2025-01-09, 19:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Jag menar inget annat än det jag har skrivit.
Din första mening förstår jag inte överhuvudtaget.
Ok. Du säger att Nicci har lämnat in uppgifter nu då på att A är pappan. För vad jag vet så har hon inte gjort , och det är mkt därför jag ifrågasätter allt. Då du säger att dom kommit fram till att A är det och det ända han behöver göra är att bekräfta.

Men hur ska han kunna göra det då N ej lämnat in om att A är pappan
2025-01-09, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Knepigt de där för för månader sen lät de ”N har visst sagt att det är A som är pappan.” Olika historier varje gång.
Vad är annorlunda nu?
2025-01-09, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098
Ok. Du säger att Nicci har lämnat in uppgifter nu då på att A är pappan. För vad jag vet så har hon inte gjort , och det är mkt därför jag ifrågasätter allt. Då du säger att dom kommit fram till att A är det och det ända han behöver göra är att bekräfta.

Men hur ska han kunna göra det då N ej lämnat in om att A är pappan
Det är inte så att du och några till har svårt att förstå just för att just ni har snöat in så hårt på att det skall lämnas in ett papper?
Glöm det här lilla pappret för en stund och tänk att det är myndigheterna som vill ha fram vem som är pappa för barnets skull.
Hon uppgav inte honom dom två första veckorna och då inleds en utredning. Den stannar inte för att hon fortsätter krångla med att inte skriva på ett papper.

Alla uppgifter ifrån samtliga (även från N) har lett fram till att A har fått möjlighet att bekräfta.
Senast redigerad av HungerCut 2025-01-09 kl. 19:21.
2025-01-09, 19:18
Medlem
Det går i alla fall att konstatera att så länge inte "mamman" i detta fall N uppger pappan till barnet i födelseattesten/till skatteverket så har inte pappan (A) någon laglig rätt till barnet vad gäller underhåll/barnbidrag samt vårdnad/umgängesrätt.
2025-01-09, 19:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Det är inte så att du och några till har svårt att förstå just för att just ni har snöat in så hårt på att det skall lämnas in ett papper?
Glöm det här lilla pappret för en stund och tänk att det är myndigheterna som vill ha fram vem som är pappa för barnets skull.
Hon uppgav inte honom dom två första veckorna och då inleds en utredning. Den stannar inte för att hon fortsätter krångla med att inte skriva på ett papper.
Okej vi skiter I det men om N nu ej uppgett honom som pappa hur ska dom komma fram till att det är han utan varken DNA EL att bekräftar att det är han muntligt för Det har hon ej heller gjort vad jag vet & Molgan098 vet mfl

Och du behöver ej dum förklara mig el påstå att jag inte vet vad som ingår i mina arbetsuppgifter
Senast redigerad av Millan75 2025-01-09 kl. 19:26.
2025-01-09, 19:25
Avstängd
Citat:
Knepigt de där för för månader sen lät de ”N har visst sagt att det är A som är pappan.” Olika historier varje gång.
Håller helt med dej historien ändras hela tiden
2025-01-09, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Det går i alla fall att konstatera att så länge inte "mamman" i detta fall N uppger pappan till barnet i födelseattesten/till skatteverket så har inte pappan (A) någon laglig rätt till barnet vad gäller underhåll/barnbidrag samt vårdnad/umgängesrätt.
Vill han inte bekräfta faderskap så kan han inte få nånting.
2025-01-09, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Okej vi skiter I det men om N nu ej uppgett honom som pappa hur ska dom komma fram till att det är han utan varken DNA EL att bekräftar att det är han muntligt för Det har hon ej heller gjort vad jag vet & Molgan098 vet mfl

Och du behöver ej dum förklara mig el påstå att jag inte vet vad som ingår i mina arbetsuppgifter
Jag har klart och tydligt skrivit hur dom kommit fram till att ge A möjlighet att bekräfta.
Jag dumförklarar dig inte, jag är bara tveksam till hur du inte kan känna vid vad som lämnas in ifråga om utredning av faderskap.
2025-01-09, 19:46
Medlem
Citat:
Kan ha missuppfattat det jag läste och tolka ! Men som jag tolka det så skrev du att man hämtat in uppgifter i från Barnmorskan? Då skrev jag dom uppgifter vi lämnar in är endast tid datum och klockslag när barnet är fött inklusive namn på barn och mor inget annat . Så undra vem som inte har koll här

Du vet att det är J (för det är hon eller familjemedlem som hon har avslöjat sig själv med att veta saker och situationer endast någon som är där vet) ändå LJUGER om att inte känna familjen. Hon är en ordvrängare och kommer använda dina egna ord emot dig och erkänner nada, en stor lögnare helt enkelt. Brödrost🙄 beundrar ert tålamod med it 😳
2025-01-09, 19:48
Avstängd
Citat:
Exakt och åter igen när man blir ifrågasatt så är svaret detsamma " att man resan förklarat och berättat " svar Nej det har man inte

Citat:
Helt rätt samman fattat det hela säger ju sig självt att det är N som strular inte A

Citat:

Du hat helt rätt jag måste vara jävligt trögfattad el så är vi det hela högen .
Det sägs väl självt att man inte kan få fram något varken om det inte finns skriftligt muntligt el ett DNA ska dom gissa ihop att han är det utan Ns godkännande
2025-01-09, 19:49
Medlem
Citat:

You go girl🫶🫶🫶
2025-01-09, 19:56
Medlem
Citat:

Tur att du kan förtydliga det alla vi andra ser utom familjen H som är det stora problemet och de som är aktiva umgängessabotörer. Så de åker till Spanien för att ytterligare förhala och noll insyn från soc på plats. Precis som tidigare tagit familjens lögner som en sanning, snacka om att de verkar jäviga på soc i erkerö och inte alls lyhörda för vad som håller på att ske med deras samtycke. Hoppas domstolen ser det med andra ögon och att rättvisa skipas. Ingen här som jobbar med familjerätt som tycker hela historien är skev och ensidig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in