2025-01-09, 07:24
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
Vänta, det kommer mera!
https://x.com/noelreports/status/1876353779177763090?s=46&t=bkHlO54CH3nhkcBddhGDww

Hemgjorda lastbilar?
Va?

Hur var det med den ryska ekonomin och industrin. Den gick för fullt och levererar mer än väst.
Ok….

Stämmer nog inte riktigt.
Citera
2025-01-09, 07:35
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peaceplease
Vad är det exakt "Vi" vill vinna i Ukraina?

Tillgångar, prestige, historiska intressen eller bara ett psykologiskt övertag...?

Allt detta ligger långt bort för västvärlden och det är ett av problemen...

VI i Europa har någon sorts mindervärdeskomplex som gör att vi alltid ska mäta oss med någon annan.

Hur vore det om Vi Alla lyssnade på varandra och samarbetade för Världens bästa istället för att föra meningslösa, miljöförstörande krig mot varandra?

Miljön var det viktigaste för några år sedan men det har sedan länge spårat ut och JAG tycker det är förfärligt!

Det finns inga vinnare i krig, kom ihåg det alla krigshetsare, vare sig ni håller på det ena eller det andra, finns det en GYLLENE medelväg att gå och den stavas DIPLOMATI!
Särskiljer du krigshetsare från försvarshetsare eller drar du alla över samma kam?
Citera
2025-01-09, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det var en undersökning!
Nej.
Citera
2025-01-09, 07:57
Medlem
Onyourknees avatar
09.01.2025
Tanks — 9731 (+17)
Armored fighting vehicle — 20221 (+16)
Artillery systems — 21765 (+36)
MLRS — 1260
Anti-aircraft warfare — 1038
Planes — 369
Helicopters — 331
UAV — 21813 (+86)
Cruise missiles — 3014
Ships (boats) — 28
Submarines — 1
Cars and cisterns — 33387 (+80)
Special equipment — 3686 (+5)
Military personnel — aprx. 803100 people (+1430)

Putin och hans syltryggar fortsätter mata köttkvarnen! I brist på annat!
10 000 ryssar varje vecka stupar för dårens ego?
Citera
2025-01-09, 08:01
Medlem
Citat:
Det var en genialisk strategi att ta Kursk. Att ta kriget till Ryssland och förnedra Putin att behöva evakuera ryssar. Värnpliktiga gav upp och fattade ingenting om kriget. Fångutväxling genomfördes och Kursk blir en förhandlingsfråga. Ryssar och nordkoreaner nöts ut.
Som du skriver så prövade Ryssland det där redan 2022 men misslyckades även med det. Att diktera krav är ingen förhandling. Inte heller hot, våld och terrorbomber.
Ryssarna är för mentalt handikappade för att utvecklas.
Genialiskt vet jag inte. Den ryska militären blev mest troligt förvånad över dumheten och hade inte ens riktiga soldater där utan gränsbevakning och som du skriver värnpliktiga. Ryssarna hade redan räknat ut kostnaden för Ukraina att gå in där men Kievregimen gorde det ändå. Det är just det som förvånar mig mest så det kan enbart ha varit PR och moralhöjning för dagen. Hade man nått kärnkraftverket i Kursk så kanske något hade hänt men då hade ju förörjningslinjerna blivit ännu längre och enklel för ryssarna att ta hand om. Nu håller Kievregimen bara lite glesbygd och ett samhälle i Kursk och ryssarna äter sakta upp det. Putin och Ryssland har redan sagt att Kursk förhandlar man inte om utan tar tillbaka. Med detta som bakgrund så gjorde Kievregimen en ny offensiv som bara varade några dagar precis som jag trodde. Så många ukrainska soldater och så mycket utrustning bortkastat. Enligt Rysslands militär är 50 000 ukrainska soldater förlorade.
Citera
2025-01-09, 08:10
Medlem
Citat:
Ryssland fortsätter att motivera sin fullskaliga invasion av Ukraina med att landets folkvalda regering i själva verket är nazister, vilket inte stämmer. Motstånd mot nazism slår an väl hos patriotiska ryssar. I Ryssland har uppoffringarna som gjordes mot Nazityskland under andra världskriget använts alltmer i politiskt syfte, för att elda på den patriotiska brasan. Kreml beskriver alla ukrainska självständighetsintressen som ultranationalism, extremism eller nazism.
Självklart använder Ryssland nazism även som propaganda. Jag tror inte heller Kievs regering är nazister utan facister. Men det finns en stor andel från Banderas tid och efter andra världskriget. Inte bara nazister utan ochså facister ultranationalister och krimminella, det jag kallar råskinn. En ganska stor grupp människor, omkring 10% då det begav sig på majdan och idag troligen större. Numera har man tagit sig högt upp i toppen av styren, i militären och har egna bataljoner som Azov. Se bara förre överbefälhavaren Valerij Zaluzjnyj och hans armband med ariska symboler och svastika och det finns många andra bilder man kan ta del av.
Citera
2025-01-09, 08:17
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Se bara förre överbefälhavaren Valerij Zaluzjnyj och hans armband med ariska symboler och svastika och det finns många andra bilder man kan ta del av.
Att du konstant ljuger i dina inlägg blir bara tragiskt efter ett tag.

https://theins.ru/antifake/255869

Tröttnar du inte någon gång?
Citera
2025-01-09, 08:17
Medlem
Citat:
Självklart använder Ryssland nazism även som propaganda. Jag tror inte heller Kievs regering är nazister utan facister. Men det finns en stor andel från Banderas tid och efter andra världskriget. Inte bara nazister utan ochså facister ultranationalister och krimminella, det jag kallar råskinn. En ganska stor grupp människor, omkring 10% då det begav sig på majdan och idag troligen större. Numera har man tagit sig högt upp i toppen av styren, i militären och har egna bataljoner som Azov. Se bara förre överbefälhavaren Valerij Zaluzjnyj och hans armband med ariska symboler och svastika och det finns många andra bilder man kan ta del av.
Att du fortfarande sprider dina falsarier är rätt skrämmande: Är du bara ute efter att provocera eller har du någon typ av förståndshandikapp?
Den s.k svastikan som skulle funnits på Zaluzjnyj arband blev debunkrad nästan direkt: Det var en gordisk knut som någon händig manipulerat i en bild.
Du beskriver Kremls facistiska organisation bra: Men varför överför du den till Kiev??
Följer man fakta så var det framför allt Ryssland som forslade in Nazister och Facister till Ukraina: De flesta i Uniform.
Men är man helt fakta resistiv så är man.
Citera
2025-01-09, 08:19
Medlem
Citat:
Genialiskt vet jag inte. Den ryska militären blev mest troligt förvånad över dumheten och hade inte ens riktiga soldater där utan gränsbevakning och som du skriver värnpliktiga. Ryssarna hade redan räknat ut kostnaden för Ukraina att gå in där men Kievregimen gorde det ändå. Det är just det som förvånar mig mest så det kan enbart ha varit PR och moralhöjning för dagen. Hade man nått kärnkraftverket i Kursk så kanske något hade hänt men då hade ju förörjningslinjerna blivit ännu längre och enklel för ryssarna att ta hand om. Nu håller Kievregimen bara lite glesbygd och ett samhälle i Kursk och ryssarna äter sakta upp det. Putin och Ryssland har redan sagt att Kursk förhandlar man inte om utan tar tillbaka. Med detta som bakgrund så gjorde Kievregimen en ny offensiv som bara varade några dagar precis som jag trodde. Så många ukrainska soldater och så mycket utrustning bortkastat. Enligt Rysslands militär är 50 000 ukrainska soldater förlorade.

Att den påstått näst eller tredje starkaste militärmakten Ryssland inte kan försvara sina gränser och inte lyckats kasta ut ukrainarna sedan augusti är ett pinsamt fiasko oavsett hur du försöker vrida och vända på det.
Citera
2025-01-09, 08:37
Medlem
Jack.Elams avatar
https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2025/01/08/russia-may-have-lost-400-troops-in-one-battle/
Citat:
Russia May Have Lost 400 Troops In One Battle

The village of Makhnovka is a killing field.

Russia and North Korea may have lost around 400 troops in a single attempt to capture the village of Makhnovka in western Russia’s Kursk Oblast last week.

Ukrainian Pres. Volodymyr Zelensky relayed the news from Gen. Oleksandr Syrskyi, the Ukrainian commander-in-chief, on Saturday. “In battles today and yesterday near just one village—Makhnovka in the Kursk region—the Russian army lost up to a battalion of infantry, including North Korean soldiers and Russian paratroopers,” Zelensky claimed. “And that’s tangible.”
Citera
2025-01-09, 08:38
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Om det är så idiotiskt av Ukraina borde du givetvis applådera den ukrainska invasionen. Du vill ju att Ukraina ska förlora sin frihet. Att du i inlägg efter inlägg kritiserar Ukrainas strategi får en ju att du är livrädd för Ukrainas kapacitet.
Senast redigerad av Clay Allison 2025-01-09 kl. 08:43.
Citera
2025-01-09, 08:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Vad ser jag? Mertext pudlar. Det trodde jag nog inte men du insåg väl att fackeltåg och födelsedagskalas inte riktigt gör en regim till nazister.

👏🏽👏🏽👏🏽
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in