2025-01-09, 20:15
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
När det gäller Pias jävla krafsande konstant i sitt flottiga hår, så finns alternativen: Eksem i hårbotten, skitigt o kliar, löss?, används som servett, sexigt? Kanske Pia anser sig se erotisk o tillgänglig ut, med sitt eviga krafs-krafs i håret? Typ en parningssignal?
Hon är ju ofta flottig i håret som då hänger i stripor runt ansiktet. Pia har ju en udda syn på personlig hygien, vilket antagligen gör att det kliar här o där.

Eller bara ett överslag av nervösa tics? Lite som det där "så" hon använder när orden tar slut.
Krafs-krafs i håret, på er...så...!

Hon har tics med munnen också. Drar den åt sidan med jämna mellanrum.

Bokat en vecka till på hostel er, sover inte där så ofta, men har som ” back up” ( om Hasan kastar ut henne? ).

Vill inte betala advokat, för att eventuellt behöva ta strid mot att underkasta sig förmyndare.
Citera
2025-01-09, 20:21
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Hon har tics med munnen också. Drar den åt sidan med jämna mellanrum.

Bokat en vecka till på hostel er, sover inte där så ofta, men har som ” back up” ( om Hasan kastar ut henne? ).

Vill inte betala advokat, för att eventuellt behöva ta strid mot att underkasta sig förmyndare.

Blir en lätt match för kommunen då om man anser att hon har behov av en förvaltare.
Citera
2025-01-09, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Ja, jag kan hålla med till en viss del om det, det är väl inte jätteroligt att se sin mamma outa sig så på tiktok. Men samtidigt så måste ju Pia få leva sitt liv hur hon vill trots att hon har barn.
Och det går ingen nöd på barnen, de har det bra med sin far och både soctanter och lärare har funnits med i bilden.
Att växa upp med en förleder har såklart sina nackdelar men det är vardagsmat för barn nuförtiden och är ingenting onormalt eller ohälsosamt.

Blev verkligen beklämd hur du ser på barns behov. Du skriver om förlusten av en förälder som om det vore en avlägsen släkting. Soctanter, really?? Ingen har varit närmare än en mamma som burit, ammat och fött sitt barn.
Leva som man vill? Sätter du barn till världen tillkommer ett ansvar att se om dem på alla olika sätt det går. Dit hör inte leva som man vill om barnets behov inte tillgodoses.

Utan att ens gå in på vad P sagt eller gjort så kan barn självklart ha det gott och fint ändå med andra förebilder, men kom inte och kör med den här typ "de klarar sig", som det vore inget. Alltså, det är bara så fel och sorgligt!
(Tänker inte analysera deras förhållande som jag hoppas fungerar (!), vänder mig mest mot dina rader...).
Citera
2025-01-09, 20:31
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Detta känns som en som har sitt hjärta på rätt ställe...

Med tanke på alla citat hon återpostar på tiktok om brustna relationer och svek så kan man ju anta att hon inte mår så bra.
Citera
2025-01-09, 20:36
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoelAyel123
Blev verkligen beklämd hur du ser på barns behov. Du skriver om förlusten av en förälder som om det vore en avlägsen släkting. Soctanter, really?? Ingen har varit närmare än en mamma som burit, ammat och fött sitt barn.
Leva som man vill? Sätter du barn till världen tillkommer ett ansvar att se om dem på alla olika sätt det går. Dit hör inte leva som man vill om barnets behov inte tillgodoses.

Utan att ens gå in på vad P sagt eller gjort så kan barn självklart ha det gott och fint ändå med andra förebilder, men kom inte och kör med den här typ "de klarar sig", som det vore inget. Alltså, det är bara så fel och sorgligt!
(Tänker inte analysera deras förhållande som jag hoppas fungerar (!), vänder mig mest mot dina rader...).

Det var soctanterna som tog barnen ifrån henne, det var inte hennes val att förlora umgänget med pojkarna utan det vill hon inte. Men det blev som det blev utav olika anledningar.
Dessutom så har hon fortfarande umgängesrätt med dem så det är inte riktigt sant att de har förlorat sin ena förälder.
Citera
2025-01-09, 20:59
Medlem
Citat:
Det var soctanterna som tog barnen ifrån henne, det var inte hennes val att förlora umgänget med pojkarna utan det vill hon inte. Men det blev som det blev utav olika anledningar.
Dessutom så har hon fortfarande umgängesrätt med dem så det är inte riktigt sant att de har förlorat sin ena förälder.

Ja, jag talade endast allmänt, uppfattar också umgänget som viktigt vilket är bra. Klart hon inte vill flytta nånstans, som en del föreslagit. Önskar det löser sig till det bästa.
Citera
2025-01-09, 21:08
Medlem
Citat:
Jag är motsatsen till en sådan som ni anser Pia vara men jag kan ändå sätta mig in i andras skor och se saker från olika perspektiv.
Just gällande det där med skolan så är det inte en koppling mellan vad som är on topic i snacket inuti ett klassrum och vad pojkarnas mamma postar online. Man kan givetvis tycka att hon borde vara mer försiktig i sitt sätt att framstå men det är ändå inte hon som avör vad som snackas om i ett klassrum utan det ansvaret hör till personen som snackar skit.
Hon ansvarar för vad hon postar medan andra ansvarar för hur de bemöter detta och man behöver inte agera med förakt gentemot någon bara för man inte gillar vad den postar.

Det där var bland det stördaste jag läst. Hoppas du inte har egna barn med det synsättet.
Citera
2025-01-09, 21:10
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Det där var bland det stördaste jag läst. Hoppas du inte har egna barn med det synsättet.

Svider sanningen eller?
Citera
2025-01-09, 21:16
Medlem
Citat:
Svider sanningen eller?

Jag tror de flesta med något i huvudet håller med om att felet inte ligger hos barnens klasskamrater, som är… barn. Pia är orsaken till barnens situation och den som gjort deras uppväxt till ett helvete. Ser du det tvärtom vet jag inte riktigt vad det är för fel på dig.
Citera
2025-01-09, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Ja, vad ser du in där mer än det jag beskrev att jag ser hos Pia...?
Minns att du skrev en gång tidigare för ett tag sedan att Pia kanske skulle må mycket bättre om hon skulle få tillbaka sina barn igen!!! ja du vad ser du i den videon???? Pia sitter uttryckligen och önskar sina barn olyckor och lidande och JAG VÄLJER VINET FÖRE MINA EGNA BARN LIKSOM JAG VÄLJER VINET OCH MÄG SCHÄLV LIKSOM!
Citera
2025-01-09, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blahblah79
Minns att du skrev en gång tidigare för ett tag sedan att Pia kanske skulle må mycket bättre om hon skulle få tillbaka sina barn igen!!! ja du vad ser du i den videon???? Pia sitter uttryckligen och önskar sina barn olyckor och lidande och JAG VÄLJER VINET FÖRE MINA EGNA BARN LIKSOM JAG VÄLJER VINET OCH MÄG SCHÄLV LIKSOM!

Det är flera i tråden som verkar tycka hon är en bra mamma som blev av med barnen av ren otur, eller så var det deras klasskompisars fel att de mår dåligt över Pia. Jag tror dessa människor ingår i Pias direkta målgrupp som hon kan manipulera fritt, de verkar gå på allt hon säger och får allt till att vara andras fel eller bara ren otur.
Citera
2025-01-09, 22:35
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Jag tror de flesta med något i huvudet håller med om att felet inte ligger hos barnens klasskamrater, som är… barn. Pia är orsaken till barnens situation och den som gjort deras uppväxt till ett helvete. Ser du det tvärtom vet jag inte riktigt vad det är för fel på dig.

Förklara vilken skuld Pia har??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in