2025-01-09, 21:10
Medlem
Fick ytterligare bekräftelse nu på att det är Markus. Han har tydligen tappat det helt senaste året och har blivit den största mytomanen. Så verkade vara en tidsfråga innan Fastighetsmäklarinspektionen skulle agera.

Han är bl.a med i en UFO-podd på Spotify där han ljuger om att han har sett UFON. Tror den heter Forntida Astronauter.

Undra vad som händer med Strand Mäkleri som han startat precis?
Citera
2025-01-10, 07:41
Medlem
Så där ja. Nu står det även i Nynäshamns posten.

När M jobbade på fastighetsbyrån i Nynäshamn var han på flera tjejer där, som valde att säga upp sig pga honom (samtidigt som frugan jobbade på samma kontor) Därefter började han helt plötsligt på ESNY, slutade där (sparken?) hamnade i Nynäshamn igen, och enligt honom ”har saknat nynäs” därför är jag tillbaka.
Vad händer nu, han kan ju inte sälja något längre?
Citera
2025-01-10, 11:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Ja herrejösses. Det förefaller vara Fredrik Eklund himself. Jag hittar inte honom som registrerad mäklare längre. Och per tips från Ynnesto är det detta fall. (FB) ESNY - märklig husaffär i Västerås

Han sitter fortfarande kvar i styrelsen. Kanske de bör byta namn.......

Du tror Fredrik förmedlar fastigheter i Sverige? Vänta vi ska ha visning, tar flyget från NYC och är där om 10 timmar.
Citera
2025-01-10, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forsvarsadvokat
Du tror Fredrik förmedlar fastigheter i Sverige? Vänta vi ska ha visning, tar flyget från NYC och är där om 10 timmar.

Jag tror han gjorde det när det startade upp och då skaffade sig en licens. Men kan ha fel.
Citera
2025-01-10, 12:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Jag tror han gjorde det när det startade upp och då skaffade sig en licens. Men kan ha fel.

Säger du det så, tänker att det borde vara småpengar i jämförelse med USA. Det kan ju vara så att han gjorde det för marknadsföringen i början som jag antar att du menar. Vad lider han av? ADHD?
Citera
2025-01-11, 16:11
Medlem
Inte förvånande att Markus ännu en gång ställt till det såhär. Vad som däremot är förvånande är varför Strand Mäkleri inte har tagit avstånd från honom nu när detta kom ut?? Är det fler på strand mäkleri som kanske är inblandade i Markus skumma affärer? Som någon skrev här tidigare så har ju en av strand mäklarna tidigare fått sin bostad beskjuten och även är en känd knarkare. Att man trots detta fortsätter att anlita sånna skit mäklare när dessa personer har ett sådant rykte är för mig ett mysterium…
Citera
2025-01-11, 16:33
Medlem
Han har släckt ner sin Facebook nu
Citera
2025-01-11, 19:25
Medlem
Hans insta är igång iallafall. Inga uppdateringar på 5-6 dagar.
Han drog ju till Thailand för att fira sin 40-års dag i samma veva som licensen blev indragen.
Strand är nog ganska bra medvetna om vad han gjort (och säkert fortfarande gör…)
Citera
2025-01-11, 19:50
Medlem
Det går inte att lita på någon inom allt, alla försöker lura varandra hela tiden.
Pengar och bling bling är allt som betyder något!
Citera
2025-01-11, 20:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Åter igen, den gemensamma nämnaren för alla kriminella mäklare, en FEI-utbildning!

Hur är det ens möjligt i ett land som Sverige, att kunna köpa sig till en utbildning som dessutom sker på distans??! Upplagt för fusk och kriminell verksamhet. Hur kan man få skriva en universitetstentamen online?? Varenda jävel som gjort bort sig de senaste åren har gått FEI och har därefter också visat att de inte kan lagstiftningen eftersom de aldrig ens läst utbildningen då de gjort sina ”tentor” oövervakat online.

Yes, sett hur FEI biffat upp priserna för sina "renommerade" utbildningar och man kan bara ana hur många kriminella blaffar som "gått" där.
Jag tror det är vanligt hur många blaffe-föräldrar som ger ser sina barn sådan utbildning. Titta bara hur Stockholm ser ut men det är blaffar överallt som arbetare på advokat-kontor, banker och mäklarfirmor.

Korruptionen träffade Sverige till slut.
Citera
2025-01-11, 20:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Ja svartskallarna och negrerna kommer förstöra sverige på samma sätt som dom förstört sina egna hemländer.

Alltså vad är det för jävla återkommande koppling till Spanien hela tiden i det här landet.

Ifrån FEI hemsida.
"FEIFLEX
Läs mer
Malmö, Alicante, Stockholm, Göteborg eller på distans."
Citera
2025-01-24, 19:58
Medlem
Liten fundering… han har nya objekt ute till salu. Blev han inte av med licensen? (https://strandmakleri.se/)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in