• 2
  • 3
2024-12-28, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sykesoli
Jeg har ikke klart å finne noe, men jeg synes fornavnet virker kjent uten at jeg klarer å sette fingeren på det. Jeg bor i Moss selv, og så flere av mine bekjente legge ut «hvil i fred, bror» osv. på snapstory dagen det ble kjent. Alle som la ut en slik melding kan vel sies å ha tilknytning til et miljø med mye rus og kriminalitet, så jeg regner med at det også gjelder for avdøde og de som er pågrepet.

Den døde har tilknytning til rus, Moss Avis skrev om det. Han er tidligere dømt flere ganger for vold og rus, blandt annet.
Hvis du tenker på Liban her, så tror jeg du er inne på noe.

De to pågrepne har senere den natten banket opp en annen person også, og hadde laget mye støy både utenfor og inni leiligheten i Harald Hårfagres gate. Naboer hørte "I will kill you" bli skreket, vinduer blir knust og mye skriking og bråk.

Da politiet endelig kom, var det stille på stedet, og de gikk derfor ikke inn i leiligheten.
Det er lett å anta at mannen da allerede var død, eller iallefall alvorlig skadd. Tidslinjen politiet jobber utifra tilsier iallefall at denne mannen ble utsatt for vold i sitt hjem før den andre personen ble banket opp av de samme folka.
Mulig han fortsatt kunne vært i live om politiet gikk inn og han fikk hjelp tidsnok, men det må vi jo vente på svar på ift obduksjonsrapporten.
Citera
2024-12-28, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosin666
Den døde har tilknytning til rus, Moss Avis skrev om det. Han er tidligere dømt flere ganger for vold og rus, blandt annet.
Hvis du tenker på Liban her, så tror jeg du er inne på noe.

De to pågrepne har senere den natten banket opp en annen person også, og hadde laget mye støy både utenfor og inni leiligheten i Harald Hårfagres gate. Naboer hørte "I will kill you" bli skreket, vinduer blir knust og mye skriking og bråk.

Da politiet endelig kom, var det stille på stedet, og de gikk derfor ikke inn i leiligheten.
Det er lett å anta at mannen da allerede var død, eller iallefall alvorlig skadd. Tidslinjen politiet jobber utifra tilsier iallefall at denne mannen ble utsatt for vold i sitt hjem før den andre personen ble banket opp av de samme folka.
Mulig han fortsatt kunne vært i live om politiet gikk inn og han fikk hjelp tidsnok, men det må vi jo vente på svar på ift obduksjonsrapporten.

Ja, det er Liban jeg tenker på. Det er ingen bekjente som har lagt ut noe med navn, så jeg vet ikke. Men jeg mener å ha hørt navnet tidligere
Citera
2024-12-29, 05:01
Medlem
Lislebys avatar
Citat:
Jeg har ikke klart å finne noe, men jeg synes fornavnet virker kjent uten at jeg klarer å sette fingeren på det. Jeg bor i Moss selv, og så flere av mine bekjente legge ut «hvil i fred, bror» osv. på snapstory dagen det ble kjent. Alle som la ut en slik melding kan vel sies å ha tilknytning til et miljø med mye rus og kriminalitet, så jeg regner med at det også gjelder for avdøde og de som er pågrepet.

Okei! Takk for svar

Søkte på det utenlandske navnet på adressen.Det virker som navnet er somalisk da det var flere personer som het det samme og de fleste kom fra Somalia.
Citera
2024-12-29, 05:04
Medlem
Lislebys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trompetfia
Kan man spørre om navnet?

Lib@n Moh@med @bdi er i hvertfall navnet som er registrert på adressen.
Citera
2025-01-03, 20:44
Medlem
Riktig navn er Abdirisak Mohamed Abdi, usikker på om det er samme person.
Citera
2025-01-05, 00:49
Medlem
Noen som vet mer? Hørte rykter om en av de mistenkte, men vil ikke skrive noe før jeg vet mer.
Citera
2025-01-05, 11:33
Medlem
Citat:
Riktig navn er Abdirisak Mohamed Abdi, usikker på om det er samme person.

L står oppført som pårørende i dødsannonsen, så er nok broren eller noe sånt til avdøde.

KILDE:

https://muslimsk.no/minneside/abdi-abdirisak-mohamed/
Citera
2025-01-10, 15:53
Medlem
Nottelitens avatar
Från Nrk :
To personer er pågrepet og sitter varetektsfengslet. Personene er siktet for grov kroppsskade med døden til følge.

Begge har sittet i varetekt i to uker. Nå har Søndre Østfold tingrett bestemt at perioden forlenges med to nye uker.
En av forsvarerne i saken, Tor Magnus Fagermo, sier klienten hans ønsker å gi politiet arbeidsro og samtykker til videre varetekt.

– Han mener dødsfallet er en ulykke i relasjon til det knuste vinduet.
Länk till artikeln :
https://www.nrk.no/ostfold/dodsfall-...kke-1.17198842
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här