Citat:
Ursprungligen postat av
nikson
För att slippa kalla alla er som dissar det här paret för förment ***** ******* som ***** som ****, alltså jag gör inte det, hör ni det? Jag tycker att Dumpen gör allting rätt så vad är det då för ont Dumpen gör? Anledningen till att jag frågar är att det efter femtioelvatusen (typ) nedlåtande kommentarer i denna tråd ännu inte framkommit vad de gör som är dåligt? Jämför gärna med att inte göra någonting alls.
Att använda argumentet "bättre än att inte göra något alls" som försvar är ytterst problematiskt. Om någon skulle åka runt och döda ungdomar som säljer narkotika till andra ungdomar, kan man inte försvara dessa handlingar med påståendet att "det var bättre än att inte göra något alls." En sådan inställning innebär att man rättfärdigar handlingar som i sig är förkastliga, bara för att intentionen i grunden anses vara god.
För att besvara din fråga utifrån mitt perspektiv, eftersom jag inte kan tala för andra, bedriver Dumpen en verksamhet som är ekonomiskt grundad i att förnedra och skämma ut människor på nätet. Detta är inte försvarbart. Genom sina offentliga uthängningar utsätter de anhöriga och barn för lidande och trakasserier, vilket är oacceptabelt.
De är medvetna om den skada de orsakar dessa oskyldiga individer, inklusive barn, men de vidtar inga åtgärder för att förbättra sina metoder och därigenom skydda dem. Detta är inte bara oansvarigt, utan också moraliskt förkastligt.
Man kan givetvis analysera dessa aspekter ännu djupare och inkludera fler problematiska områden, men detta sammanfattar mina huvudsakliga invändningar.