2025-01-10, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Ok.. undrar var Linnea höll hus.. senaste posten på snap var för ca 16 timmar sedan

Hon hade väl viktigare saker för sig.
Citera
2025-01-10, 17:10
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Haha seriöst
Nedan är kopierat från Expressen.

"Misstankarna mot ”Chrippa”
Christofer Berg misstänks för tre fall av grovt bokföringsbrott, bokföringsbrott, tre fall av grovt skattebrott, grovt näringspenningsvätt, försvårande av skattekontroll och grovt främjande av olovligt spel."

Hur får du alla ovan punkter till "bokföringsbrott och inget annat"?
Jag ger mig. Du har tydligen rätt. Så här står det hos ekobrottsmyndigheten: "Ekonomisk brottslighet, också kallad ekobrott, är ett samlingsbegrepp som innehåller olika typer av brott. De två vanligaste ekobrotten är skattebrott och bokföringsbrott." Du hade rätt och jag hade fel. My bad.
Citera
2025-01-10, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Nej det räcker att man bedriver en näringsverksamhet för att åka dit på bokföringsbrott.

Det har inget att göra om det är ett bolag eller en firma, där pengarna går in och ut. Kan lika gärna vara ett vanligt bankkonto.

Bedriver du en näringsverksamhet utan bolag eller firma, så är det ett givet fall av grovt bokföringsbrott.

Så det är inget med firmor eller bolag att göra i grunden.

Du får nog läsa om mitt inlägg. Sa aldrig att du måste ha ett företag för att åka dit på bokföringsbrott.

Jag förklarade att när man har en enskild firma så har du redovisningsskyldighet, eftersom du får inte lön från din enskilda firma.
Citera
2025-01-10, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Var du där och hörde vad han sa? Trodde inte det heller

Hela den familjen verkar ju ha degenererade gener

Jag tänker att Jocke & Thomas kan ha en dialog vid ett sånt här tillfälle, vore ju konstigt om Aftonbladet ringer upp Jocke och ber om ursäkt och sen ändrar artikeln, då verkar dom ju förstå att det blev fel.
Alla vill väl att chrippa ska få hjälp och komma ur hans beteende.
Citera
2025-01-10, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Alla som undrar varför Jocke var där kan lyssna på vad han säger om det på sin Instagram.

Kan tillägga att Linnea inte var på plats under förhandlingen.

Jag tycker att Jocke gjorde rätt som var där. Anledningen är struntsamma.
Någonstans inom Chrippa tror jag uppskattar att Jocke var där även om han är arg på Jocke.
Citera
2025-01-10, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesskulder
Och några andra ifrån hans släkt.
L har förmodligen blivet nekad tillträde utav T & A

Det vart ingen bergvägg tack och lov det vart Häktet.
Nu äntligen kan han få vård. tjejen är förmodligen ett Ex I från Mjölby.

Ja nu hoppas vi på att en vårdplan hjälper Chrippa att vakna.

Om det är hans föräldrar som har nekats tillträde har de min absoluta förståelse för det.

Linnéa har väl lite annat att stå i tänker jag.
Citera
2025-01-10, 17:48
Medlem
cateatdogs avatar
Det Linea borde göra nu, för hon verkar göra allt för uppmärksamhet och pengar, är att göra YouTubes om vad kräftan gjort mot henne ...skit samma om det är falskt. Då kommer det bli många visningar under en kort period.

Någon mille kan hon säkert dra in.
Citera
2025-01-10, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag tycker att Jocke gjorde rätt som var där. Anledningen är struntsamma.
Någonstans inom Chrippa tror jag uppskattar att Jocke var där även om han är arg på Jocke.

Ja chrippa kanske tyckte det var skit nu men jag tror att får han sitta inne ett tag så kommer han förstå, alla som har följt chrippa genom åren vet att han inte har varit sig själv det senaste året.
Han har gjort sjuka saker och nu får han stå sitt kast och kan få möjlighet till vård.
Citera
2025-01-10, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Du får nog läsa om mitt inlägg. Sa aldrig att du måste ha ett företag för att åka dit på bokföringsbrott.

Jag förklarade att när man har en enskild firma så har du redovisningsskyldighet, eftersom du får inte lön från din enskilda firma.

Tolkade väll dig fel då, men exat så här avslutade du ditt inlägg med.

Bokföring har enbart med ett företag eller firmas in- och utgifter. INGET ANNAT!
Citera
2025-01-10, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Tyrannosauruse
Corren har gjort en intervju med försvararen som inte ligger bakom betalvägg.
https://www.corren.se/nyheter/linkoping/artikel/just-nu-influencern-fran-linkoping-haktas-for-flera-grova-brott/r2dqko2j

"Han drog inte utomlands för att undkomma lagföring utan för att det var en jobbig situation där han kände sig förföljd och det var mycket spekulationer i sociala medier"

Hahahaha, ja eller hur... 😅
Undrar hur mycket bullshit advokaten får till sig av ordbajsaren.
Citera
2025-01-10, 17:54
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Jag undrar lite samma sak.
Vad är känd för? Vad är han bra på? Vad har han bidragit med? Varför är denna individ eller Jocke för den delen ens allmän kännedom? Den där Jocke blev väl känd för att att satt och runkade på nätet, bokstavligt talat, han gjorde det och mycket annat.

Det finns två sorters kändisar som jag gärna hade sluppit behöva se eller höra nått om. Den ena gruppen är individer som är kända för idioti och den andra är individer som är kända för att de är kända, dvs för att de horar runt i olika mediala forum.

Att de här individerna är kända och tjänar pengar beror på att det finns ännu dummare människor som följer och försörjer de.

Joakim blev känd då han var med i andra, eller kanske tredje vågen av dokusåpor. Vi talar inte så tidigt som Robinson-Robban eller Farmen-Qristina, men en skandalsåpa som kom när bara vissa av dessa medverkande hade egna sociala medier. I Joakims fall blev han D-kändis under namnet Jockiboi via såpan + sin blogg. Han tog klivet över till YouTube, och har inte bara klamrat sig fast utan bytt inriktning och image flera gånger sedan dess och även blivit stor genom Instagram, en TV-serie som heter Spökjakt, och inslag allmän mediahora. Han har varit med i Fångarna på fortet, Masked Singer osv.

Hans halvbror som tråden gäller blev E-kändis (L-kändis..?) genom att medverka på Jockes YouTube och drog själv igång YouTube och Instagram.
Citera
2025-01-10, 17:55
Medlem
https://postimg.cc/8FwJc9cQ

Hoppsan? Var har Linnéas twitch tagit vägen? 🫢

(hoppas länken funkar, första gången jag gör nåt sånt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in