sverige, vilket jag har extremt svårt att tro med tanke på vilka vidriga åsikter du torgför stup i kvarten).
Citera
2025-01-11, 21:32
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Zelenskiy har skitit i det blå skåpet igen! Kidnappat koreaner...
Vaddå koreaner?
Enligt Arnstad finns det inga koreaner i kriget.
Du måste vara korkad som tror något sådant.
Citera
2025-01-11, 21:34
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Mytoman och numera nazist-sympatisör. Det är bra att du försöker stjärtgossen men studera gärna Stepan Banderas och andra nazistsympatisörer i västra Ukraina och deras nuvarnade ättlingar och organisationer.

Du är helt enkelt för dum för att förstå siffrorna jag länkade till.

Hörru ditt klappträ.
Hur var det med den ryska oljan?
Har du bestämt dig än?
Citera
Medlem
Citat:
Du får nog ta och bevisa det. Fram med en massa länkar nu ...
Moretex, trådens Pajas och Lögnhals, konverterad från sovjetkommunism till ryssfascism kommer återigen med en lögn. ”Jag har inte sett att det finns några nazistsympatistörer som propagerar för Ryssland i denna tråd”
Är du blind?
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
Karavanen har nu säkrat Toretsk och hundarna fortsätter skälla men kan inte bitas.

Men helgens höjdpunkt för ukrofilerna torde vara de två stackarna från Tuvaregionen som nu är anklagade för att vara nordkoreaner. Vem vet, man kanske kan byta hem två Azovhjältar från Mariupol som syr kläder för ryska armén någonstans i Sibirien?

Världen är som en magdansös: den dansar en liten stund för alla.

Hemlängtan?
Citera
2025-01-11, 21:38
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Många naziser är inte så skarpa så de är lättlurade. Kolla hur nassepartier som SD omfamnar Israel och HBTQ.,,,

Hur ser du på faktumet att du och NMR skriver nästan identiskt om kriget i Ukraina?
(Alltså samma narrativ som Kreml sprider.)
Citera
2025-01-11, 21:40
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Säkert en hel del sådana tokar. Men inte lika många som i Ukraina...
Ryska z-fascister är precis lika illa som nazister. Hela Ryssland dräller av z-fascister som drömmer om sitt fascistiska tredje rike där de utökar sitt imperium och förslavar sina grannländer.

Sen har vi såklart det för er så pinsamma faktumet att dagens nazister är hardcore-putinister.
Citera
2025-01-11, 21:43
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
_Jag sa att de var liknande!

Kan de inte vara.
Ryssland kör med 152 mm.
Nato 155 mm.
Prova att skjuta en 155 mm i rysk skitkanon.
Citera
2025-01-11, 21:47
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Nämen. Stackars ryzzäckel.

Vad har de varit med om? Vad har de gjort för ont? Vad är det egentligen för traumatiska upplevelser som gör att de behöver bli söndersprängda och avlivade på det här hemska sättet?

Dom är i Ukraina!!

🤡😁😂😛😎

Tror ni att ryzzäcklen ens funderar över varför deras arbetsplats brinner upp? Tror ni att ryzzäcklen är tillräckligt informerade att ens koppla ihop explosioner, bränder i deras fabrik med de ryska övergreppen i Ukraina?

Eller är det kedjerökande Ivan som får skulden?

Min uppfattning är att det är förvånansvärt få Ryssar som gör kopplingen.

Har sett en rad intervjuer där vanliga Ryssar verkar genuint förvånade över den starka aversionen mot dem och deras land från utlandet.

Ryssar är verkligen idioter.

Titta bara på de tre(?) "dissidenter" som hade presskonferens i Tyskland och uteslutande pratade om sorgen över Ryska stupade.

Jag hatar ryssar.
De påminner så jävla starkt om en genomsnittlig blatte till mentaliteten.
Citera
2025-01-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Gerashenko: Att inte få importera cyklar från Japan måste vara den hårdaste smällen av alla.
Jag är inte så säker på att exportförbudet för cyklar är värst, eller vad tror du?

Export restrictions will also be applied to 31 non-Russian firms. These groups, according to the Tokyo government, helped Russia bypass sanctions: 11 of them are based in Hong Kong, 7 in mainland China, 8 in Turkey, 2 in Kyrgyzstan, and one each in Thailand, the UAE, and Kazakhstan.

Moreover, Japan has restricted the export of 335 goods to Russia, including engines for construction equipment, bicycles, acoustic devices, and mechanical tools. These sanctions will take effect on January 23, 2025.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in