Citat:
Ursprungligen postat av
DirtyDiggerNick
Deepstate fick precis innan jul order/krav om ytterligare ett dygns delay och de nu behöver förhålla sig fler dagar av förskjutning på informationen. Det här är inte en killgissning. Deepstate har uttalat sig om detta och de har publikt gått ut och sagt att de är lite i klinch med Syrsky om hur deepstate ska fungera för att stärka ukraina på bästa sätt.
Det här är deras uttalande:
"We have always worked and made maximum efforts to win and help our soldiers and our country. Therefore, we have an ironclad reputation and the most valuable trust among society, and most importantly among the military. Therefore, there is the most famous map of the Russian-Ukrainian war in Ukraine and the world. But, unfortunately, not all commanders-in-chief like the truth and this is offensive,"
Som sagt. Jag kan min skit. Slaget om Berdin är över för denna gång.
Det som är lite kul är är att jag känner mig som Deepstate och jag känner att Marlin är som en Ukrainsk general som är skolad i den gamla Sovjetiska skolan. Båda må vilja Ukraina väl men de har olika syn på vad vägen framåt är.
Citat:
Ursprungligen postat av
BothSidesNow
Det är inte fel i att öppet prata om att det just nu ser ut att bli en dålig fred för västs del i Ukraina om vi inte ökar stödet betydligt mer, börjar skita i ryska hot och faktiskt maxar vår kapacitet för stöd till Ukraina. Det är enda vägen framåt.
Är i dagsläget inte tal om någon fred överhuvudtaget. Och att Ukraina i framtiden skulle få en 'dålig' fred är rena gissningar.
Ryska hot har väst skitit i undet lång tid. Jättetsunamin över England tokskrattade man t.ex. åt.
Stödet till Ukraina i dagsläget verkar, på något sätt, vara tillräckligt för att ryssarna enbart kan snigla sig fram.
Visst, ökat stöd kan göra att Ukraina vänder på det och börjar avancera långsamt.
Ukraina har ett stabilt och obruten försvar. Inga tecken på något annat. Vägen framåt för Ukraina är att med långdistansvapen slå till inne i Ryssland. Olje/gas industrin, flygplatser, armeföråd etc.
Att avsluta ett inlägg med att säga att vissa personer är utvecklingsstörda tar lite udden av vad man tidigare skrivit.
Citat:
Ursprungligen postat av
pettersson72
Återstå att se de kan lätt kringgå Berdin också, försvaret för ryssarna är starkare väster än öster därför Ukraina gick in öster då det var en lucka i försvarlinjerna. Finns viktigare hub än Berdin nämligen Bol'Shoye Soldatske då vägarna går genom den så bara för Ukraina att satsa på den och skära av försörjningslederna för ryssarna i östra Kursk.
Jag förstår inte detta fokus på Kursk och allas gissningar om det ena eller andra.
Krigets svängningar är naturligtvis påtagligt i det dagliga.
Men vem här på fb, påverkar kriget?
Forum för resonemang om kriget. Absolut.
Orsak och verkan.
Uppkomst.
Rätt eller fel.
Men detta tjafs om en by i ett område…..jisses.
Vi väntar alla nu på att Trump kommer ta plats och ett första möte.
Jag har bland alla frågor som behöver besvaras, två avgörande saker.
Ersättning
Hur ska Ukraina byggas upp igen och vem betalar.
Säkerhet
Hur ska säkerheten se ut i framtiden.
För Ukraina men även Ryssland.
Jag tar med Ryssland, för de hävdar ju hotet från Nato.
Jag hävdar primakovs doktrin som orsak till grannländernas oro och att de söker medlemskap i Nato.
För mig ett moment 22.