2025-01-09, 23:39
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Att de innehaft BP är väl ingen tvekan om? I alla fall som jag uppfattat det. Användes ju ett ljudklipp från något dylikt? Spridning av ljudklippet i sig utgör tydligen inte bp-brott rent juridiskt...
Om ljudklippet inte utgör barnporr rent juridiskt, varför hänvisar du till det som barnporr? Det är skillnad på att tycka att något är olagligt och vad som faktiskt är olagligt.

Men som sagt. Du får gärna hänvisa till vad du syftar på så lovar jag att kika närmare på det.
Citera
2025-01-09, 23:40
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfobi
Det är ju precis det jag säger. Var man hittar småflickor vet du tydligen mycket mer om än mig.

Ja, bra att ha koll så att jag inte går dit av misstag.

Tror att dumpen hänger en hel del på snap. Efter de senaste turerna vet jag ju inte så klart.
Citera
2025-01-09, 23:41
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Vem skulle annars vara källa om inte Dumpen, tycker du? Polisen får ju inte - med hänvisning till objektivitetsprincioen - utåt ta ställning mot Dumpens verksamhet. Så någon annan källa kommer ju inte vara möjlig.

Såvitt jag vill minnas har både Aftonbladet, Expressen och liknande hängt ut politiska företrädare för brott som de begått bakåt i tiden. I synnerhet mot Sverigedemokratiska sådana. Så att det saknar motstycke delar jag inte.

Att dumpen TYCKER att polisen i Kalmar hindrade deras arbete är inte fakta. Eller framgår polisens åsikt i den saken också i artikeln så att det går att göra en välgrundad bedömning?

Så AB och Expressen har hängt ut politiker som har begått BROTT? Här motsäger du ju dig själv för du sa ju nyss att gäddorna inte har begått något brott, vilket ju i de fall där det inte finns några domar i alla fall i lagens mening är korrekt. Sen är det skillnad på vad som är ok att publicera i media när det gäller personer i offentlig ställning och fredde i varselväst som jobbar på sopbilen.
Citera
2025-01-09, 23:44
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfobi
Att dumpen TYCKER att polisen i Kalmar hindrade deras arbete är inte fakta. Eller framgår polisens åsikt i den saken också i artikeln så att det går att göra en välgrundad bedömning?

Så AB och Expressen har hängt ut politiker som har begått BROTT? Här motsäger du ju dig själv för du sa ju nyss att gäddorna inte har begått något brott, vilket ju i de fall där det inte finns några domar i alla fall i lagens mening är korrekt. Sen är det skillnad på vad som är ok att publicera i media när det gäller personer i offentlig ställning och fredde i varselväst som jobbar på sopbilen.
Du får som sagt gärna lämna förslag på vilken källa som hade varit bättre. Informationen måste ju komma från någonstans.

Jag motsäger inte mig själv eftersom enligt förtal i BrB så spelar det ingen roll om uppgiften som sprids är sann eller inte. Ergo är det en lämplig jämförelse.

Och ja, offentliga personer ska åtnjuta viss granskning. Men är de även offentliga personer när de bara är medlemmar och inte förtroendevalda till en politisk församling, och ändå ska hängas ut med namn och bild? Det är en intressant fråga som kanske ska diskuteras i ett annat forum.
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-01-09 kl. 23:46.
Citera
2025-01-09, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Aldrig någonsin sett på Darknet... Vet att det finns några Svenska grupper på Teleguard. Är det vad du menar?

På Darknet är peddo generellt sett bannlyst. De forum för pedofiler som finns länkar till varandra. Språket är engelska.
Kan garantera dig att det finns åtskilliga forum på svenska. Och det finns ingen censur överhuvudtaget på darknet så du vet tydligen inte vad du pratar om.
Citera
2025-01-09, 23:47
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AEggkartongen
Förklara gärna varför skattepengar ska gå till media. Polis och rättsväsende är rätt självklara, varför media?

För att kunna erbjuda media som är oberoende. Eller skulle du vilja ha det som i USA där det finns ett gäng nyhetskanaler som styrs av rika människors viljor, så enda nyheterna varje kanal sänder är nyheter som är anpassade efter deras åsikter och inte efter hur viktiga dom är.

Låter det verkligen vettigt?
Citera
2025-01-09, 23:48
Medlem
Citat:
Om ljudklippet inte utgör barnporr rent juridiskt, varför hänvisar du till det som barnporr? Det är skillnad på att tycka att något är olagligt och vad som faktiskt är olagligt.

Men som sagt. Du får gärna hänvisa till vad du syftar på så lovar jag att kika närmare på det.
Finns en del om det bakåt i tråden, men vet inte exakt när. Jag kan mycket väl ha fel, men uppfattade situationen som så:
Sara hade något klipp med ett faktiskt övergrepp. Hon undersökte med någon jurist huruvida ljudet från klippet skulle anses som spridning av bp eller inte. Juristen konkluderade med att enbart ljud inte klassas som bp rent juridiskt, varpå Sara tyckte det var helt ok att använda.
Kolla på inlägg av Lessler. Hens kommentarer rumt frågan var bland det senaste jag sett från hen.

Jag har därför uppfattat det som att bp helt klart finns på dumpens lagringsmedia, men att frågan om just spridning är lite svårare att avgöra. I alla fall juridiskt.
Citera
2025-01-09, 23:51
Medlem
Tuors avatar
Jag tycker att Dumpen gör ett bra jobb men jag tycker nog kanske att alla inte bör bli uthängda. De riktiga pedofilerna bör man hänga ut direkt men inte någon som gör ett stort misstag under en möjligtvis väldigt mörk period i livet och bestämmer träff med en 14-åring. Dessa ska man bara ge en varning. Filma dem och säg att om någon av våra fiskare ser dig igen så lägger vi ut detta. Då är du körd.

Vissa skulle givetvis fortsätta men de flesta skulle garanterat bli fullständigt livrädda och lägga ner omgående. De vet att deras liv är över om de åker fast igen och den tanken är tillräckligt avskräckande.
Citera
2025-01-09, 23:53
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Kan garantera dig att det finns åtskilliga forum på svenska. Och det finns ingen censur överhuvudtaget på darknet så du vet tydligen inte vad du pratar om.

Du snackar skit. Bara att gå till ett vanligt fängelse och fråga vad de tycker om pedofiler. Samma kultur på darknet. Peddo lever i en egen cirkel.

Släpper diskussionen med dig nu. Vi kommer inget längre.
Citera
2025-01-09, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Jag har inte feltolkat något!
Det dök upp en tråd idag från 2005 ang det
Och jag skrev OM det nu är sant så låter det väldigt konstigt
Där stod inte alls att det hade gått till så som du beskriver det.

Lite festligt att just du har superkoll på ett så gammalt brott med barnporr.
Samtidigt som du vurmar för gäddor här, det verkar vara ditt ämne det där

Om det är det fallet som du nämnde från 93 så var det så det gick till.
Knepigt att påstå något och hänvisa till något du inte har läst dig in på?

Shit du går från klarhet till klarhet. Nu tycker du alltså att det är konstigt att någon som hela tiden har argumenterat emot dumpen utifrån ett rättsperspektiv har koll på utgången i ett av 90 talets största rättsfall?
Om du inte var så upptagen med att måla ut dina meningsmotståndare som pedofilkramare kanske du kunnat se längre än näsan räcker!
Citera
2025-01-09, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Du snackar skit. Bara att gå till ett vanligt fängelse och fråga vad de tycker om pedofiler. Samma kultur på darknet. Peddo lever i en egen cirkel.

Släpper diskussionen med dig nu. Vi kommer inget längre.
Du har rätt vi släpper detta nu.
Citera
2025-01-09, 23:58
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Om det är förtal är ju en fråga som de lärda får tvista. Med utgivningsbevis åtnjuter man starkt skydd mot förtal med en ansvarig utgivare. Det som är frågan är om uppgifterna är försvarliga att lämna eller inte.

Vad gäller utpressning så är jag inte alls insatt i vad det rör sig om. Vilket jag redan förklarade i inlägget du först citerade. Men i första hand är det ju den som utpressar som gör sig skyldig till brott. Vidare är det ett målsägandebrott, så fordrar att den som blivit utpressad stämmer i domstol för att en åklagare ska titta på det.

Har Dumpen innehaft barnporr som de sedan spridit vidare? Du får gärna lämna en källa till det påståendet, för det vore ju sensationellt.

Bidra gärna med ett argument i försvarlighetsdebatten, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in