2025-01-10, 15:45
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Ilsket? Inte ett dugg ilsken. Försöker att förklara för dig men du verkar ha lite svårt att förstå.
Ska försöka förklara en gång till. Han är på sannolika skäl misstänkt och häktad för 7 olika ekobrott och främjande av olovligt spel.

Du skrev inte "ekobrott" utan "bokföringsbrott", vilket är helt fel.

Du bör nog söka upp vad sannolika skäl betyder.
Det är du som inte förstår. Har man ett företag är man sin bokföring. Ekobrott begås om man fifflat med bokföringen eller inte lämnat bokföring alls, alternativt lämnat felaktiga uppgifter. Nu är han inte dömd än, men det verkar som han sysslat med lite av varje. Aftonbladet kallar det bokföringsbrott, så det duger åt mig.
Något olovligt spel har jag inte läst i nyheterna om. Det är mycket möjligt att han åtalats för det också, men det står inget om det i tidningarna jag läst. Är han åtalad för det också menar du?
Citera
2025-01-10, 15:47
Medlem
Verbal.Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary5
Hur hade du formulerat dig som lekman?

Inget konstigt i formuleringen i sig men efter att först ha påstått hon också blev gripen så ändrar man sig till tagen och det skulle betyda ungefär samma sak.
Citera
2025-01-10, 15:50
Medlem
Alla som undrar varför Jocke var där kan lyssna på vad han säger om det på sin Instagram.

Kan tillägga att Linnea inte var på plats under förhandlingen.
Citera
2025-01-10, 15:53
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Alla som undrar varför Jocke var där kan lyssna på vad han säger om det på sin Instagram.

Kan tillägga att Linnea inte var på plats under förhandlingen.

Var hon inte? Vem var det som gjorde hjärta med händerna då?

Vilka var där?
Citera
2025-01-10, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Ingen skulle bli gladare än Chrippa och Linnea om Jocke sket i allt och lät dom vara

Eller så låter Linnea Jocke vara, vi vet ju att hon ljög igår om att han hade skrivit till henne.
Citera
2025-01-10, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Var hon inte? Vem var det som gjorde hjärta med händerna då?

Vilka var där?

Hans föräldrar säkert för dom var där.
Citera
2025-01-10, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det är du som inte förstår. Har man ett företag är man sin bokföring. Ekobrott begås om man fifflat med bokföringen eller inte lämnat bokföring alls, alternativt lämnat felaktiga uppgifter. Nu är han inte dömd än, men det verkar som han sysslat med lite av varje. Aftonbladet kallar det bokföringsbrott, så det duger åt mig.
Något olovligt spel har jag inte läst i nyheterna om. Det är mycket möjligt att han åtalats för det också, men det står inget om det i tidningarna jag läst. Är han åtalad för det också menar du?

Haha seriöst
Nedan är kopierat från Expressen.

"Misstankarna mot ”Chrippa”
Christofer Berg misstänks för tre fall av grovt bokföringsbrott, bokföringsbrott, tre fall av grovt skattebrott, grovt näringspenningsvätt, försvårande av skattekontroll och grovt främjande av olovligt spel."

Hur får du alla ovan punkter till "bokföringsbrott och inget annat"?
Citera
2025-01-10, 16:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Eller så låter Linnea Jocke vara, vi vet ju att hon ljög igår om att han hade skrivit till henne.

Han skriver till henne hela tiden och har så gjort i månader
Citera
2025-01-10, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Haha seriöst
Nedan är kopierat från Expressen.

"Misstankarna mot ”Chrippa”
Christofer Berg misstänks för tre fall av grovt bokföringsbrott, bokföringsbrott, tre fall av grovt skattebrott, grovt näringspenningsvätt, försvårande av skattekontroll och grovt främjande av olovligt spel."

Hur får du alla ovan punkter till "bokföringsbrott och inget annat"?

Jag har fått intrycket att Chrippas bokföring har varit icke-existerande... länge.
Citera
2025-01-10, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Tyrannosauruse
Corren har gjort en intervju med försvararen som inte ligger bakom betalvägg.
https://www.corren.se/nyheter/linkoping/artikel/just-nu-influencern-fran-linkoping-haktas-for-flera-grova-brott/r2dqko2j

"Han drog inte utomlands för att undkomma lagföring utan för att det var en jobbig situation där han kände sig förföljd och det var mycket spekulationer i sociala medier"

Så han drog för att HAN tyckte livet och situationen han själv skapat var jobbig och lämna sitt barn i sticket. Wow! Vilken vidrig jävla människa.
Citera
2025-01-10, 16:02
Medlem
Häktad med restriktioner förmodar jag.
Citera
2025-01-10, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Jag har fått intrycket att Chrippas bokföring har varit icke-existerande... länge.

Inte bara bokföringen, hjärncellerna också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in