2025-01-11, 11:50
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Har ju sett diverse klipp med lösdrivare som försöker förlänga branden.
Diverse? Rätta mig om jag har fel men det är väl en person som blivit gripen? Och han lyckades inte speciellt bra.
Citera
2025-01-11, 11:52
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Diverse? Rätta mig om jag har fel men det är väl en person som blivit gripen? Och han lyckades inte speciellt bra.
Vet vilken du menar. Finns fler även en som kastade en bensintank precis bredvid elden.
Citera
2025-01-11, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Det skrivs om vindhastigheter på uppåt 100 mph. En eldstorm i 160 km/h vet jag inte hur man släcker med lite vatten. Och hur breda måste brandgator vara för att stoppa det?

44m/s låter lite väl mycket.. då är det orkan.
Det kan inte stämma
Citera
2025-01-11, 12:07
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Det kan inte stämma
Då hade elden spridit sig extreemt snabbt.
Citera
2025-01-11, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vegoboll
En anhållen för att han anlagt.

Mözliman?

vem annars hatar ordning och reda och lyxliv och välfärd så mycket att det måste förgöras
Fy fan! Att det blev såhär stor brand, var väl inte meningen för gärningsmannens del. Undra hur personen reagerade och kände sig när gärningsmannen upptäckte att det blev större än planerat.

Dessutom avled personer p.g.a det.

Detta är en skadestånd som personen inte kommer kunna betala.
Citera
2025-01-11, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Förvarats? Det är immateriella rättigheter.

Är du nån sorts idiot?
Släppt eller?..
Det måste ju kunna bevisas att de tillhör någon, fattar du väl

Annars..
Jag äger all immaterialrätt till allt i världen, du verkar tro finns inget sätt att påvisa.
Eller emot bevisa det, så jag äger allt då
Citera
2025-01-11, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Släppt eller?..
Det måste ju kunna bevisas att de tillhör någon, fattar du väl

Annars..
Jag äger all immaterialrätt till allt i världen, du verkar tro finns inget sätt att påvisa.
Eller emot bevisa det, så jag äger allt då
Jaha.

Du tror inte att kontrakt och sådant förvaras brandsäkert?
Citera
2025-01-11, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Som dom flesta säger i kommentarsfältet. Det har faktiskt blivit en uppgradering sen branden och lett till någonting positivt, nu kan alla se den vackra kustlinjen och inte bara dom rika.
Dom borde förbjuda att bygga där igen.
Så sant som det är sagt, ja!
Får bara hoppas att det inte hmmm, nedgraderas igen sas efteråt.
O att det får en positiv utveckling överlag
Citera
2025-01-11, 12:33
Medlem
Enligt uppgifter till Daily Mail ( obekräftade av polisen ) ska det finnas en video där 2 personer startar elden i Palisades:
Citat:
Two men are said to have been caught on camera dumping gasoline and setting it alight immediately before the devastating Palisades fire broke out, DailyMail.com has learned exclusively.

A resident of the ritzy celeb-packed area reported the video to a senior firefighter once the flames had started consuming the area.

'By then we were too busy,' the firefighter told DailyMail.com. 'We told him to take the video to the police.'
----
The LA County Sheriff's Department responded to DailyMail.com's request for comment but failed to answer questions about reports of arson, despite repeated requests.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-14271957/two-men-caught-camera-Palisades-fire-firefighter-arson.html
Citera
2025-01-11, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Det kan inte stämma
https://ca.news.yahoo.com/99-mph-winds-bring-night-130202129.html
Citera
2025-01-11, 12:36
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Fånigt inlägg, inga republikaner som vill skära ned på brandskydd, polis etc. Det är istället typiskt demokratiskt tankegods, en del går så långt att de anser att brandkåren främst skyddar rika medborgare och ska monteras ned ( likt polisen ).

Woke-tanten Karen Bass var inte överraskande ett alternativ till Harris som Bidens vicepresident:

https://www.washingtonpost.com/politics/rep-karen-bass-is-being-vetted-as-part-of-joe-bidens-vice-presidential-search/2020/06/23/ad425502-b59e-11ea-a8da-693df3d7674a_story.html
Så hon är demokrat, so what?
Poängen är att politiker och övriga ansvariga tenderar att komma undan ansvar, och kan till och med stiga karriärmässigt. Såna här usla förberedelser och oansvariga nedskärningar ser du på flera håll, både i blå och röda delstater. Florida och North Carolina senast.
Citera
2025-01-11, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Jaha.

Du tror inte att kontrakt och sådant förvaras brandsäkert?
Eller digitalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in