Citat:
Ursprungligen postat av
kranbalksvis
I dag satt han i panelen som gäst hos en annan dåre. Sippar ständigt i en liten termosmugg och har efter 45 minuter svårt att hålla sig vaken. När han sen får ordet så vet han inte vad dom pratar om. Sen kommer det där att han gjort ditt och datt och minsann arbetat som professionell musiker.
https://www.youtube.com/live/8LXgD-TC0kE?si=5ZEKLjCzN2gq-WPs&t=3313
Dagen innan också och som Tjörnbron rasade så åkte Bergmark över på den bron, i svår dimma.
Det är lite grann här som man märker att Bergmark är en faktamänniska, detta att det han läser kommer han fotografiskt/ mekaniskt ihåg. Fast i just detta fallet så mindes han inte exakt årtal(han sade 1978/ 1979, men det var 1980), men det är ändå det som avslöjar honom. Han väver in de fakta han läser om ditten och datten och sedan blandar han då emellanåt in sitt eget privatliv i dessa faktan och gör det till en verklighet och som han skulle ha varit med om.
När man läser om mytomani så ska det framstå som så väldigt oskyldigt och att personen inte vet att den ljuger, men det håller inte jag med om.
Jag uppfattar denna typ av mytomani som något mycket manipulativt och medvetet utfört.
Det jag också kan tycka om Bergmark är att hans superi inte verkar grunda sig i känslomässig olycka utan att han njuter av det? Han gillar helt enkelt att dricka. Detta om inte annat för att han öppet super på sociala medier. Ur dessutom en termosmugg? Då kan man väl likaväl dricka direkt ut flaskan?
Men det kommer väl. Det med.
Bergmark uppfyller väl många kriterier för att lida av antisocial personlighetsstörning och där då mytomani ofta ingår.
Han har, eller han hade, dessutom en egen familj bestående av en kvinna från(surprise!) fattigt land och som han fick två barn med och som sedan lämnade honom för att flytta hem till sitt ursprungsland igen.