2025-01-10, 19:09
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
Enda förklaringen jag har sett från dig är dumförklaringen av dig själv.
Väntar fortf på källa (och förklaring) att ikto kan orsaka kramper istället för att endast motverka kramper
Sålänge du inte kan stå för det du sagt har du inget att komma med
2025-01-10, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Ja 500mg är INTE farligt. Det har jag absolut påstått. Det är bara precis över gränsen på MEDICINSK användning.
En knarkare använder definitivt mer än så. Som sagt har varit på gramdoser I flera månader utan några konstigheter på just andningen. Epilepsi, serotonin syndrom - absolut - men inte andningen.

Återigen säger du "en karta iktorivil". En karta betyder ingenting. Det är dosen som spelar roll. Och ja 20mg ikto lär eliminera all risk för epilepsi o serotonin syndrom. Men är långt ifrån sederande att döda.

Kolla bara LD50 tramadol
Och LD50 klonazepam.
Vi är långt ifrån risk zon
Sällan jag tar till direkt personangrepp men du är ju totalt dum i huvudet. Ingen bryr sig om hur många gram du petat i dig utan biverkningar, dock betvivlar jag att du är helt symptomfri utifrån hur du resonerar.

Vet inte varför jag bemödar mig svara, antagligen pga din absoluta arrogans kring medicinska fakta. Du bygger alla dina säkerställande åsikter på subjektiva upplevelser vilket i sig också visar din karaktär.

Seretonergtsyndrom, vart fick du det ifrån? Vi har inte talat om blandningar med varken snri/ssri eller stinulanter som öht. Skulle sätta den diagnosen, inte utifrån den reella symtombilden.

Gör oss alla en tjänst och ge inte medicinska råd till någon i framtiden, hänvisa då hellre till sjukvården eller andra mer kunniga användare.
2025-01-10, 21:45
Medlem
Citat:
Väntar fortf på källa (och förklaring) att ikto kan orsaka kramper istället för att endast motverka kramper
Sålänge du inte kan stå för det du sagt har du inget att komma med

Din ignorans fyller mitt brinnande hat mot människor som dig.

Här beskrivs vad som kallas paradoxala effekter av pharmacka.

"A paradoxical reaction happens when a person experiences the opposite of what the drug is intended to do. If a patient responds to medication in a contradictory or opposite way to what is expected, it is said to have had a paradoxical effect. An example of this is pain relief medication causing increased pain. Benzodiazepine treatment can sometimes result in paradoxical reactions in susceptible individuals causing an increase in anxiety, agitation, hallucinations at the onset of sleep, aggressiveness, hyperactivity, irritability, hyperactive behavior, insomnia and exacerbation of seizures in epileptics."

Då TS verkade vara relativt novis kan man anta att han behandlats under längre tid med tramadol, utvecklat epileptiska perioder och således tillförd behandlad med antiepileptikum, Clonazepam. Detta hade under en längre tid med tolerans ökning och oregelbunden dosering kunnat leda till, vad som verkar vara den troligaste slutpunkten.
2025-01-10, 23:01
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Introkonvex
Sällan jag tar till direkt personangrepp men du är ju totalt dum i huvudet. Ingen bryr sig om hur många gram du petat i dig utan biverkningar, dock betvivlar jag att du är helt symptomfri utifrån hur du resonerar.

Vet inte varför jag bemödar mig svara, antagligen pga din absoluta arrogans kring medicinska fakta. Du bygger alla dina säkerställande åsikter på subjektiva upplevelser vilket i sig också visar din karaktär.

Seretonergtsyndrom, vart fick du det ifrån? Vi har inte talat om blandningar med varken snri/ssri eller stinulanter som öht. Skulle sätta den diagnosen, inte utifrån den reella symtombilden.

Gör oss alla en tjänst och ge inte medicinska råd till någon i framtiden, hänvisa då hellre till sjukvården eller andra mer kunniga användare.

Wow. Du sitter där o spelar tuff men vet inte att tramadol är i största del en snri? Pinsamt värre...
2025-01-10, 23:04
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Introkonvex
Din ignorans fyller mitt brinnande hat mot människor som dig.

Här beskrivs vad som kallas paradoxala effekter av pharmacka.

"A paradoxical reaction happens when a person experiences the opposite of what the drug is intended to do. If a patient responds to medication in a contradictory or opposite way to what is expected, it is said to have had a paradoxical effect. An example of this is pain relief medication causing increased pain. Benzodiazepine treatment can sometimes result in paradoxical reactions in susceptible individuals causing an increase in anxiety, agitation, hallucinations at the onset of sleep, aggressiveness, hyperactivity, irritability, hyperactive behavior, insomnia and exacerbation of seizures in epileptics."

Då TS verkade vara relativt novis kan man anta att han behandlats under längre tid med tramadol, utvecklat epileptiska perioder och således tillförd behandlad med antiepileptikum, Clonazepam. Detta hade under en längre tid med tolerans ökning och oregelbunden dosering kunnat leda till, vad som verkar vara den troligaste slutpunkten.
Nu är det humor på stor nivå.
Alla här vet vad en paradoxal reaktion betyder.

Det var dock DU som påstod att iktorivil och tramadol ÖKAR risken för krampanfall.
((du skrev : ikto I kombination med tramadol SÄNKER kramptröskeln))
Minns du det gubben? Jag frågade om förklaring till det, och även efter en källa.

Som svar på det får jag här nån slags information om att paradoxala reaktioner existerar.
Menar du på riktigt allvar?
Senast redigerad av MrSwagger 2025-01-10 kl. 23:11.
2025-01-10, 23:32
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Wow. Du sitter där o spelar tuff men vet inte att tramadol är i största del en snri? Pinsamt värre...

Tyvärr, Introkonvex har rätt. Din ignorans är skrämmande och bottnar inte direkt i det rent medicinska.

Blanda bensodiazepiner och opioider är inget bra val. Att sen mixa in alkohol i det hela är ännu sämre. Håll inte på och trixa med substanser på det sättet, det är inga bra kombinationer.

Känns ju för övrigt sådär att TS inte varit aktiv sedan någon halvtimme efter sin trådstart..
2025-01-10, 23:39
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Tyvärr, Introkonvex har rätt. Din ignorans är skrämmande och bottnar inte direkt i det rent medicinska.

Blanda bensodiazepiner och opioider är inget bra val. Att sen mixa in alkohol i det hela är ännu sämre. Håll inte på och trixa med substanser på det sättet, det är inga bra kombinationer.

Känns ju för övrigt sådär att TS inte varit aktiv sedan någon halvtimme efter sin trådstart..
Det är inte ignorans när man vet mer än personen man pratar med. Det gäller dig också. Är det något jag skrivit som är felaktigt kom med fakta som säger motsatsen. Tills dess har jag rätt. Jag råkar dock ha vetenskapen på min sida. Whoops.
Så lycka till med det. Du kan ju börja med att googla "tramadol snri"

Du har ju uppenbart noll koll på det hela så att du kommer in här o spelar som om du vet nåt är bara pinsamt.

Ja, där håller jag med dig. Jobbigt värre att ts verkar ha somnat in.
2025-01-11, 00:04
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Det är inte ignorans när man vet mer än personen man pratar med. Det gäller dig också. Är det något jag skrivit som är felaktigt kom med fakta som säger motsatsen. Tills dess har jag rätt. Jag råkar dock ha vetenskapen på min sida. Whoops.
Så lycka till med det. Du kan ju börja med att googla "tramadol snri"

Du har ju uppenbart noll koll på det hela så att du kommer in här o spelar som om du vet nåt är bara pinsamt.

Ja, där håller jag med dig. Jobbigt värre att ts verkar ha somnat in.

Lyssna på vad folk skriver till dig istället för att fabulera.

Var får du in SNRI i det hela?

Jag spelar ingenting. Du har ju fått en uppsjö av diverse argument från olika personer i tråden som du bara viftar bort. Lyssna på vad folk har att säga dig istället.
2025-01-11, 00:27
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:

Jag spelar ingenting. Du har ju fått en uppsjö av diverse argument från olika personer i tråden som du bara viftar bort. Lyssna på vad folk har att säga dig istället.
Men alltså ge upp istället.
Var jag får in SNRI i det hela? Tramadol ÄR en SNRI!! Googla skiten istället för att sitta här o tramsa. Kvittar väl att det är många som är som du, inte informerade, som tror de vet något, o tjafsar emot den som har rätt har rätt, rätt enkelt. Folk kan ha fel. Du har fel. Ni har fel.
Detta är inget jag hittar på. Patetiskt. Du kan googla detta på 5 minuter
2025-01-11, 00:28
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:

Återigen, kom med källa på att tram och ikto ökar risken för krampanfall.
2025-01-11, 02:28
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:

Tror han syftar på att antipsykotiska läkemedel och antidepressiva kan sänka kramptröskeln, medan klonazepam är kramplösande.

https://www.drugs.com/drug-interactions/clonazepam-with-tramadol-703-0-2221-0.html
https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/lakemedelsfragan/2005/11/neurologiska-biverkningar-av-tramadol
2025-01-11, 03:20
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Tror han syftar på att antipsykotiska läkemedel och antidepressiva kan sänka kramptröskeln, medan klonazepam är kramplösande.

https://www.drugs.com/drug-interactions/clonazepam-with-tramadol-703-0-2221-0.html
https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-21/lakemedelsfragan/2005/11/neurologiska-biverkningar-av-tramadol
Nej det är inte det "han" syftar på.
Jösses. Trodde inte att folk som vågar skriva här är så bakom flötet. Tramadol är en SNRI och är nästan exakt identisk med venlafaxin.
Sjukt att folk ens kommer in här o tror de kan något men vet inte ens denna fakta..Det skiljer en atom från venlafaxin och tramadol. EN ATOM

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in