2025-01-08, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molgan098
Då hoppas jag att han har tagit reda på all fakta innan så hon ej kan lura nästa kille oxå och dumpa han när det ej passar . Och innan man skaffar ett andra barn så kanske man ska börja ta hand om det barn man har först utan att låta andra ta hand om barnen
Han verkar veta det mesta och sägs tycka att hon är stark och cool som står pall för allt !!
2025-01-08, 22:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Han verkar veta det mesta och sägs tycka att hon är stark och cool som står pall för allt !!
Lika barn leka bäst heter det ju . Vi får väl se hur mkt pall hon står när sanningen snart avslöjas och om denna gravb verkligen vill ge sej in i leken vet inte om man ska skratta el gråta åt eländet 🤔
2025-01-08, 22:38
Medlem
Citat:
Lika barn leka bäst heter det ju . Vi får väl se hur mkt pall hon står när sanningen snart avslöjas och om denna gravb verkligen vill ge sej in i leken vet inte om man ska skratta el gråta åt eländet 🤔
Ja det ligger faktiskt mer i din första meningen än man tror !!
Japp, vad än som kommer att avslöjas så har hon inget annat val än att stå pall. Hon kommer nog inte lägga sig ner och dö iallafall….
2025-01-09, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Hoppas att han har sökt på namnet Nicci Hernestig så han vet vad han ger sig in på.
Hon har ju på olika sätt satt dit varenda ex.

Han har ju haft egna skandaler så man undrar om han har tid och ork med en till?

Hörde någonstans att hon vill ha ett syskon till Chiara och letar efter nästa "offer".

Ska hon skaffa ett till barn när hon inte ens kan ta hand om de hon har 🥲
2025-01-09, 10:58
Avstängd
Citat:
Du är en av dem som alltid skriver on point!
Det är Chiara som blir lidande och går miste om en pappa.
Men den dagen kommer då hon söker på sitt namn och då får veta sanningen.
Är för djävligt om Nicci säger att Andreas inte var intresserad när hon börjar fråga efter pappa.

Men får man verkligen begära test när man är 12?
Tror att vårdnadshavaren kan neka till 18 år?

Förhoppningsvis blir det ändring i lagen att även de pappor som vill ha sina barn också kan begära test.

Har tänkt på en annan sak också, från början ville ju Nicci ha Adrian, tror du att hon tog Andreas i reserv enbart för att få stanna i programmet?
Hon sa ju att hon aldrig skulle ens kollat åt Andreas om han hade raggat på henne utanför programmet.
Tack så jättemycket 😃 försöker alltid berätta ifrån det jag vet , hört el sett .
Ja när det kommer till ett liten barn på 1 år som inte kan få välja själv utan det är en mamma som tror sig ha rätten att bestämma att Chiara inte ska få ha umgängesrätt med sin biologiska pappa reagerar jag stark
Hade reagerat likadant om det var nån annan människa känd el inte spelar ingen roll för mig

Kommer alltid stå på barnens sida i detta fall chiaras .
Så här är det om C vill söka själv så måste hon var 18 år el ha Niccis tillåtelse vilket vi vet att hon ej kommer ge .

Skulle det bli så att Chiara själv vill ha kontakt och tar hjälp via soc el andra myndigheter tex skola osv och det kommer fram att N är boven I detta att C har gått miste om umgänge så gör man undersökning och visar det sig att N är skyldig till umgängessabotage så kan det stå N dyrt och vid 12 års ålder har barnet rätt att välja förälder vem den vill bo hos vid separerade föräldrar. Och i det här fallet finns det ingen pappa då måste ett DNA test göras kan inte N neka till om det är vad C vill om hon skulle vilja bo hos sin pappa tex varannan v el helg el på heltid .

Man utgår alltid i från barnens bästa inte vad 2 föräldrar bråkar om .

Du skrev det själv , ja tror hon tog A som reserv var lättast att lura oxå . Hade hon försökt detta med Adrian visste hon att hon hade förlorat kampen .
Ju mer intriger , desto mer uppmärksamhet får hon och tjänar på det .
Senast redigerad av Millan75 2025-01-09 kl. 11:11.
2025-01-09, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Ja men sannolikheten är liten . Då det visa sej att hon har varit ute på dejt flera ggr och tagit med sig dejten hem kunde även synas på hennes stories i går innan bilden försvann som vanligt då folk i frågasätter henne !
Åh det är viktigare med dessa dejter , nöjen fester mm än att vara med sin dotter nere i Spanien.
Sjukt hela situationen

Verkligen helt sjukt.
Förstår inte hur allt kan va så mycket viktigare än att ta hand om sitt barn.
2025-01-09, 11:24
Medlem
Citat:
Tack så jättemycket 😃 försöker alltid berätta ifrån det jag vet , hört el sett .
Ja när det kommer till ett liten barn på 1 år som inte kan få välja själv utan det är en mamma som tror sig ha rätten att bestämma att Chiara inte ska få ha umgängesrätt med sin biologiska pappa reagerar jag stark
Hade reagerat likadant om det var nån annan människa känd el inte spelar ingen roll för mig

Så här är det om C vill söka själv så måste hon var 18 år el ha Niccis tillåtelse vilket vi vet att hon ej kommer ge .

Skulle det bli så att Chiara själv vill ha kontakt och tar hjälp via soc el andra myndigheter tex skola osv och det kommer fram att N är boven I detta att C har gått miste om umgänge så gör man undersökning och visar det sig att N är skyldig till umgängessabotage så kan det stå N dyrt och vid 12 års ålder har barnet rätt att välja förälder vem den vill bo hos vid separerade föräldrar. Och i det här fallet finns det ingen pappa då måste ett DNA test göras kan inte N neka till om det är vad C vill om hon skulle vilja bo hos sin pappa tex varannan v el helg el på heltid .

Du skrev det själv , ja tror hon tog A som reserv var lättast att lura oxå . Hade hon försökt detta med Adrian visste hon att hon hade förlorat kampen .

Håller helt med dig.
Det N inte verkar förstå är att man utgår från barnens bästa inte hennes egna preferenser. Hoppas hon får tillbaka för allt detta. Att fixa en pappa / dotter relation senare i livet kommer vara svårt & det kommer alltid vara ett tomrum
2025-01-09, 11:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Verkligen helt sjukt.
Förstår inte hur allt kan va så mycket viktigare än att ta hand om sitt barn.

Citat:
Håller helt med dig.
Det N inte verkar förstå är att man utgår från barnens bästa inte hennes egna preferenser. Hoppas hon får tillbaka för allt detta. Att fixa en pappa / dotter relation senare i livet kommer vara svårt & det kommer alltid vara ett tomrum
Nä är så sjukt kan man inte ta hand om det barn man har varför då redan prata om syskon till chiara som fler skriver man tror inte det är sant 🫣

Ja vi kan alltid hoppas, men tyvärr så finns det någon som hjälper dom och doppar allt under mattan .
Varför kan man undra 🤔

Fick oxå höra att folk som har i frågasatt henne ang Andreas om varför hon inte kan förlåta han för chiaras skull bryter hon kontakten med både privat och på sociala medier.
Tom anmält vänner som försvarat A

Likadant om folk ifrågasätter podden så blockar dom personerna . Var nån som skrev en skitbra fråga ? Om varför dom alltid tar upp sina problem och pratar om sig själva då podden heter alla korten på bordet ! Samma person fråga oxå varför dom anser att alla andra har fel men dom har rätt
Inlägget fick 37 likes sen var den borttagen fick oxå höra att personen som skrev detta är anmäld.
Varför anmäler man nån som har en annan åsikt ? Var det inte dom som gick ut och sa dom dömer ingen
Senast redigerad av Millan75 2025-01-09 kl. 11:55.
2025-01-09, 13:11
Medlem
Citat:
Du är en av dem som alltid skriver on point!
Det är Chiara som blir lidande och går miste om en pappa.
Men den dagen kommer då hon söker på sitt namn och då får veta sanningen.
Är för djävligt om Nicci säger att Andreas inte var intresserad när hon börjar fråga efter pappa.

Men får man verkligen begära test när man är 12?
Tror att vårdnadshavaren kan neka till 18 år?

Förhoppningsvis blir det ändring i lagen att även de pappor som vill ha sina barn också kan begära test.

Har tänkt på en annan sak också, från början ville ju Nicci ha Adrian, tror du att hon tog Andreas i reserv enbart för att få stanna i programmet?
Hon sa ju att hon aldrig skulle ens kollat åt Andreas om han hade raggat på henne utanför programmet.

Ja, C blir verkligen lidande, vilket N med fam. inte verkar vilja förstå.

Minns när N i LI fick välja mellan 3 killar att gå på en dejt med och plockade då ut Ike, Andreas och Adrian.
N valde ju då Adrian, men efter deras dejt så gick Adrian tillbaka till Celine och förmedlade ganska tydligt under dejten att han inte var särskilt intresserad av N.

N är på tok för självgod och tycker att hon har rätt att styra över allt. En riktig besserwisser.
Det finns historier bakom kulisserna där N försökt flörta till sig redan upptagna killar i tron om att hon kan erövra vem som helst. Om det är helt sant eller ej vet jag dock ej, men har med egna ögon sett & hört den fröken vid ett par tillfällen då vi råkat varit på samma plats vid samma tidpunkt.

Citat:

Kan bara hålla med dig.❤️
Kan komma att stå N dyrt om hon fortsätter som hon gör.

Man blir bara trött på J & N:s alla försvarstal överlag. Ex. deras podd är ett skämt.
Förstår inte hur människor ens kan tycka att det är bra.
Två verklighetsfrånvända "multi-divor" mor och dotter som konstant pratar i munnen på varandra & etsar sig fast i varandras drömvärld för att de inte lyckas få några sk. "trogna"vänner att stanna kvar i deras närhet.

Man blir så mörkrädd över förfarandet i relationen med A och hur N väljer att agera, starkt påhejad av morsan som vägrar förlåta A för något han skulle ha gjort/sagt.
Hur omogen får man bli?
Det här med att försöka mötas på halva vägen i konflikten och känna Av vad man faktiskt gör med en annan människa och så även barnet som ofrivilligt hamnar i kläm finns uppenbarligen inte i deras Värld.

Visst, A har handlat i någon form av affekt när situationen i deras förhållande blev övermäktig för honom, men det fråntar A inte att han är en godhjärtad och mycket fredlig person som inget annat önskar än att få träffa sin dotter.

Tvisten med C verkar onekligen vara långt ifrån slut.
N visar på en så oerhörd maktlystenhet och långsinthet.
Hon behandlar A öppet som om han vore en mindre vetande simulerande kriminell?😳🫣
Allt detta handlar nog egentligen mer om att skyla sina egna tillkortakommanden genom att utse alla andra, utom sig själv till syndabockar.
Sänka andra & höja sig själv är ett klassiskt drag för Narsissism.

Som något/några tidigare skrivit här:
"Har man inget att dölja så behöver man heller inte gå in i självförsvar".

N påstår konstant att hon aldrig ljuger, men bevisligen ljuger hon om det med.

Citat:
Håller helt med dig.

N med J verkar inte ha någon inbyggd gräns för vad som är normalt/humant eller ej.
Inte alltid, men ofta går de båda över den logiska och humana gränsen.
Det ser man även i kontakten med C både praktiskt och emosionellt.

Tyvärr så har inte N givit C möjligheten att få knyta an till sin biologiska pappa och det första så viktiga året har nu gått förlorat. 😥

Precis som du säger kan N:s agerande sätta djupa spår i C längre fram i tiden och det tragiska är att N är oförmögen att förstå konsekvensen av sitt handlande.

Vill helst undvika att bli alltför personlig här. Men kan sägas att jag med fler indirekt kan relatera till den situation C just nu befinner sig i.
(I den situationen som jag tidigare har upplevt så vill idag det "barnet" (efter år av kontrollbehov/uteslutande från mammans håll)) bara vara med sin fina pappa och har sagt upp kontakten helt med sin biologiska kontrollerande/styrande mamma).

Vad vill man vinna på att försöka utesluta en fredlig förälder? I N:s fall så handlar det inte om att försöka skydda C från A, vilket N så starkt hävdar och använder som argument för att knäcka A i sin bitterhet. Det argumentet är i detta fall bara ett "falskt" sätt att använda mot A för att försöka få hela vårdnaden om C och straffa A till max.

N spelar just nu ett väldigt högt spel......🙏👶💔
Senast redigerad av Artmovie 2025-01-09 kl. 13:48.
2025-01-09, 13:33
Avstängd
Citat:

Jättebra skrivet och att du tog dej tid att förklara igen vad som gäller i fall Chiara vill & begär detta med hjälp av myndigheter för annars går det ej .

Fast jag har svårt att tro att Chiara kommer vilja det tyvärr 😭 pga allt skit & lögner fam Hernestig kommer att tuta i henne .

Bara hoppas att det inte tar lika lång tid som för Ben när han fick reda på sanningen, för den kommer fram
2025-01-09, 13:38
Avstängd
Citat:
Nä är så sjukt kan man inte ta hand om det barn man har varför då redan prata om syskon till chiara som fler skriver man tror inte det är sant 🫣

Ja vi kan alltid hoppas, men tyvärr så finns det någon som hjälper dom och doppar allt under mattan .
Varför kan man undra 🤔

Fick oxå höra att folk som har i frågasatt henne ang Andreas om varför hon inte kan förlåta han för chiaras skull bryter hon kontakten med både privat och på sociala medier.
Tom anmält vänner som försvarat A

Likadant om folk ifrågasätter podden så blockar dom personerna . Var nån som skrev en skitbra fråga ? Om varför dom alltid tar upp sina problem och pratar om sig själva då podden heter alla korten på bordet ! Samma person fråga oxå varför dom anser att alla andra har fel men dom har rätt
Inlägget fick 37 likes sen var den borttagen fick oxå höra att personen som skrev detta är anmäld.
Varför anmäler man nån som har en annan åsikt ? Var det inte dom som gick ut och sa dom dömer ingen
Ja precis mkt märkligt ta hand om det barn du har först.

Att N bara åkte hem för en dejt är ju bara så sjukt , vilket bekräftas i Js storie i morse då N åter igen är tillbaks till Spanien. Är det så jäkla viktigt att träffa nån så man lämnar sitt barn hemma i ett annat land dessutom

Hade skämts ögon ur mig om hela svenska folket kan se hur desperat jag är 🫣

Att hon anmäler folk som står henne nära är inget nytt !! Alla som är för nära sanningen ryker el har en annan åsikt än deras .

Patetiskt och löjligt om du frågar mig .
Jag undrar vad N ska säga den dagen då Chiara kommer hem från skolan och frågar varför andra barn får umgås med sin pappa el hälsa på sin pappa men inte hon

Hon om nån borde väl ha så mkt hjärnceller kvar att hon vet att detta sätter spår . Då hon själv gått ut med det pga sin pappa .

El är allt bara en lögn
Senast redigerad av Molgan098 2025-01-09 kl. 13:44.
2025-01-09, 13:47
Avstängd
Citat:
Ja precis mkt märkligt ta hand om det barn du har först.

Att N bara åkte hem för en dejt är ju bara så sjukt , vilket bekräftas i Js storie i morse då N åter igen är tillbaks till Spanien. Är det så jäkla viktigt att träffa nån så man lämnar sitt barn hemma i ett annat land dessutom

Hade skämts ögon ur mig om hela svenska folket kan se hur desperat jag är 🫣

Att hon anmäler folk som står henne nära är inget nytt !! Alla som är för nära sanningen ryker el har en annan åsikt än deras .

Patetiskt och löjligt om du frågar mig .
Jag undrar vad N ska säga den dagen då Chiara kommer hem från skolan och frågar varför andra barn får umgås med sin pappa el hälsa på sin pappa men inte hon

Hon om nån borde väl ha så mkt hjärnceller kvar att hon vet att detta sätter spår . Då hon själv gått ut med det pga sin pappa .

El är allt bara en lögn
Du skrev det själv nyss! Allt är bara lögner , ett barn som upplevt detta .
Gör allt för att sitt barn ej ska få uppleva samma tragiska öde som en själv . Vet pga egen efarenhet och pga det jag har jobbat med

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in