2025-01-08, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Det fanns vakter i butiken. Varför var vakterna sena i sitt agerande?

Vakternas agerande är under all kritik.

Utveckla gärna. Väktarna kan inte plocka någon bara för dom ser misstänkta ut eller menar du efteråt?
Citera
2025-01-08, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPalestina
Obehagligt likt Wieselgrenska mordet på Gotland, är det en galen SDare nu också? Är BO en socialtant eller nåt sånt?

Läser du inte tråden? BO var anställd i butiken.
Citera
2025-01-08, 11:43
Avstängd
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Utveckla gärna. Väktarna kan inte plocka någon bara för dom ser misstänkta ut eller menar du efteråt?

Vakten i fråga grep honom i tron ​​att han hade snattat och det avslöjades först efter att han knivhögg en kollega.
Citera
2025-01-08, 11:46
Medlem
Citat:
Varför har använder inte butikspersonal lättareskyddsväst?
Brukar du gå runt med skyddsväst när du är ute bland folk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Desier
Snälla tänk efter lite alla ni som pratar om hedersmord. Är detta vanligt förekommande bland kristna?
Nej!
Varför?
För det går emot den kristna tron.
Det finns inget stöd för det, varken religiöst eller kulturellt.
Kom igen kompis det är 2025 vem bryr sig elr följer religion på det sättet. Handlar det om en otrogenhet, skuld i pengar till annan familj etc struntar folk i vad koranen elr bibeln säger. Samhället är tappat som hela detta avlånga land
Citera
Medlem
Citat:
Jag tar tillbaka det. De lyckades stoppa mördaren från att fly och en stor eloge till dem.

Att Märsta mordet hände igen är ett faktum.

Märsta mordet var en svart muslimsk kvinna
Botkyrka är en vit kristen kvinna (om det visar sig att hon var syrian)

Vad är likheterna förutom kvinna?
Citera
2025-01-08, 11:49
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Oavsett ursprung på mördaren så är det här återigen, Som så ofta, ett bevis på att psykiatrin inom Sverige inte fungerar

Långa Köer för vård, folk med allvarliga depressioner och andra psykiska besvär släpps hem och få lite medicin och ska återkomma om två månader

Nedmonteringen av psykvården och privatiseringen som gör att alla vill bara vill tjäna pengar och inte tänker på de med problem har skapat så många Situationer som denna de senaste åren

Om vi nu spekulerar fritt om vem och vad GM var, så är det inte säkert att han ens kommit i kontakt med psykvården. Vilket invandrare, om GM nu är invandrare, ofta inte gör pga att de är invandrare som står med minst ena foten utanför hela den svenska samhällsapparaten. Många, många såna individer i omlopp i invandrartäta områden.
Senast redigerad av fluff995 2025-01-08 kl. 12:17.
Citera
2025-01-08, 11:49
Medlem
laddsteffes avatar
Citat:
Det fanns vakter i butiken. Varför var vakterna sena i sitt agerande?

Vakternas agerande är under all kritik.
Det är väl omöjligt att förutspå en knivattack, sker på några millisekunder.
Vet man ifall GM hade hunnit handla, och vad handlade denne isåfall? Jag brukar undvika folk i mina lokala matvarubutiker som handlar fryspizzor, grillkrydda, grillchips med dipp, billig coca-cola & fiskpinnar m.m.. Listan kan göras lång, jag ställer mig aldrig i samma kö som dem ex.
Av uppenbara skäl; sådana konsumenter löper en högre risk att spåra ur och begå vansinnesdåd likt detta.
Citera
2025-01-08, 11:52
Medlem
I 9 av 10 fall så ger sig så kallade, psykiskt sjuka, på svaga individer. Det är inte så att dom ger sig på någon som kan övermanna dom själva. Det verkar som dom väljer ut offer på så sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4

Nä dom är väl 1-2 i hela stora affären. Å dom får ju inte visitera folk så hur skulle dom kunna förhindra det? Men dom ingrep väl efter det hänt om jag fattade rätt
Citera
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Desier
Snälla tänk efter lite alla ni som pratar om hedersmord. Är detta vanligt förekommande bland kristna?

Nej!
Varför?
För det går emot den kristna tron.
Det finns inget stöd för det, varken religiöst eller kulturellt.
Det är ett felaktigt påstående, dock vanligt.
Citat:
Det finns en utbredd missuppfattning om att hederskultur och våld i hederns namn är specifikt knutet till islam. Hederskultur förekommer även bland kristna, judar, hinduer med flera religiösa grupper (och bland icke-troende).
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hederskultur

om nu detta är ett hedersmord så säger det ingenting om de inblandades eventuella religion.
Citera
2025-01-08, 11:54
Avstängd
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Det är väl omöjligt att förutspå en knivattack, sker på några millisekunder.
Vet man ifall GM hade hunnit handla, och vad handlade denne isåfall? Jag brukar undvika folk i mina lokala matvarubutiker som handlar fryspizzor, grillkrydda, grillchips med dipp, billig coca-cola & fiskpinnar m.m.. Listan kan göras lång, jag ställer mig aldrig i samma kö som dem ex.
Av uppenbara skäl; sådana konsumenter löper en högre risk att spåra ur och begå vansinnesdåd likt detta.

Hela händelseförloppet är vansinnigt.

Vakten som grep honom trodde att det handlade om snatteri, varför han grep honom. Efteråt gick det upp för vakten att han ingrep mot en kniv beväpnad mördare.

Skitkul att jobba vakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in