2025-01-08, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Helt ärligt så går det inte lita på någon av de som är inblandade och då menar jag ingen.
Alla snackar skit, håller sig inte till fakta, hittar på saker och sen mitt i allt så är det en liten flicka som ska stå ut med två riktigt mentalt utvecklingshämmade människor till föräldrar.
Ett barn omhändertas inte genom LVU utan RIKTIGT goda skäl.

Verkligen inte. Blir det LVU finns det goda skäl. Det görs inte godtyckligt och de som påstår det har förmodligen själva barn som LVU placerats och inte har förstått vad de gjort för fel.

I detta fallet har både Chrippa och Julia brustit i mångt och mycket.

Däremot måste de ta sig en funderare på hur mycket Chrippa har tryckt ner Julia. Hur han kontrollerade henne.
Det är många år att leva så och det går inte över på en kvart bara för att Chrippa inte är ute och kan personligt påverka henne längre.

Så jag hoppas ju att Julia får och tar emot hjälp för att kunna vara en bra mamma. Sen om det hjälper vid ett ev omhändertagande vet jag ju så klart inte.

Många kvinnor har levt som Julia dvs med en omogen man som är extremt kontrollerande och det förstör och bryter ner. Tar tid att komma loss rent mentalt.

Han ägnade ju sig att styra henne även efteråt när han lämnat henne.

Vi får se vad som sker.
Citera
2025-01-08, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Alltså dom visste redan innan LVU förhandlingen var han bodde? Vad menar du med att linnea ordande det praktiska?

Bla att se till att de kunde resa till Spanien. Han kunde så klart inte göra det själv.

Jag vet inte när i tiden polisen visste var han bodde. Men de ska ha flytt hals över huvudet.
Citera
2025-01-08, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Bla att se till att de kunde resa till Spanien. Han kunde så klart inte göra det själv.

Jag vet inte när i tiden polisen visste var han bodde. Men de ska ha flytt hals över huvudet.
Så det kan fortfarande varit en anledning till att han inte dök upp på förhandlingen för han var nojig att bli gripen där?

Har det kommit någon mer info om personen som läckte biljetterna för rask avslöjande ju den personen rätt så duktigt i någon video.
Citera
2025-01-08, 20:07
Medlem
Tydligen har L skällt ut C iaf någon gång under deras förhållande för hans flyktbehov.

Bra där Kaninkokerskan, eloge.

https://youtube.com/shorts/w1VI7ucBbJo?si=1txD170Vxe59CVj_

Ibland får jag känslan på att Linnea och Julia dribblat bort Chrippa och att de två har ett förhållande. Gick de inte på skönhetsbendlingar och så ihop. 😁

Vore inte konstigt med tanke på att han låter som ett kolmårdstroll.
Senast redigerad av AidanHunt 2025-01-08 kl. 20:09.
Citera
2025-01-08, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Du tror inte han kände sig tvingad av polis utredningen. Du tror han åkte dit på skoj.

Har man rättvisan efter sig så har man tuffa beslut på sig. Allt sker av anledningarna. Det behöver inte vara ursäkter.

Ja det tror jag absolut.
Han har begått brott, då får han väl också stå sitt kast och brösta konsekvenserna av det istället för att leka Tuffe-Uffe och köra hela Catch me if you can charadern.
Näe han kändes inte ett dugg tvingad i streamsen han körde från Spanien, han lekte häftig snarare.
Han trodde han var smart, that's it.
Citera
2025-01-08, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Tror du inte han var nojig att han skulle bli gripen vid den förhandlingen och därför gick han aldrig dit?

Jo, absolut. Med andra ord en tönt och fegis som inte vågar brösta konsekvenserna av sitt eget handlande. Don't do the crime if you can't do the time.
Citera
2025-01-08, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Ja det tror jag absolut.
Han har begått brott, då får han väl också stå sitt kast och brösta konsekvenserna av det istället för att leka Tuffe-Uffe och köra hela Catch me if you can charadern.
Näe han kändes inte ett dugg tvingad i streamsen han körde från Spanien, han lekte häftig snarare.
Han trodde han var smart, that's it.

Det är en fasad. Han är en jagad man av myndigheter.

Yrkeskriminellas liv går ut på leka häftiga bakom en fasad. Men ibland behöver dom göra saker som du tydligen inte fattar.

Han flydde ifrån polisen inte ifrån dotter när han just denna gången åkte till Spanien.
Citera
2025-01-08, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Verkligen inte. Blir det LVU finns det goda skäl. Det görs inte godtyckligt och de som påstår det har förmodligen själva barn som LVU placerats och inte har förstått vad de gjort för fel.

I detta fallet har både Chrippa och Julia brustit i mångt och mycket.

Däremot måste de ta sig en funderare på hur mycket Chrippa har tryckt ner Julia. Hur han kontrollerade henne.
Det är många år att leva så och det går inte över på en kvart bara för att Chrippa inte är ute och kan personligt påverka henne längre.

Så jag hoppas ju att Julia får och tar emot hjälp för att kunna vara en bra mamma. Sen om det hjälper vid ett ev omhändertagande vet jag ju så klart inte.

Många kvinnor har levt som Julia dvs med en omogen man som är extremt kontrollerande och det förstör och bryter ner. Tar tid att komma loss rent mentalt.

Han ägnade ju sig att styra henne även efteråt när han lämnat henne.

Vi får se vad som sker.

Ja jag vet inte om den ena är bättre än den andra.
De verkar ärligt talat vara båda kokta i skit så som de håller på.
Enda jag vet är att båda två är uppenbarligen lika jävla odugliga, för annars hade Chloe fått bo hos någon av dem.
Tycker så jävla synd om Chloe, hon har inte valt sina pissluffare till föräldrar.
Det här kommer leva kvar som ett öppet sår hos stackaren resten av livet. Vetskapen att pappa kunde/ville inte strida för henne utan flydde landet och en mamma som inte kan ge ett stadigt boende eller ta hand om henne.
Citera
2025-01-08, 21:11
Medlem
Sinnesförvirrads avatar
Citat:

Yrkeskriminellas liv går ut på leka häftiga bakom en fasad. Men ibland behöver dom göra saker som du tydligen inte fattar.

Han flydde ifrån polisen inte ifrån dotter när han just denna gången åkte till Spanien.

Stackars Chrippa! Det är fan att man inte kan få vara kriminell ifred. 🙁
Citera
2025-01-08, 21:26
Medlem
Citat:

Och hur vet du detta? Han och Linnea hävdar ju att han är oskyldig, varför då fly?

Han flydde från polisen, men lämnade sin dotter.
Det är inte ett försvar eller ursäkt till att åka ifrån sin dotter bara för att man har polisen i hälarna.
Don't do the crime if you can't do the time.
Citera
2025-01-08, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Jag lyssnar på olika poddar på Podme bl a Jocke & Jonna - Sanningen måste fram. Jag tycker att man får en ganska klar bild av vad som skett och sker genom året/åren.
Det är många troll i tråden, bl a Goldentie som påstår att hon har sett Linnea växa upp. Nu vet hon allt om Chrippa och hans känslor också

Håller med nästan lite skrattretande ang Goldentie.
Tur att man får bra förklaring i Jocke & Jonnas podd.
Kan rekommendera beroende podden också där Jacke är med han berättar om sitt missbruk och det visade sig att Jocke hade rätt deras föräldrar hade missbruk på den tiden.
Citera
2025-01-08, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Du har ingen djävla aning om varför Chrippa inte gick på mötet. Han älskar sin dotter, men det har fan inte varit lätt det här året med ett hatdrev som gör allt som, t.ex samarbete med mamman, borde vara enkelt att lösa, skitsvårt. Han har inte självmant valt bort flickan, han älskar henne mer än något annat

Men vadå kan du gå in i hans kropp och känna hur han mår?
Han älskade henne inte tillräckligt för att kämpa för henne i förvaltningsrätten.
Man ger inte upp sitt barn, aldrig!
Och Linnea borde ha peppat honom att gå på förhandlingen och inte fly.
Vad händer bakom kulisserna som du säger? Eller ljuger du igen för inget du har sagt hittills verkar stämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in