2025-01-09, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friindivid
Familjen Tiwari sålde sin förra villa på 98 m2 för ca 4 790.000 kr (dagens värde) och köpte en villa, som är nästan 3 miljoner kr dyrare och dubbelt så stor. 2020 ökande pappans AB:s omsättning med ca 6 miljoner kr, från 9 till 15 miljoner kr, där omsättningen har legat sedan dess. Beaktas familjen Tiwaris alla enskilda firmor, bör familjen ha en gemensam total förmögenhet på närmare 30 miljoner kr. Man kan undra på vilken grund de fick asyl i Sverige.

Pappans revisor sitter i fyra bolagsstyrelser, varav tre går med förlust.
Hur vet du att de fått asyl?
Citera
2025-01-09, 22:20
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvartalet2023
Patient läggs in på psyket: Medicinering. Sömn. Mat. Rutiner. Lugn och ro. Personal som försöker vara hyggliga och snälla och ger omvårdnad. Förbättring! Permissioner på försök men då vet ju å andra sidan patienten att hen kommer tillbaka till avdelningen som många ser som en trygghet. När patenten skrivs ut kanske hen har en nersliten skitig lägenhet någonstans. Kanske ingen familj. Inga vänner. Inga pengar. Ingen mat i kylen. Inget socialt sammanhang. Kanske ett boendestöd som kommer nån gång i veckan? Hur kul är det livet på en skala och hur bra är det för det fortsatta måendet? Då brukar det i bästa fall bli en ny vända till psyket eller till en polisstation om de har skadat någon på vägen. Och en ny psykiatriker gör en ny bedömning av personens aktuella psykiska tillstånd. Och så går det runt runt runt på det sättet. Ofta.

Beckis mfl las ner på 80/90 talet. Vi ska inte låsa in de sjuka längre. Det är inhumant. De ska bo själva och då kommer de må bättre.

Jo tjena. Jag såg det där och då. Live. Det fortsätter på samma sätt idag, även för invandrade Indier.

Det funkar inte.

Ge oss Beckis tillbaka!
Citera
2025-01-09, 22:30
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Det vore isåfall bra om butikspersonalen delgav facket.

F ö tänker jag att uppgifterna inte behöver vara motstridiga utan att gm mycket väl kan ha åkt dit för att handla och mörda (hans anhöriga vet väl inte om han alltid betalar allt och det där med handling behöver öht inte vara sant utan vad han uppgav till anhhöriga) - samtidigt som väktare associerade hans rörelsemönster till en snattares. Därav blir det inte fel att påstå att gm valde ut MA "för att han blev påkommen". Butikens anställda spanade på och följde honom utifrån misstanke om stöld - inte ett kommande mord.

Jo, men det krävs ju nåt mer, t.ex psykos för att tro att man kan knivmörda sig loss om ordningsvakter/snatterivakter är på en inne på en Ica Maxi, alla psykiskt friska skiter väl bara i att snatta just den gången?

Stämmer det att knivar fanns oskyddade i denna Ica Maxin precis som vid IKEA-dådet?
Eller vet man att GM hade med sig kniv in ?
Citera
2025-01-09, 22:51
Medlem
bagarn29s avatar
Hur kom familjen in till Sverige? Flykting, arbetskraftinvandring eller på annar sätt?
Citera
2025-01-09, 22:54
Avslutad
Pappa T*wari lär få betala rejäla blodspengar.
Citera
2025-01-09, 22:55
Avslutad
Det finns en hel del hedersproblematik kring indier.

Det ska gullas med Battror som åker "hem" och hittar sig själv med en vänsterdvridern journalist som glorifierar det kastsystem, tvångsäktenskap med mera.

Indisk kvinnosyn är många gånger lika vidrig som muslims. Men då de "mediterar och är vegetarianer" så ska det hela tonas ner.

Indien är väl i topp vad gäller våld mot kvinnor. För att inte tala om de uppmärksammade gruppvåldtäkterna och morden.

Kombinera hedersproblematik hos en "högpresterande famillj" med psykisk ohälsa och det blir inte så förvånande att en ung man går och knivar ner en oskyldig kvinna.

När vi är klara med utmaningen med integrationen är nästa steg att starta upp inlåsta vårdformer för psykisk ohälsa som kan sättas in före det blir rättspsyk. För att skydda de sjuka och för att skydda oss andra från dem.
Citera
2025-01-09, 22:58
Medlem
sjuka kallas de

Men de är friska nog att ge sig på ensamma kvinnor eller barn. De råkar aldrig ge sig på en muskelknutte på 100. Sen heter det att de inte vet vad de gjorde och att det är synd om de.
Tänker på stolpskottet som högg ner kvinnan i Almedalen, han son högg ner muslimen i Märsta, idioten som högg ner en 11 år gamnal nederländska i Göteborg och nu den här.

Lås in de i fängelset på livstid, ge de knäckebröd och vatten. Inte leka sjuka och spela PlayStation i rättspsykiatrin.
Citera
2025-01-09, 23:06
Medlem
Migerationsverkets avatar
Låt oss prata om den här lilla currydoftande ärtan.

Med största sannolikhet är han bortgift till sin första kusin som har mer skägg och mustasch än honom. Dom bor ihop med hans föräldrar vilket lämnar noll privacy öht. Han har en ettårig dotter med sin kusin som han tvingades gifta sig med och utöver det säkerligen stor press hemifrån för studier och även jobb. Han måste överträffa sina släktingar som sitter på IT avdelningar runtom i världen. Dom här currydoftande ärtorn tror inte på psykisk ohälsa, han har antagligen fått höra ryck upp dig, om ens det. Om det är mamman och pappan på adressen är åldersskillnaden sjukt stor och mamman fick honom riktigt ung - han hade väl en äldre bror också vilket gör mamman riktigt ung när hon blev påsatt av sin kusin. Det här är produkten av incest på incest. Även om man säger att religionen inte spelar någon roll så gör kulturen sin del i det hela. Sluta sätta på era kusiner y’all. Han såg väl ingen bättre utväg , må han ruttna där han är.
Citera
2025-01-09, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Bild på brottsofftet:https://imgur.com/a/EbCSFWe

Indien, som är misstänkt GM ser ut att ha autism.

Den bilden är postad 2013 så man kan tänka sig att folk åldrats lite.
Citera
2025-01-10, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvartalet2023
Och nu skriver tidningarna att att GM är psykiskt sjuk, lider av svår depression. Jag har stött på många mycket svårt sjuka deprimerade människor i mina dagar och inte en enda av dem hade ens orkat tänka tanken på att sticka en kniv i någon annan människa. Den här killen kan förvisso vara deprimerad men nog tusan måste han ha haft en stark aggression i sig och det inslaget är ju inget som kommer som ett brev på posten pga depression. Undrar om han kommer att lura psykiatrikerna sen också.

Jag både känner andra och har själv varit djupt deprimerad. Jag skulle säga att det är EXTREMT ovanligt att begå vansinnesdåd mot okända i det tillståndet! Mkt vanligare med självmord och så kallade ”utökade självmord” mot närstående i hemmiljö. Något mer fel på gm måste det vara tänker iaf jag!
Citera
2025-01-10, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diana2020
Jag både känner andra och har själv varit djupt deprimerad. Jag skulle säga att det är EXTREMT ovanligt att begå vansinnesdåd mot okända i det tillståndet! Mkt vanligare med självmord och så kallade ”utökade självmord” mot närstående i hemmiljö. Något mer fel på gm måste det vara tänker iaf jag!
Är väl de som hör röster som brukar skada och mörda?
Citera
2025-01-10, 00:53
Medlem
GM är 26 år, hans mamma 41 år.
Mamman fick alltså honom när hon var 15 år.
Och han ska ha en äldre bror också.

Sjuka människor dessa indier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in