2025-01-11, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
De som håller på neutralitet och fred blir väldigt illa åtgågna i denna tråd.

De som stöder Ukrainas krig och är villiga att offra alla tillgänliga medel för att bibehålla det, har få fakta att ta fasta på men väldigt, väldigt många fula ord och anklagelser, personliga påhopp och annat dravel (woke).

Ibland tänker jag att det behövs en städning av vad som faktiskt är.
Så ni som har aggressiva åsikter om freden. Använd fakta - nämn Toretsk t.ex... eller någon grupp i Ukraina, eller vad är Donbass, Lvil...
Visa att ni vet något om själva konflikten och inte bara skriver för att spy fula ord för de som har en annan åsikt

Man kan inte vara neutral vid en våldtäkt.
Tar man inte parti för offret så är man helt enkelt ett arsel, svårare än så är det inte.
Citera
2025-01-11, 13:34
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BothSidesNow
Ja helvete, det var ingen dålig nyhet. Så Ryssland och NK är tillsammans, och i samförstånd, i krig mot Ukraina.

Videos med dessa NKs

The SBU released footage of the captured North Korean soldiers in the Kursk region.

"Two North Korean soldiers have been captured: one on January 9 by Tactical Group 84 of Special Ops, and the other by Ukrainian paratroopers. Neither speaks Ukrainian, English, or Russian, so interrogation is being conducted with Korean interpreters in cooperation with South Korean intelligence. One had a Russian military ID issued to another person from Tuva, while the other carried no documents," the SBU added.

https://t.me/noel_reports/22768

Tactical Group 84 of Ukraine’s Special Operations Forces captured a North Korean soldier during a special operation in Russia's Kursk region. After evacuating him from the battlefield, the soldiers provided immediate first aid to the prisoner.

https://t.me/noel_reports/22769
Senast redigerad av CanisMinor 2025-01-11 kl. 13:38.
Citera
2025-01-11, 13:35
Medlem
Citat:

De som stöder Ukrainas krig och är villiga att offra alla tillgänliga medel för att bibehålla det, har få fakta att ta fasta på men väldigt, väldigt många fula ord och anklagelser, personliga påhopp och annat dravel (woke).

Så ni som har aggressiva åsikter om freden. Använd fakta - nämn Toretsk t.ex... eller någon grupp i Ukraina, eller vad är Donbass, Lvil...
Visa att ni vet något om själva konflikten och inte bara skriver för att spy fula ord för de som har en annan åsikt

Vad är det du vill veta om konflikten?
Du verkar ha missat det faktum att det handlar om att ett land Ryssland fört in militär trupp till sitt grannland Ukraina för att döda dess invånare och förstöra dess infrastruktur.
Bakgrunden är att ledningen I Ryssland vill styra över sina grannländer.
Skall det bli fred så måste Ryssland ta hem sina trupper och hålla sig inom sitt land.

Vad är det du inte förstår? Sen hur kan man kalla sig neutral när man 100% stöder den anfallande parten och sprider dess propaganda?
Citera
2025-01-11, 13:36
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Det är det lustiga med gamla kommunistdiktaturer (Kina, Ryssland, Nordkorea m.m), de tror att de är så fiffiga med sina dumheter.
Om det nu är sabotage av undervattenskablar eller annan infrastruktur.
Någon form av infantil inställning att ingen utomstående varken ser eller förstår att de ligger bakom det hela.
Hur trodde Putin och Kim att de skulle kunna dölja 10000 soldater i Ukraina?

Jag minns ett tillfälle när nån av mina ungar uppenbarligen lärt sig koden till min jobbtelefon och lekt med den.
Jag frågade vem, och alla var naturligtvis oskyldiga.
Två dagar senare skall jag plocka fram lite foton på ett projekt och får syn på min yngsta dotter som står och åmar sig framför hallspegeln.
Jag visar bilden åt henne på kvällen och hon ägnar säkert 15 minuter åt alternativa förklaringar till mitt stora nöje.

På den nivån är Kremls lögner. Och så finns det vissa här i tråden som faktiskt hänvisar till dem. Hur jävla indoktrinerad med rysk KGB-propaganda går det att bli.
Helt jävla dumma i huvudet, finns ingen annan förklaring.
Eller jo, det finns. Jehovas vittnen är ju ett annat exempel. Man vill tro så mycket på lögnen att man gör allt för att försvara den
Citera
2025-01-11, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Jag ställde en fråga till dig, ryssråtta.

Besvara den.

Citat:
Vidare ur artikeln:

Defence Secretary John Healey MP said:

Our commitment to provide £3 billion a year of military aid for as long as it takes will ensure Ukraine can defend themselves and is essential to protect the security of the UK – because the defence of the UK starts in Ukraine.

Rätt inställning hos de goda engelsmännen. 40 miljarder SEK per år i militärt stöd, så länge det behövs.

Precis.

Hur många legosoldater får man enbart för dom pengarna. Varje år?

40 000?
Citera
2025-01-11, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ja helvete, det var ingen dålig nyhet. Så Ryssland och NK är tillsammans, och i samförstånd, i krig mot Ukraina.

Man kan riktigt höra hur mertextväggen gnisslar tänder.

”-Jag har ju sagt att det inte finns några nordkoreanska soldater i vare sig Ryssland eller Ukraina!”
Citera
2025-01-11, 13:47
Avstängd
Hahahaha fy fan så kass Putain är alltså

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=0643103181a463153f520b878f82c ba9
Två nordkoreanska soldater som skadats i strider i regionen Kursk har tillfångatagits, skriver president Volodymyr Zelenskyj på Telegram.

Soldaterna har förts till sjukhus i Kiev för vård. Presidenten har publicerat bilder på soldaterna med bandage runt händer och ansikte samt vad som uppges vara deras pass.
Gulingarna golar om allt nu mot asyl.
Citera
2025-01-11, 13:49
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPalestina
Hahahaha fy fan så kass Putain är alltså

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=0643103181a463153f520b878f82c ba9
Två nordkoreanska soldater som skadats i strider i regionen Kursk har tillfångatagits, skriver president Volodymyr Zelenskyj på Telegram.

Soldaterna har förts till sjukhus i Kiev för vård. Presidenten har publicerat bilder på soldaterna med bandage runt händer och ansikte samt vad som uppges vara deras pass.
Gulingarna golar om allt nu mot asyl.

Och hela deras ätt kommer bli torterade till döds. Nordkorea är duktiga på sånt
Citera
2025-01-11, 13:52
Medlem
Ja nu blir det nog lite lugnare i tråden. Ett tag iaf. Tills nya manus tas fram i Kreml och distribueras till berörda personer.

Så NK har stridande trupp i Europa. Sug på den karamellen.
Citera
2025-01-11, 14:04
Medlem
Citat:
Ja nu blir det nog lite lugnare i tråden. Ett tag iaf. Tills nya manus tas fram i Kreml och distribueras till berörda personer.

Så NK har stridande trupp i Europa. Sug på den karamellen.

Ganska komiskt ändå att cirkus Z har haft sådana problem med ett gäng hohols att ryssland nu tvingas be ett av världens fattigaste och eländigaste länder om hjälp. nordkorea hintar om hur framtidens ryssland kommer se ut: auktoritärt, sanktionerat och lusfattigt.
Citera
2025-01-11, 14:15
Medlem
Citat:

Ukrainas krig? Nog för det framgått att du är bakom flötet, men jag trodde nog det fanns gränser ändå.

Det är Putins krig, dumjävel. Ingen annans.
Citera
2025-01-11, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du tror man kan stoppa olja från en av världens största producenter utan att oljepriset rusar? Biden har ingen "jätteslägga" för världen behöver olja till bra pris, inte minst EU.

Ukraina kan inte vinna och man gör det framför allt inte med "sanktioner" mot rysk olja. Du ser ju vad som händer på slagfältet och det är där krig avgörs och inte på en stol i Washington. Övriga världen har lärt sig leva med sanktioner från väst och det är mycket därför vi har BRICS.

Sen är antalet förluster hos ryssarna fantasier och ta istället fram riktiga förluster för Ukraina och se vad som händer på slagfältet där dom backar överallt. Massmördaren Putin? vem har han mördat då du säger att Ryssland tar de största förlusterna. Hur väst krigar ser du i Gaza.

Det enda Biden lämnat över till Trump är högre gas och oljepriser till EU. Önskedrömmar vinner inget utan det gör beslutsamhet.

Din lögnare, sluta besmutsa tråden med dina infantila och lätt motbevisade lögner.

USA är världens största oljeproducent med 8,5% av världsproduktionen. Det är mer än ÅTTA gånger så mycket som Ryssland som står för ca 1 %. Tugga i dig verkligheten.

https://www.forbes.com/sites/rrapier/2024/07/05/us-oil-production-extends-massive-lead-over-russia-and-saudi-arabia/
Senast redigerad av Koll99 2025-01-11 kl. 14:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in