2025-01-10, 11:00
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei

Vill han ens spela mittfält längre? Var han ens i närheten av lika bra där som vänsterback? Kommer inte ens ihåg hur han var?

Jag tyckte han var riktigt bra i Sirius.
Citera
2025-01-10, 11:20
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Elias Andersson skulle kunna vara en okej ersättare till Saletros om han säljs.

Jag förstår inte er syn i Stockholm. Elias Andersson är en skåning som gjorde 1,5 år i Djurgården. Vad är grejen? Ska väl kunna spela i andra Stockholmsklubbar utan problem.
Fel åldersprofil och fel bakgrund. Inget emot Elias Andersson, men har man spelat i DIF är man inte intressant för AIK.
Citera
2025-01-10, 11:29
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
...har man spelat i DIF är man inte intressant för AIK.

Ändå: "AIK och Djurgårdens IF är intresserade av att värva Elias"
https://x.com/allsvenskasilly/status/1877660683560513729

Citera
2025-01-10, 11:33
Medlem
QuantumQuills avatar
Danilo Al Saed klar för Aik på 6 månaders lån, med köpoption.

Luktar det inte väldigt mycket "slut på likviditet" efter man fått dega 6M för Kazper? Jag menar genom denna deal med Danilo så säkrar man upp honom men man skjuter upp kostnaden till sommaren istället, då man hoppas ha mer pengar i kassan?
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-01-10 kl. 11:35.
Citera
2025-01-10, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Sica är född 2008 och gjorde debut mot Sandviken under hösten. Inte spelat HTFF under hösten. Var med i P19 på Skansinaviska. Att gå upp till A-laget och initialt vara tredje man på högerbacken känns som dålig karriärsplanering så man kan anta att han varvar träning i A-lag och att spela matcher i HTFF. Jag har fortfarande tämligen höga förväntningar på Liam Källman och med den nya nigerianen blir det ganska tajt på högerbacken i HTFF också. Hade varit guld att få fram/ köpa in en ung lovande bra vänsterback.
Så som jag trodde, var inte i HTFF så för långt steg.
Högerbackar finns, men om både Strand och Llinares försvinner behövs en vänsterback.
Citera
2025-01-10, 11:47
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Så som jag trodde, var inte i HTFF så för långt steg.
Högerbackar finns, men om både Strand och Llinares försvinner behövs en vänsterback.
Vill inte göra forumet till en ointressant internchat om Bajen, men vill påpeka att Strand gjort klart att han inte skall någonstans. Så jag tror inte du behöver inte oroa dig för att Bajen har för få vänsterbackar.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-01-10 kl. 11:52.
Citera
2025-01-10, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Danilo Al Saed klar för Aik på 6 månaders lån, med köpoption.

Luktar det inte väldigt mycket "slut på likviditet" efter man fått dega 6M för Kazper? Jag menar genom denna deal med Danilo så säkrar man upp honom men man skjuter upp kostnaden till sommaren istället, då man hoppas ha mer pengar i kassan?

Det positiva är att vi får förmodligen en bra dribbler som vi har en stor brist på samt att vi för andra gången vinner dragkampen mot Häcken på en värvning
Citera
2025-01-10, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruken
Ja, men gällande Hien får man nog hålla nere förväntningarna och låta sig överraskas positivt om kroppen håller och han både spelar mycket och gör det bra.
Var ju forward typ fram till att han gick till Odd, och väl där har han ju varit skadad väldigt mycket. Sex starter som mittback 2023, och tre starter som ytterback 2024 (plus ett gäng oftast korta inhopp under båda säsongerna).
Vad är ens hans position?
Men men, grundlig läkarundersökning och sedan hålla tummarna då. Kan inte tänka mig annat än att Odd släpper honom gratis i alla fall.
Sean Sabetkar är nöjd med förstärkningen.

– Leon är en spelare som vi följt under en längre tid och det är en explosiv spelare med fysiska attribut som vi ser hög potential i. Ett fint tillskott till oss i Degerfors och vi är glada att ha Leon hos oss.Helt ärligt. Ska Sean utala sig så? Han va en kass mittback i Rödvitt i typ 2år? Varför är han en stjärna nu?
Citera
2025-01-10, 14:01
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asptuna
Det positiva är att vi får förmodligen en bra dribbler som vi har en stor brist på samt att vi för andra gången vinner dragkampen mot Häcken på en värvning

Äh! Vi ville naturligtvis inte ha honom. Vi bara lattjade lite med er smågrabbar.

Citat:
Ursprungligen postat av kemankaret
Sean Sabetkar är nöjd med förstärkningen.

– Leon är en spelare som vi följt under en längre tid och det är en explosiv spelare med fysiska attribut som vi ser hög potential i. Ett fint tillskott till oss i Degerfors och vi är glada att ha Leon hos oss.Helt ärligt. Ska Sean utala sig så? Han va en kass mittback i Rödvitt i typ 2år? Varför är han en stjärna nu?
Sabetkar är/var usel. Vad är hans roll nu?
Citera
2025-01-10, 14:06
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asptuna
...i 6 månader skall tilläggas.
Blir inte förvånad om Saed ni inte har råd att förlänga med honom heller OM succén nu är ett faktum. Han kanske spelar i Häcken i höst?
Citera
2025-01-10, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Äh! Vi ville naturligtvis inte ha honom. Vi bara lattjade lite med er smågrabbar.

Sabetkar är/var usel. Vad är hans roll nu?
Han har tydligen blivit någon slags expert och vise sportchef
En värdelös blatte som köper in sina lika värdelösa kompisar till Degerfors. Det blir nog tyvärr bara 1år och sen blir det ras ner individionerna. Vakna Werner. Avgå
Citera
2025-01-10, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kemankaret
Han har tydligen blivit någon slags expert och vise sportchef
En värdelös blatte som köper in sina lika värdelösa kompisar till Degerfors. Det blir nog tyvärr bara 1år och sen blir det ras ner individionerna. Vakna Werner. Avgå

Oj, trodde ingen hyste så starka negativa känslor om Sean.
Men precis, assisterande sportchef med något slags scoutingansvar är han väl numera. Och nog har han säkert ett finger med i att fyra av fem värvningar till Degerfors (än så länge) har något slags Stockholmsbakgrund.
Hoppas och tror att han kommer göra större nytta utanför plan än på (även om han täckte skott förtjänstfullt några gånger).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in