Citat:
Ursprungligen postat av
HyperboreanCREW-14
Nej, det är dina fördomar som visar sig och det var sannolikt därför du var så snabb att rida till försvar med dina meningslösa klichéer om att det är fler som drunknar i badkaret..
Kan du påvisa var jag pratat om ”drunkna i badkaret”…..?
Det verkar vara svårt för dig att svara seriöst på det jag skrev, när du nu börjar svamla om helt andra saker….
Citat:
Ursprungligen postat av
HyperboreanCREW-14
Ursprung är mer eller mindre ointressant här, då det finns gott om svenska psykiskt störda som också de borde tas om hand innan de agerar.
Ja jag är inte en av alla de i tråden som dragit upp ursprung, så varför du börjar svamla om det är obegripligt, men antagligen för att du inte kan bete dig seriöst…
Citat:
Ursprungligen postat av
HyperboreanCREW-14
Men men, nu kan vi slå fast att enligt herr pissliberal så är det helt meningslöst att t.ex. gå på allmän hälsokontroll,
risken för att drabbas av cancer eller någon annan allvarlig sjukdom är ju ändå lägre än att dö i en trafikolycka.
Du kastar nu fram helt irrelevant svammel, då jag aldrig skrivit att vi inte ska göra något alls för att försöka förhindra att något sker.
Citat:
Ursprungligen postat av
HyperboreanCREW-14
Och bry er inte om att slösa tid på att se er om innan ni går över vägen, jag menar vad är egentligen risken att det skulle komma en bil precis när du ska gå..
Än mer vilset irrelevant svammel från dig…
Svara istället gärna på varför folk inte blir lika oroade för att råka illa ut i trafiken när som helst när all tillgänglig statistik visar att det är extremt mycket större risk och sannolikhet än att råka ut för en vansinnesattack med kniv i en butik. Tycker du inte det är en ganska intressant frågeställning…?
Varje dag så beger sig miljontals människor ut i trafiken, utan att vara särskilt oroliga för det fast det dör/dödas några hundratal i trafiken varje år.
Men när det sker några enstaka vansinnesdåd på butiker per år, där minst lika många miljoner människor handlar var dag, så blir det plötsligt stor vånda och oro för att det ska råka hända dem….
Självklart är sådana vansinnesdåd hemska och otäcka, och får folk att oroa sig, men fakta visar ju att de egentligen har helt andra saker som sker väldigt mycket oftare, som de borde oroa sig mer för.