2025-01-09, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TunnHandled
Då finns det större hopp om att barnen klarar att bli hela vuxna. Hoppas att pappan orkar hela vägen och att han ser till att han själv får det stöd han behöver för egen del.

Pappan verkar vara en supermänniska, både mot barnen och på alla sätt han försökt hjälpa Pia. Förstår inte hur han orkar allt, men han är en riktig förälder och gör det nog enbart för barnens skull. Pias föräldrar har också varit inblandade och försökt hjälpa henne men alla får bara ett FU-finger tillbaka för Pia är perfekt och behöver ingen som ”styr” hennes liv. Därför är nog tvångsåtgärder det enda som kan rädda upp situationen. Tänk vilken succé det hade blivit för henne som är så mån om att bli tiktokare, att följa hennes resa mot att bli en vettig människa som styr upp sitt liv. Hur många visningar hade inte det fått?
Citera
2025-01-09, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Vilket innebär att det kvinnan exempelvis säger om sina barn inte alls behöver stämma.
Intressant att så många är villiga att tro på allt en kvinna säger i ena sekunden, samtidigt som de i andra sekunden inte anser kvinnans ord vara trovärdiga alls.

Om kvinnan på någon sätt anses vara skadlig för sina barn i beteende, uttalanden eller annat så sätter socialtjänsten stopp för umgängen. OM kvinnan har pågående umgängen, som två timmar i veckan som påståtts, så är det intensivt umgänge utifrån socialtjänstens perspektiv. För att få ha det så innebär det att det dels är barnens vilja och dels att kvinnans beteende är gott när hon är med dem.

Tycker du man säger sånt om sina barn överhuvudtaget? Oavsett om hon inte skulle ”mena” all spya hon kastar över dem? Det är inte normalt, det är vidrigt som satan hur hon behandlar barnen som är helt oskyldiga.
Citera
2025-01-09, 16:09
Medlem
TunnHandleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Jag tycker det värsta är alla som hejar på henne och tycker att Pia är vuxen, hon får göra som hon vill, hon kämpar på bra - heja dig och bry dig inte om vad andra tycker! 💪🏻

Hur kan man inte inse hur hon skadar BARN och andra runt sig, även henne själv trots att jag inte har jättemycket sympatier för henne. Det finns inget wakeupcall för henne, det hade redan sjunkit in om så var fallet. Hon behöver någon utomstående som tar tag i henne och ordnar upp hennes liv med tvång. Hon kommer vara mordisk i början, men det finns en chans att hon nyktrar till både bokstavligt och mentalt och vill bli bättre själv. Det är verkligen inte okej att ränna fritt och bete sig som hon gör och utsätta andra för allt från hot, förtal till övergrepp och allt vad hon nu gör mot sina barn och exman. Ivrigt påhejad av alla unga Tiktokare som tycker det är synd om henne och att hon ska få leva som hon vill. Hon är helt gul under ögonen och lever i sin egen värld, ser inte människor att hon inte klarar av att ens ta hand om SIG SJÄLV? Hon behöver insatser innan hon gör kaos mot både andra och sig själv som inte går att reda upp. Hon är sitt absolut värsta jag och någon behöver sätta stopp, hon själv kommer aldrig göra det.

Så bra formulerat. Håller helt med.
Citera
2025-01-09, 16:14
Medlem
TunnHandleds avatar
Citat:
Pappan verkar vara en supermänniska, både mot barnen och på alla sätt han försökt hjälpa Pia. Förstår inte hur han orkar allt, men han är en riktig förälder och gör det nog enbart för barnens skull. Pias föräldrar har också varit inblandade och försökt hjälpa henne men alla får bara ett FU-finger tillbaka för Pia är perfekt och behöver ingen som ”styr” hennes liv. Därför är nog tvångsåtgärder det enda som kan rädda upp situationen. Tänk vilken succé det hade blivit för henne som är så mån om att bli tiktokare, att följa hennes resa mot att bli en vettig människa som styr upp sitt liv. Hur många visningar hade inte det fått?

Verkligen! Det vore något för valfri tv-kanal att plocka upp och följa i en dokumentär istället för allt annat "reality"skit som produceras.
Citera
2025-01-09, 16:58
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillprinsessan
Du litar blint på att Pia inte har överdrivit eller ljugit om den sjukhusupplevelsen?

"UPPLEVELSEN"

Det är faktiskt inte så vrickat som det låter. Vanföreställningar är inte ovanligt på psyk.
Citera
2025-01-09, 17:01
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Och skolan meddelade i anmälan att brister i barnens levnadsmiljö kommer från hemmet och mamman. De märkte direkt vilka veckor mamman hade ansvar för dem, de dök inte upp i skolan, kom dit och hade inte skött hygienen och luktade/var ovårdade, fick ingen mat hemma. Det är inte skolans ansvar att ta hand om barn mer än att se till att de har det bra de timmar de är i skolan.
Angående att hon ringt polisen från ”akuten” kan det lika gärna vara påhittat, hälften av det som kommer ur hennes mun är påhitt för att skapa önskad effekt. Nu vill hon väl inte på läkarbesök för att hon vet att de kommer reagera på alkoholintaget vilket är det sista hon vill begränsa, därför skyller hon nog på allt möjligt annat. Hon gör alltid så när det är något hon vill undvika eller slippa.

Varför skulle man ljuga om en sådan sak?
Det är ju inte direkt som man framstår i gott sken, nyligen berättade hon att hon har sjukhuskräck och det kan vara påfrestande på en redan prekär situation.
Citera
2025-01-09, 17:04
Medlem
DenOtroligaStrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blahblah79
https://youtube.com/watch?v=7T3hxVo0ZHg&si=3oCB2rtF3L2UMFiy

Denna borde alla strutar på tråden se! Anledningen till VARFÖR PISSPIA TACK GODD GUD BLEV AV MED BARNEN

Visst, det ser ut, och låter, helt förskräckligt...
Vem kan säga något annat...

Men, har ni sett filmen 'Falling Down' och ser, och känner in lite psykologi i det, så är ju detta en människa som är så nära den allra yttersta gränsen i vanmakt det går att komma...

Ni bara ser allt utifrån hur en helt normalt fungerande människa borde bete sig...

Pia är gränslös, åtminstone delvis, i ren förtvivlan...

Ni tror inte att jag begriper någonting...

Men ni anar inte hur nära jag själv varit sådant här på grund av en väldigt nära anhörig, under flera år...

Jag ser i Pia, 'en hemsk människa' som kämpar med förtvivlan...
Senast redigerad av DenOtroligaStruten 2025-01-09 kl. 17:07.
Citera
2025-01-09, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Visst, det ser ut, och låter, helt förskräckligt...
Vem kan säga något annat...

Men, har ni sett filmen 'Falling Down' och ser, och känner in lite psykologi, i det, så är ju detta en människa som är så nära den allra yttersta gränsen i vanmakt det går att komma...

Ni bara ser allt utifrån hur en helt normalt fungerande människa borde bete sig...

Pia är gränslös, åtminstone delvis, i ren förtvivlan...

Ni tror inte att jag begriper någonting...

Men ni anar inte hur nära jag själv varit sådant här på grund av en väldigt nära anhörig, under flera år...

Jag ser i Pia, 'en hemsk människa' som kämpar med förtvivlan...
Ännu en gång...hon har inte kämpat ett dugg tidigare och kämpar definitivt inte nu heller utan bara glider omkring klunkar gift och beter sig på TikTok det är inte att kämpa
Citera
2025-01-09, 17:19
Medlem
Citat:
Ännu en gång...hon har inte kämpat ett dugg tidigare och kämpar definitivt inte nu heller utan bara glider omkring klunkar gift och beter sig på TikTok det är inte att kämpa

Skrev jag något alls, i detta inlägget, om att 'kämpa'...?

Ska man bemöta ett inlägg så ska man väl ta upp något som skrevs i det inlägget...?
Senast redigerad av DenOtroligaStruten 2025-01-09 kl. 17:22.
Citera
2025-01-09, 17:48
Medlem
MaeWests avatar
Så Pia Pissfitta har (troligtvis) alltså åter lyckats manipulera in sig in o åter, delvis, ockuperat Hasans lägenhet? Jo, gratis är gott för en snåljåp som Pia.

Gisslan Hasan har drabbats av Stockholmssyndromet, då han släpper in denna skabbkona. Han gillar väl läget, då. O Pia gillar att styra över Hasan...måste vara en win-win-situation för Pia. Båda får utlopp för sina lustar.

Hon har verkligen behov av att hitta ett gratis boende...Hasan släpper hon inte i första taget. Hon som gjorde stor dramatik när hon skrev sig på kommunen. Hon drog väl tillbaka ansökan, antar jag.

Well...snart helg med obligatorisk fylla. Blir den hos Hasan, så åker hon väl åter ut med röven före. Löskefolk är för alltid löske...
Citera
2025-01-09, 17:55
Medlem
https://youtu.be/7qqKk1lvZyw?si=i9ABSlvEmVfq2evL
Citera
2025-01-09, 18:16
Medlem
Citat:
https://youtu.be/7qqKk1lvZyw?si=i9ABSlvEmVfq2evL
Ja, vad ser du in där mer än det jag beskrev att jag ser hos Pia...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in