2025-01-09, 09:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GlitchQueen
jo såhär ...
Dom NORMALISERAR bland män att det är normalt att ha sexuella kontakter med unga.
Från ingenstans började 2021 en massa märkliga fjortisar dyka upp på chattarna som frenetiskt raggar på äldre män med helt bisarra sexuella lustar.
Det där bär männen med sig och givetvis kan en del få lust att förgripa sig på en riktig fjortis eftersom en del funktionsnedsatta har lärt sig av Dumpen att det är precis vad barnen vill.

till och med polisen håller med mig om att fiskarnas språkbruk är skadligt för alla

Ja. Folk verkar tro att det är en pandemi att unga blir groomade av 50-70 åriga gubbar. Sanningen är snarare att söker dom sig till äldre så är det snygga killar i 20 års åldern MAX.

Det Dumpen gör bygger inte mycket på verkligheten, det finns inga unga tjejer som träffar bosse 65 som är 1.65 100kg
Senast redigerad av HallonAppleR 2025-01-09 kl. 10:01.
Citera
2025-01-09, 10:02
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HallonAppleR
Ja. Folk verkar tro att det är en pandemi att unga blir groomade av 50-70 åriga gubbar. Sanningen är snarare att söker dom sig till äldre så är det snygga killar i 20 års åldern MAX.

Den oro poliskvinnan som jobbar med saken uttryckte var att Dumpens Fiskare är så offensiva i sitt raggande att de lär gamla gubbar att söka sig yngre tjejer. Helt plötsligt var internet fullt av kåta 13-14 -åringar som gubbarna kunde sex-chatta med. Det sätter igång fantasierna på en del.

När en gräns väl suddats ut så kommer den inte tillbaka. Är själv väl medveten om den mekanismen.
Citera
2025-01-09, 10:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HallonAppleR

Det Dumpen gör bygger inte mycket på verkligheten.

ja exakt.

Man måste fråga sig vad tjänar nån på att landets minderåriga tjejer framställs som överkåta vrak?

Skulle man vilja göra gott för unga tjejer är det i så fall bättre att starta av en chattarmé av fiktiva fjortisar som snäser av gubbjävlarna med sylvassa svar och blockar dom istället för att UPPMUNTRA till sexuella kontakter.
Fy fan så sjukt.
Citera
2025-01-09, 10:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Den oro poliskvinnan som jobbar med saken uttryckte var att Dumpens Fiskare är så offensiva i sitt raggande att de lär gamla gubbar att söka sig yngre tjejer. Helt plötsligt var internet fullt av kåta 13-14 -åringar som gubbarna kunde sex-chatta med. Det sätter igång fantasierna på en del.

När en gräns väl suddats ut så kommer den inte tillbaka. Är själv väl medveten om den mekanismen.

Som jag lade till i inlägget. Dumpen överdriver allt. För att tjäna mer pengar. Inga unga tjejer är intresserad av gamla fula gubbar.

Pedofili sker till 99.9% där förövaren har någon sorts relation till den unge, t.ex släkt eller tränare. Inte främlingar. Så ja problemet finns men det är grovt överdrivet av dumpen. Ja dessa män söker det, men det finns inga verkliga mottagare.
Senast redigerad av HallonAppleR 2025-01-09 kl. 10:12.
Citera
2025-01-09, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Du har missuppfattat. Sara är sjuk nu, varför dreva mot en cancersjuk? Mår ni bra? Sara kämpar för barnen. Dumpen med Sara kommer att berätta om Aftonbladets lögner snart. Patrik och Sara brukar reda ut alla frågetecken i video på youtube.

Sara har alltid varit sjuk i huvudet.
Med Saras logik, varför inte dreva mot sinnessvaga och missbrukare?
Sara kämpar för Sara, inte för några barn.

Nja som brukar slänga upp nån video där dom skämmer ut sig lite då och då, men tror inte det kommer nån sån den här gången.
Citera
2025-01-09, 10:20
Medlem
Det finns ett sätt för dumpen att bli tagna mer seriöst av majoriteten av allmänheten och politikerna;

- Ta reda på vilka som sexchattat/groomat/skickat bilder med sexuellt innehåll till riktiga barn.

- Samla in all bevis som går för att sedan direkt skicka till Polis.

- När personer lagförts publicerar dumpen deras insats som ett resultat för allmänheten att åskåda.

Detta skulle vara mer rättsäkert samtidigt som det gör mer nytta än skada. Jag skulle hävda att det svenska rättväsendet skulle uppskatta en sådan insats av dumpen, kanske till och med sammarbeta med dem som en slags "utsträckt arm" och därmed göra dumpen legitim.

Gällande media och journalistik tänker jag att all seriös media ska ansluta sig och följa det medieetiska systemet, det är som en kvalitetsstämpel på seriös journalistik.
De flesta stora och/eller kontroversiella avslöjanden historiskt har kommit från seriös media. Har det begärts källor för absolut allt som kommit ut?
Källskydd finns av en anledning, annars hade exempelvis Diamant Salihu (SVT) inte fått en inblick på hur kriminella i Marbella lurar pensionärer i Sverige. Eller visselblåsare som tar kontakt med media i övrigt.

Det finns liksom en anledning varför journalister som Robert Aschberg och Janne Josefsson är så respekterade bland majoriteten av svenska journalister.
Citera
2025-01-09, 10:21
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
men fiskaren som satte dit dom sparkade dom ju

sen dess har ingen gädda av vikt satts dit

Citat:
Ursprungligen postat av fido1986

Ett annat problem jag ser med dumpen är att de dumförklarar 13-14 åringar. Deras fiskare använder ett märkligt och ofullständigt språk i sina chattar och förlöjligar intelligensen hos dagens yngre tonåringar och gör de till hjälplösa naiva varelser som gärna tar bussen ut till ingenstans för att möta en gubbe i varselväst som har som vardagsintresse att ta selfies när han äter tekaka utan pålägg. De flesta 13-14 åringar är inte dumma i huvudet, men det är väl för svårt för en sliten gammal dumpenfiskare som har gått livets hårda skola senaste 50 åren att förstå.
Citera
2025-01-09, 10:22
Medlem
För mig är dumpen allt som är dåligt med samtiden, jag ser det som en förlängning av cancelkultur i stort. Jag hoppas Aftonbladet fortsätter sin granskning av Dumpen och deras verksamhet. För mig är Sara och Patrik mördare, ingenting annat. Eventuellt också spridare av nakenbilder på minderåriga.
Senast redigerad av helosanbanan 2025-01-09 kl. 10:27.
Citera
2025-01-09, 10:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeopoldAugustus
Det finns ett sätt för dumpen att bli tagna mer seriöst av majoriteten av allmänheten och politikerna;

- Ta reda på vilka som sexchattat/groomat/skickat bilder med sexuellt innehåll till riktiga barn.

- Samla in all bevis som går för att sedan direkt skicka till Polis.

- När personer lagförts publicerar dumpen deras insats som ett resultat för allmänheten att åskåda.

Detta skulle vara mer rättsäkert samtidigt som det gör mer nytta än skada. Jag skulle hävda att det svenska rättväsendet skulle uppskatta en sådan insats av dumpen, kanske till och med sammarbeta med dem som en slags "utsträckt arm" och därmed göra dumpen legitim.

Gällande media och journalistik tänker jag att all seriös media ska ansluta sig och följa det medieetiska systemet, det är som en kvalitetsstämpel på seriös journalistik.
De flesta stora och/eller kontroversiella avslöjanden historiskt har kommit från seriös media. Har det begärts källor för absolut allt som kommit ut?
Källskydd finns av en anledning, annars hade exempelvis Diamant Salihu (SVT) inte fått en inblick på hur kriminella i Marbella lurar pensionärer i Sverige. Eller visselblåsare som tar kontakt med media i övrigt.

Det finns liksom en anledning varför journalister som Robert Aschberg och Janne Josefsson är så respekterade bland majoriteten av svenska journalister.

Håller helt med dig. Men då kan dom ju inte tjäna stora pengar.
Citera
2025-01-09, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Gissa på du. Vad var det jag inte förstod? Om inte du vet, hur ska jag då veta?

Du förstår uppenbarligen inte varför folk är kritiska mot dumpen.

Jag vet, du vet inte, sounds like a you problem to me.
Citera
2025-01-09, 10:31
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
”Förlåt för att allt jag gjorde blev fel. Älskade alla i min närhet. Har aldrig rört något barn.”

Så skriver en av männen i ett avskedsbrev till sina anhöriga.

Han är en av minst elva män som sedan 2022 har tagit sina liv efter att ha konfronterats av Dumpen.

Sara Nilsson har sagt till 200 sekunder att hon bedömer männens suicidrisk genom att prata med dem i telefon. Om hon anser att det är risk för självmord säger hon sig vänta tills mannen är ”stabil nog att klara en publicering”:

200 sekunder har tagit del av det sista telefonsamtalet mellan Sara Nilsson och en av de män som begått självmord.

Ingenting i det drygt 20 minuter långa samtalet tyder på att Nilsson gör någon suicidbedömning.

I stället upplyser hon mannen om att Dumpen berättat om det han gjort för människor i hans närhet.

– En sak som är lite tråkig är att jag faktiskt har kollat av med dina grannar. Och de tyckte ju att det var hemskt otäckt, säger Sara Nilsson.

Nilsson säger att hon skickar ett sms när mannen publiceras på Dumpen.

Ett par dagar senare tar han sitt liv.

De elva männen efterlämnar elva barn och åtta barnbarn.

Men man får inte glömma vicket ös det var på Park Lane, så skitsamma! - Sjöberg
Citera
2025-01-09, 10:31
Avslutad
Citat:
ja exakt.

Man måste fråga sig vad tjänar nån på att landets minderåriga tjejer framställs som överkåta vrak?

Skulle man vilja göra gott för unga tjejer är det i så fall bättre att starta av en chattarmé av fiktiva fjortisar som snäser av gubbjävlarna med sylvassa svar och blockar dom istället för att UPPMUNTRA till sexuella kontakter.
Fy fan så sjukt.

Tror Patrik S går igång på sitt arbete, han borde snarare gå i terapi än att jobba så här.
Tyvärr är det ju rätt vanligt att dom som blivit utsatta som barn även blir förövare som vuxen.
Undra om P.S kan leva med vetskapen om att 11 män tagit sitt liv genom hans arbete.
Senast redigerad av isgatan 2025-01-09 kl. 10:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in