2025-01-10, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Ja dom agerar vuxet, det verkar ju som att det är många som vill att chrippa ska få hjälp ur detta.

Det har varit tydligt att de har velat hans väl hela tiden genom att vara pain in the as. Jag tycker att familjemedlemmars kamp för att få honom att förstå trumfar random användare som gärna vill framstå som Chrippas talesman/kvinna som vet mest och bäst.
Citera
2025-01-10, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det har varit tydligt att de har velat hans väl hela tiden genom att vara pain in the as. Jag tycker att familjemedlemmars kamp för att få honom att förstå trumfar random användare som gärna vill framstå som Chrippas talesman/kvinna som vet mest och bäst.
Så är det.

Om han nu någonsin kommer att förstå eller om han är permanent bränd.
Men hoppas verkligen att han tar tag i sig själv.
Citera
2025-01-10, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Vadå ”tvingats” dra i detta, hans föräldrar har bidragit till den genom att hjälpa hyra bilar, köpa möbler elektronik mm. Och pappa T är ju själv misstänkt och i högsta grad delaktig i Chrippas brottslighet.

Du har rätt i sak. Men samtidigt finns det något som heter medberoende.

Jag tror dock att Julia, Linnéa och Thomas kommer att få sina straff så småningom.

Glöm inte att Chrippa kör över alla han kan och förstår inte ordet nej.
Citera
2025-01-10, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Så är det.

Om han nu någonsin kommer att förstå eller om han är permanent bränd.
Men hoppas verkligen att han tar tag i sig själv.

Ja det är ju den biten. Kommer han förstå?
Det är fullt möjligt att han har en diagnos som hindrar honom till insikt på riktigt.
Citera
2025-01-10, 18:35
Medlem
Citat:
Kan det vara så att Linnea också ligger lite illa till?

Ja så kan det nog vara. Hon är ju väldigt delaktig i detta. Rent av drivande i vissa delar.
Citera
2025-01-10, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Han skriver till henne hela tiden och har så gjort i månader

Hur mycket betalar dom dig?
Citera
2025-01-10, 18:42
Medlem
Jag vet inte om jag lyckades kopiera länken. Men den ska leda till Prime Crime shorts. Fortsättning av förtydligande kring Chrippa.

https://youtube.com/shorts/r9B5j2dhttQ?si=qalmPkA5WMJpJlsp
Citera
2025-01-10, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Tolkade väll dig fel då, men exat så här avslutade du ditt inlägg med.

Bokföring har enbart med ett företag eller firmas in- och utgifter. INGET ANNAT!

Ja och det stämmer.
Bokföring är en redovisning av ett företag eller firma(d v s enskild näringsverksamhet) in och utgifter (transaktioner).
Citera
2025-01-10, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Ja och det stämmer.
Bokföring är en redovisning av ett företag eller firma(d v s enskild näringsverksamhet) in och utgifter (transaktioner).

Tolkade dig som att du trodde att det krävs att man äger eller driver en firma eller ett bolag för att kunna bli dömd för bokföringsbrott.

Det behövs inte du kan bli dömd för det även om du inte har en firma, men du har en näringsverksamhet.
Citera
2025-01-10, 19:04
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det har dom med all säkerhet och du vet väl att man kan få hjälp utan att det är kriminellt?
Ja man får hoppas att barnet får det stöd hon behöver för av föräldrarna får hon det inte.

Hon måste vara förkrossad nu medans hennes pappa sitter inlåst och hon är för ung för att förstå varför. Hon vill bara ha en kram av pappa så hemskt
Citera
2025-01-10, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Tolkade dig som att du trodde att det krävs att man äger eller driver en firma eller ett bolag för att kunna bli dömd för bokföringsbrott.

Det behövs inte du kan bli dömd för det även om du inte har en firma, men du har en näringsverksamhet.

Vad menar du att det skulle finnas för typ av näringsverksamhet utöver bolag/företag (AB, KB eller HB) eller enskild firma som är relevant för den här diskussionen?
Ekonomisk förening är knappast relevant.
Citera
2025-01-10, 19:10
Medlem
Citat:
Ja chrippa kanske tyckte det var skit nu men jag tror att får han sitta inne ett tag så kommer han förstå, alla som har följt chrippa genom åren vet att han inte har varit sig själv det senaste året.
Han har gjort sjuka saker och nu får han stå sitt kast och kan få möjlighet till vård.

Det är kaninkokerskan som eldat på honom. Han balanserade vingligt på vansinnesgränsen och hon behövde bara tygla in honom och dutta med pisken där det behövdes för att sen släppa honom lös så han föll fullständigt.

Jag beklagar hennes nästa fästman. Hennes ex försökte ju varna Chrippa. Dock hoppas jag hon får något i belastningsregistret också efter detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in