2025-01-11, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
https://ca.news.yahoo.com/99-mph-winds-bring-night-130202129.html

Vindbyar.
Citera
Medlem
De va riktigt tråkigt att älskade "Kramer" Michael Richards hus brunnit ner. De är ju för fan en idol. Andra jävla rikemans pack skiter jag i. Givetvis tråkigt för dom personerna som inte är kända som fått sina hus förstörda eller omkommit i bränderna också
Citera
Medlem
Citat:
Eller digitalt.
Ja det går säkert att säkra sådant med blockkedjor, utan att jag kan den tekniken i grunden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Så hon är demokrat, so what?
Poängen är att politiker och övriga ansvariga tenderar att komma undan ansvar, och kan till och med stiga karriärmässigt. Såna här usla förberedelser och oansvariga nedskärningar ser du på många hål, både i blå och röda delstater. Florida och North Carolina senast.
Politiker är valda av folket. Och ingen gillar höjda skatter.
Citera
2025-01-11, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
De va riktigt tråkigt att älskade "Kramer" Michael Richards hus brunnit ner också. De är ju för fan en idol. Andra jävla rikemans pack skiter jag i. Givetvis tråkigt för dom personerna som inte är kända som fått sina hus förstörda eller omkommit i bränderna också
Branden gör nog inte skillnad på folk och folk . . . . .
Citera
2025-01-11, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Branden gör nog inte skillnad på folk och folk . . . . .

De gör skillnad på dom som har råd att bygga upp de igen och dom som inte har de.
Citera
2025-01-11, 12:42
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Eller digitalt.
Exakt. Finns ju även brandsäkra kassaskåp som står emot mot olika temperaturer under olika lång tid.
Citera
2025-01-11, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
De gör skillnad på dom som har råd att bygga upp de igen och dom som inte har de.
Vilka gör skillnad menar du?

Jag skrev om bränderna.

Jag tror inte de har någon vilja utan utvecklar sig åt det håll vinden blåser.
Citera
2025-01-11, 12:47
Medlem
5549s avatar
Citat:
Politiker är valda av folket. Och ingen gillar höjda skatter.
Det spelar väl ingen roll, om politikerna lovar högt och brett men inte behöver leverera.

Jag vågar lova att många LA-bor idag önskar att mer skattemedel hade lagts på förebyggande arbete och katastrofhantering. Om det nu skulle ha inneburit stora skattehöjningar så beror det nog mest på att skattemedlen inte allokerats korrekt.
Citera
2025-01-11, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Ja så det hotellet förlorar ännu mer pengar.
Om alla tänker som du så kommer Los Angeles medelklass befolkning aldrig på fötterna igen.

Sparka på en redan liggande.

Men är du dum i huvudet!? Hotellet kommer ju såklart få någon annan boende (som behöver det mer då de är hemlösa) än vi som är flexibla och kan tänka oss att bo i någon annan stad. Den boende kommer ju bo där längre tid än vi som bara bokat två veckor, speciellt som det är lägenhetshotell med allt man behöver om man mist sitt hem.
Citera
2025-01-11, 13:02
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockeytroll
Men är du dum i huvudet!? Hotellet kommer ju såklart få någon annan boende (som behöver det mer då de är hemlösa) än vi som är flexibla och kan tänka oss att bo i någon annan stad. Den boende kommer ju bo där längre tid än vi som bara bokat två veckor, speciellt som det är lägenhetshotell med allt man behöver om man mist sitt hem.

jaså jag är dum i huvudet, ja den har man aldrig hört av kränkta löss.

Nu vet jag inte vilket hotell i Marina del Rey ni skulle bo på, men har detta hotell officiellt gått ut med att husera hemlösa efter branden??
Om nej så förlorar dessa pengar på er för att ni inte klarar av att stötta ett samhälle som behöver stötning.
Men det är typiskt svenskt, allt som är jobbigt undviks, typ svenskar säger aldrig Ursäkta mig i mattaffärer om de måste fram, nä det är jobbigt att hamna i en potentiell jobbig situation.

Precis som du nu är i, det är en jobbig situation så du väljer att semestra på ett FÖR DIG mindre jobbigt ställe.
Citera
2025-01-11, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Det spelar väl ingen roll, om politikerna lovar högt och brett men inte behöver leverera.

Jag vågar lova att många LA-bor idag önskar att mer skattemedel hade lagts på förebyggande arbete och katastrofhantering. Om det nu skulle ha inneburit stora skattehöjningar så beror det nog mest på att skattemedlen inte allokerats korrekt.
Visst är det lätt att vara efterklok, även som väljare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in