2025-01-09, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Dom lever nog till 100% på sin musik vilket jag har väldigt svårt att tänka mig att trådämnet gör. Kanske under en mkt kort period när det gick som bäst.

Well att gigga med Kalasturnén 2022, Winnerbäck 2024 o sälja ut massor av konsertställen däremellan ger nog klirr i kassan. 736.000 i inkomst 2023 och 440.000 för 2022 är inte kattskit. Han slog ju för fan igenom mitt under corona 2020-2021 då hade inga musiker särskilt bra inkomst. Han har haft en bättre karriär än de flesta, vi får se hur det blir framöver.
Citera
2025-01-09, 22:45
Medlem
Kanastras avatar
Jag har inga direkta åsikter om Rickard (mer än att han kan kasta sina politiska åsikter i brännbart material där dom hör hemma), men tycker det jag hört är trevligt och förstår inte riktigt agget i tråden mot honom.
Han är väl ändå en riktig artist som arbetat sig upp från scratch, gått den långa vägen på egna ben. Ingen Bianca Ingrosso direkt..
Hans privata dikeskörningar tycker jag brukar krydda såna människors persona och kan vara lagom med spänning att följa på avstånd.

Dom kommande åren blir säkert intressanta.
Citera
2025-01-10, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/gwBA2J/david-ritschard-staller-in-alla-konserter-pa-sodra-teatern
Jag var sugen på att köpa biljett men gjorde det inte pga tidpunkten..men ni som köpt, kommer ni ta pengarna eller hoppas på ombokning?
Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/gwBA2J/david-ritschard-staller-in-alla-konserter-pa-sodra-teatern
Jag var sugen på att köpa biljett men gjorde det inte pga tidpunkten..men ni som köpt, kommer ni ta pengarna eller hoppas på ombokning?
Pengar tillbaka. Tror inte att jag har lust att bidra till att skapa ekonomisk stress att komma tillbaka snabbt till Södran gigen . Man verkar skita i David som person på både Sony och hans management. Trodde att det var bättre nu något naivt uppenbarligen. Önskar honom allt gott då hans musik och det han står för är rakt upp i min allé. Inte blivit så glad av en för mig ny egensinnig artist som när på 80-talet upptäckte Kjell Höglund. Helt annons men samma äkthet och egna unika uttryck. Jag vet inte om jag tycker bra eller dåligt ens utan kan bara konstatera att jag inte kan låta bli att lyssna fascineras och beröras.
Citera
2025-01-10, 00:24
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harig
Pengar tillbaka. Tror inte att jag har lust att bidra till att skapa ekonomisk stress att komma tillbaka snabbt till Södran gigen .

Det där var ändå en bra ståndpunkt, som jag inte ens tänkt på själv.

Håller med. Tycker någon borde dragit i nödbromsen för 15 spelningar redan på planeringsstadiet.

Tror det där upplägget skulle vara otroligt fysiskt och psykiskt påfrestande även för någon som INTE hade kollapsat bara året innan.
Citera
2025-01-10, 00:56
Medlem
Studsbolls avatar
Verkligen tråkigt att han supit ner sig så jävligt att det blev återbesök på sjukan. Han är förmodligen den enda artist vars hälsa och privatliv jag bryr mig om. En unik personlighet.
Citera
2025-01-10, 04:17
Medlem
En Country-artist som åker tunnelbana i 08a. Vilken poseur 😁
Citera
2025-01-10, 10:10
Medlem
marytraders avatar
Han bor väl på söder? Jag tycker alla dricker bärs där för jämnan. Fotbollsgäng, hantverkare, inflyttade hipsters, journalister, kriminella, musiker, sångare, suputer, ja alla dricker ju dagligen där. Pubarna är ju liksom centrala mötesplatser. Där folk har träffats och gaggat i decennier. De sitter inne och ute på sommaren. Så har du den livsstilen och alla dina kompisar i den miljön måste det ju vara helt omöjligt att hålla sig nykter när abstinensen sätter in. Ja, inte lätt för folk med problem.
Citera
2025-01-10, 10:16
Medlem
Känns som att han kan ha legitimerat sitt alkoholmissbruk genom att jobba på systemet. Isåfall inte första gången det händer.
Citera
2025-01-10, 10:32
Medlem
drinksareonmes avatar
Så sjukdomen gällde ingen i bandet utan huvudpersonen själv.
Citera
2025-01-10, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Han bor väl på söder?
Nej, han bor i Björkhagen.
Citera
2025-01-10, 12:08
Medlem
Förstår inte vad det finns för skäl att gnälla att hacka och förringa på honom. En vanlig knegare som arbetat med musik hela sitt liv och under många år parallellt med ett vanligt arbete. Skulle tro att han slitit mer än dom flesta som skriver här. Och tror inte att han har någon annan ambition än att få göra musik. Varför ens ifrågasätta hans eventuella karriär?

Att han drabbats av en livslång sjukdom som alkoholism är ju bara sorgligt.
Tycker han förtjänar respekt och all kredd han kan få.
Citera
2025-01-10, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorven
Förstår inte vad det finns för skäl att gnälla att hacka och förringa på honom. En vanlig knegare som arbetat med musik hela sitt liv och under många år parallellt med ett vanligt arbete. Skulle tro att han slitit mer än dom flesta som skriver här. Och tror inte att han har någon annan ambition än att få göra musik. Varför ens ifrågasätta hans eventuella karriär?

Att han drabbats av en livslång sjukdom som alkoholism är ju bara sorgligt.
Tycker han förtjänar respekt och all kredd han kan få.
Håller helt med! All kärlek och uppmuntran till David.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in