Citat:
Ursprungligen postat av
Realfake
Helt ärligt så går det inte lita på någon av de som är inblandade och då menar jag ingen.
Alla snackar skit, håller sig inte till fakta, hittar på saker och sen mitt i allt så är det en liten flicka som ska stå ut med två riktigt mentalt utvecklingshämmade människor till föräldrar.
Ett barn omhändertas inte genom LVU utan RIKTIGT goda skäl.
Verkligen inte. Blir det LVU finns det goda skäl. Det görs inte godtyckligt och de som påstår det har förmodligen själva barn som LVU placerats och inte har förstått vad de gjort för fel.
I detta fallet har både Chrippa och Julia brustit i mångt och mycket.
Däremot måste de ta sig en funderare på hur mycket Chrippa har tryckt ner Julia. Hur han kontrollerade henne.
Det är många år att leva så och det går inte över på en kvart bara för att Chrippa inte är ute och kan personligt påverka henne längre.
Så jag hoppas ju att Julia får och tar emot hjälp för att kunna vara en bra mamma. Sen om det hjälper vid ett ev omhändertagande vet jag ju så klart inte.
Många kvinnor har levt som Julia dvs med en omogen man som är extremt kontrollerande och det förstör och bryter ner. Tar tid att komma loss rent mentalt.
Han ägnade ju sig att styra henne även efteråt när han lämnat henne.
Vi får se vad som sker.