2025-01-09, 17:27
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
€3M är jag väldigt nöjd med. Ryktena i somras var runt 20. Eller vad säger du?
Känns bra ekonomiskt iallafall. Tråkigt att han lämnar redan då han är en stor personlig favorit, trots sin härkomst (Stockholm).

Är Carlsson tillbaka, vilket man kanske inte bör räkna med, har vi dessutom redan ersatt honom. Annars lär det komma in en ny, mer spelande mittback. Anker verkar ju vara "försvarare med stort f".
Senast redigerad av a.Canis.Majoris 2025-01-09 kl. 17:37.
Citera
2025-01-09, 17:38
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Transfernettot för 2024 låg på 41 miljoner i Q3 exklusive Fanne som är uppsatt som en klass V försäljning, vilket betyder 20–40 miljoner kronor.

Så mer rätt hade väl varit att säga att ni har ett transfernetto på 60-80 miljoner? 2023 så var era driftskostnader -77 miljoner. Jag köper ditt resonemang att ni bör ha bantat era utgifter 2024, men frågan är om det är under -70 miljoner i driften 2024?

Sanningen är jobbig, så vi skämtar bort allt? Regression kallas det tror jag.

Vilken sanning? Din eller min?

Hade Paulos gått till säg Häcken eller GAIS hade du hållt med mig om att han är ingenting speciellt. Nu spelar han i Bajen och då är man automatiskt fantastiskt duktig!
Citera
2025-01-09, 17:56
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Du hittar på så mycket smörja!
På vilket vis är det smörja?
Citera
2025-01-09, 17:58
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Hade Paulos gått till säg Häcken eller GAIS hade du hållt med mig om att han är ingenting speciellt. Nu spelar han i Bajen och då är man automatiskt fantastiskt duktig!

Hade Paulus gått till Häcken för 15M inklusive bonusar så hade jag sett det som rimlig transfer.

Har jag sagt att Danilo eller Kazper Karlsson inte är något speciellt?
Jag har gett en ganska objektiv utvärdering av Hofvander, när han först kom på tal för Aik.

Tror tom jag sade att Jerre Uronen var en bra värvning, baserat på det jag såg av honom i Genk.
*edit* (FB) Silly Season inför och under säsongen 2025 - Svensk fotboll

*edit2*
Tycker ifs inte Kazper är något speciellt utan behöver bevisa sig först. Men det säger jag utan att veta vad han gjorde i HBK, eller om han kan leva upp till förväntningarna han satte då. Vet bara, vis av erfarenhet, att hemvändande ungdomsproffs sällan brukar vara automatisk succé, snarare tvärtom.
Dock har jag sagt att det är den typen av värvningar Aik med sin dåliga ekonomi behöver göra.

Detsamma kan jag säga om Kanga, Elezaj och Jonathan Karlsson som vi värvat men ännu inte testat på allsvensk nivå.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-01-09 kl. 18:29.
Citera
2025-01-09, 18:24
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Besvarat i ett tidigare inlägg.
Citera
2025-01-09, 18:32
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly

Tror du att du kommer få ett vettigt svar tillbaka?
Citera
2025-01-09, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruken
Leon Hien, Isaks mer talangfulle lillebror, sägs vara på gång till Degerfors som därmed befäster sin klara ledning i årets Silly season.
Det där verkar vara ganska klart, står om det i KT/KK nu.Ska bli kul att se vad DIF får ihop när väl säsongen börjar.
Citera
2025-01-09, 18:40
Medlem
bananjuices avatar
Alla fattar väl att spelare undviker dif eftersom de vet att risken är extremt överhängande att de två veckor senare köper en ny spelare som Bosse sett på ens position i någon träningsmatch och skickar en långt ned i frysboxen.
Citera
2025-01-09, 18:41
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/lwbjaL/avslojar-christer-mattiasson-blir-ny-assisterande-tranare-i-djurgarden-allsvenskan

Vad säger du om denna då?
Ganska skört alltså. Det där kommer gå rätt åt helvete. Vem fan anställer en mer kunnig, mer rutinerad assisterande än huvudtränare? Helst när den assisterande har mer pondus också? Vad fan ska han den där Honkibaara bidra med?

Låter mer som att den trötte ångrade att han inte signade Mattiasson som huvudtränare direkt.
Senast redigerad av trazkei 2025-01-09 kl. 18:54.
Citera
2025-01-09, 18:42
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Hade Paulus gått till Häcken för 15M inklusive bonusar så hade jag sett det som rimlig transfer.

Har jag sagt att Danilo eller Kazper Karlsson inte är något speciellt?
Jag har gett en ganska objektiv utvärdering av Hofvander, när han först kom på tal för Aik.

Tror tom jag sade att Jerre Uronen var en bra värvning, baserat på det jag såg av honom i Genk.
*edit* (FB) Silly Season inför och under säsongen 2025 - Svensk fotboll

*edit2*
Tycker ifs inte Kazper är något speciellt utan behöver bevisa sig först. Men det säger jag utan att veta vad han gjorde i HBK, eller om han kan leva upp till förväntningarna han satte då. Vet bara, vis av erfarenhet, att hemvändande ungdomsproffs sällan brukar vara automatisk succé, snarare tvärtom.
Dock har jag sagt att det är den typen av värvningar Aik med sin dåliga ekonomi behöver göra.

Detsamma kan jag säga om Kanga, Elezaj och Jonathan Karlsson som vi värvat men ännu inte testat på allsvensk nivå.
Håller Abraham samma nivå som i Blåvitt är han lätt värd det. Håller han samma nivå som han gjort övriga år i sin karriär är det ett grovt överpris. Juryn överlägger.
Citera
2025-01-09, 18:44
Medlem
Citat:
Elezaj kommer från Bajens ungdomsverksamhet och blev uppflyttat till A-laget nu. Det lilla han fått spela med A-laget i (cup? ) träningsmatcher spelade han bra/ok av vad jag sett.
(Jag trodde i höstas han skulle bli uppflyttad nu.)

Jonatan Karlsson spelade bra i match mot Bajen, gissar att det var det, som gjorde att Bajen värvade honom.
Citera
2025-01-09, 18:55
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Besvarat i ett tidigare inlägg.
Länka.
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Tror du att du kommer få ett vettigt svar tillbaka?
Nä, cokehyena tillhör trots att han bor i Växjö de som kallas ”seglarfolket” (av gårdare, i höstas på SF) - de som aldrig kommer yppa ett enda negativt ord om Bosse oavsett vad.
Senast redigerad av Fred Friendly 2025-01-09 kl. 19:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in