2025-01-08, 05:46
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ukrainare har såklart anfallit både ryssar och Ukrainare. Sen har ryssarna faktiskt ansträngt sig hårt för att inte döda oskyldiga Ukrainare. Alla döda oskyldiga är såklart för många men sett till omfattningen av detta krig så har det dött extremt få oskyldiga i Ukraina. Nazister fanns det gott om i Ukraina men nu är nog rätt många döda och andra Ukronassar har flytt med svansen mellan bena.

Nä, att skicka robotar mot bebodda städer och barnsjukhus tyder på att man försöker undvika civila. Att man sen skickar salva två en halvtimme senare när räddningspersonal är på plats är verkligen att respektera civilsamhället.

Men vad skall ryssen göra. För det första är ryssen värdelös på att kriga, det enda han kan bra är att terrorisera.

För det andra var de ju de där avtalen med EU. Har du hittat dem än? Eller ljög du bara som vanligt?
Varför måste ni ryssvänner ljuga så förbannat? Jämt, om allt.
Citera
2025-01-08, 05:56
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Ryska folket har fått nog och kapitulerar.

Stor ansamling av ryssar i Kursk uppmanar tyrannen Putin att avsluta kriget.

With Ukrainian forces now pressing further into Russian territory, the people of Russia's Kursk region suddenly want to end their genocide project, begging Putin to stop the war.

x.com/JayinKyiv/status/1876161714351395255
Ja, när kriget kom till Ryssland började folk vakna. Kanske fler och fler ifrågasätter Putins specialoperation.
Citera
2025-01-08, 07:02
Medlem
HerrKralls avatar
Nu har man rökt vid Engels igen:

https://www.instagram.com/reel/DEjWXOPCWgb/?igsh=ZnZ2cnc4ZHkwOHNw
Citera
2025-01-08, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Hej Marlin. Du kan scrolla tillbaka lite. Jag har redan hunnit svara.
Husen i filmen är i Berdin.

Sen kan du scrolla upp lite till. Typ till 2022 och läsa lite mer av vad jag skrivit.

Jag har fått nog nu av utvecklingsstörda individer som tror att kriget vinns genom att driva precis allt till att det går skitbra och även ignorera det som går dåligt. Det är exakt det som är Rysslands paradgren.

Det är inte fel i att öppet prata om att det just nu ser ut att bli en dålig fred för västs del i Ukraina om vi inte ökar stödet betydligt mer, börjar skita i ryska hot och faktiskt maxar vår kapacitet för stöd till Ukraina. Det är enda vägen framåt.

Är det pro Ryssland att skrika sig hes om att vi måste göra betydligt mer?

Alla som förskönar läget och låssas som det regnar har ukrainskt blod på sina händer. Jag har alltid förlåtit det för man haft hjärtat på rätt ställe. Sjävklart brinner LW och Kenneth för Ukraina men de är utvecklingsstörda.

Det är inte fel i att öppet prata om att det just nu ser ut att bli en dålig fred för västs del i Ukraina om vi inte ökar stödet betydligt mer, börjar skita i ryska hot och faktiskt maxar vår kapacitet för stöd till Ukraina. Det är enda vägen framåt.

Är i dagsläget inte tal om någon fred överhuvudtaget. Och att Ukraina i framtiden skulle få en 'dålig' fred är rena gissningar.

Ryska hot har väst skitit i under lång tid. Jättetsunamin över England tokskrattade man t.ex. åt.

Stödet till Ukraina verkar i dagsläget, på något sätt, vara tillräckligt för att ryssarna enbart kan snigla sig fram.

Visst, ökat stöd kan göra att Ukraina vänder på det och börjar avancera långsamt.

Ukraina har ett stabilt och obruten försvar. Inga tecken på något annat. Vägen framåt för Ukraina är att med långdistansvapen slå till inne i Ryssland. Olje/gas industrin, flygplatser, armeföråd etc.

Att avsluta ett inlägg med att säga att vissa personer är utvecklingsstörda tar lite udden av vad du tidigare skrivit.
Senast redigerad av BothSidesNow 2025-01-08 kl. 07:21. Anledning: Stavfel
Citera
2025-01-08, 07:33
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Deepstate fick precis innan jul order/krav om ytterligare ett dygns delay och de nu behöver förhålla sig fler dagar av förskjutning på informationen. Det här är inte en killgissning. Deepstate har uttalat sig om detta och de har publikt gått ut och sagt att de är lite i klinch med Syrsky om hur deepstate ska fungera för att stärka ukraina på bästa sätt.

Det här är deras uttalande:

"We have always worked and made maximum efforts to win and help our soldiers and our country. Therefore, we have an ironclad reputation and the most valuable trust among society, and most importantly among the military. Therefore, there is the most famous map of the Russian-Ukrainian war in Ukraine and the world. But, unfortunately, not all commanders-in-chief like the truth and this is offensive,"

Som sagt. Jag kan min skit. Slaget om Berdin är över för denna gång.

Det som är lite kul är är att jag känner mig som Deepstate och jag känner att Marlin är som en Ukrainsk general som är skolad i den gamla Sovjetiska skolan. Båda må vilja Ukraina väl men de har olika syn på vad vägen framåt är.

Citat:
Ursprungligen postat av BothSidesNow

Är i dagsläget inte tal om någon fred överhuvudtaget. Och att Ukraina i framtiden skulle få en 'dålig' fred är rena gissningar.

Ryska hot har väst skitit i undet lång tid. Jättetsunamin över England tokskrattade man t.ex. åt.

Stödet till Ukraina i dagsläget verkar, på något sätt, vara tillräckligt för att ryssarna enbart kan snigla sig fram.

Visst, ökat stöd kan göra att Ukraina vänder på det och börjar avancera långsamt.

Ukraina har ett stabilt och obruten försvar. Inga tecken på något annat. Vägen framåt för Ukraina är att med långdistansvapen slå till inne i Ryssland. Olje/gas industrin, flygplatser, armeföråd etc.

Att avsluta ett inlägg med att säga att vissa personer är utvecklingsstörda tar lite udden av vad man tidigare skrivit.

Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Återstå att se de kan lätt kringgå Berdin också, försvaret för ryssarna är starkare väster än öster därför Ukraina gick in öster då det var en lucka i försvarlinjerna. Finns viktigare hub än Berdin nämligen Bol'Shoye Soldatske då vägarna går genom den så bara för Ukraina att satsa på den och skära av försörjningslederna för ryssarna i östra Kursk.

Jag förstår inte detta fokus på Kursk och allas gissningar om det ena eller andra.
Krigets svängningar är naturligtvis påtagligt i det dagliga.
Men vem här på fb, påverkar kriget?

Forum för resonemang om kriget. Absolut.
Orsak och verkan.
Uppkomst.
Rätt eller fel.

Men detta tjafs om en by i ett område…..jisses.

Vi väntar alla nu på att Trump kommer ta plats och ett första möte.

Jag har bland alla frågor som behöver besvaras, två avgörande saker.
Ersättning
Hur ska Ukraina byggas upp igen och vem betalar.

Säkerhet
Hur ska säkerheten se ut i framtiden.
För Ukraina men även Ryssland.
Jag tar med Ryssland, för de hävdar ju hotet från Nato.
Jag hävdar primakovs doktrin som orsak till grannländernas oro och att de söker medlemskap i Nato.

För mig ett moment 22.
Senast redigerad av Vodkasomsnus 2025-01-08 kl. 07:36.
Citera
2025-01-08, 07:39
Avslutad
Man vet att det går bra för Ukraina när trollen ökar sin aktivitet på sociala medier.
Citera
2025-01-08, 08:00
Medlem
HerrKralls avatar
En bra handbok i hur man genomskådar rysk propaganda genom att förstå dess fyra byggstenar:
Propaganda
Avfärdande
Förvränga
Förskräckelse

Använd guiden nästa gång Moretex, St0ny och andra gelikar shit-postar här i tråden.

https://united24media.com/anti-fake/instruments-of-russian-propaganda-dismiss-distort-distract-dismay-4899?fbclid=PAZXh0bgNhZW0CMTEAAaY1 8NoosN4KbbThRXiMs7tItsoVO7wPEnrxCAF2JlfdY0fu6II7JO Vg5jo_aem_7Y8wtCD4g6WrAI8ILVF46A
Citera
2025-01-08, 08:04
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ett litet område i Kursk och kievregimen vinner hela kriget? Vad finns där av strategisk betydelse? Allt man gör är att offra soldater och utrustning för att visa sina mästare i väst att dom också kan. Ryssland provade det där redan 2022 och kunde ta stora områden snabbt men det var mest för att komma till förhandlingar. Ryssarna hade inte tillräckligt med soldater då att hålla allt. Nu går man fram långsamt för nu är det en annan typ av krig och det som tas ska hållas.

Nu i Kursk så verkar kievregimen även testa elektronisk krigföring och fiberoptik så en större offensiv är nog på väg någon annanstans så du får le igen. Dom som inte ler är ukrainska soldater vid övriga fronter som är berövade rotering och nu är helt slut, men för Kiev, PR först för man måste ju visa upp sig för att få mer pengar.
Det var en genialisk strategi att ta Kursk. Att ta kriget till Ryssland och förnedra Putin att behöva evakuera ryssar. Värnpliktiga gav upp och fattade ingenting om kriget. Fångutväxling genomfördes och Kursk blir en förhandlingsfråga. Ryssar och nordkoreaner nöts ut.
Som du skriver så prövade Ryssland det där redan 2022 men misslyckades även med det. Att diktera krav är ingen förhandling. Inte heller hot, våld och terrorbomber.
Ryssarna är för mentalt handikappade för att utvecklas.
Citera
2025-01-08, 08:07
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ukrainare har såklart anfallit både ryssar och Ukrainare. Sen har ryssarna faktiskt ansträngt sig hårt för att inte döda oskyldiga Ukrainare. Alla döda oskyldiga är såklart för många men sett till omfattningen av detta krig så har det dött extremt få oskyldiga i Ukraina. Nazister fanns det gott om i Ukraina men nu är nog rätt många döda och andra Ukronassar har flytt med svansen mellan bena.

Jösses, ni rysshoror kan verkligen inte ens ljuga bra.

Ryssland har terrorbombat civila flera dagar i veckan i snart tre års tid samt begått otaliga krigsbrott. Du visar med all önskvärd tydlighet att du är ett patetiskt kräk som aktivt försöker försvara Rysslands handlingar.
Citera
2025-01-08, 08:09
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odenplan69
Ja det är helt sjukt. Ryssland fortsätter att döda oskyldiga precis som i Butcha och projicerar sin skit på motståndarna.

Håller med.
Citera
2025-01-08, 08:13
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Lägg till EU så till viss del ja! Ukrainas dåliga exklusiva avtal med EU skulle kostat Ryssland många många hundratals miljarder...
Vad tror du detta har kostat Ryssland?
Var det värt det?
Citera
2025-01-08, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Ryssland/Sovjet har haft gräns mot Nato sedan Nato bildades.

Bara så jag förstår.
Du menar att gamla Sovjetrepubliker inte bör få bestämma sin framtid själva?
Är det korrekt uppfattat?
Gäller det i så fall även de baltiska staterna?
Ryssland har sagt det många gånger, dom får bestämma sin framtid själva så länge det inte är på bekostnad av sin grannes säkerhet (något i den stilen).

Dom ser inte dom baltiska staterna som något militärt hot även om NATO är där, däremot så är Ukraina en helt annan femma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in