2025-01-08, 17:48
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Dags att Sara kommer in i matchen och förstår att hur gott ändamål hon än säger sig arbeta för så driver hon företag och samma regler gäller för henne som för alla andra. Det är liksom ingen fri lek hon håller på med och är det något staten är jävligt hårda på så är det att få in de pengar den har rätt till.

Man får hoppas de har felfria böcker för 2023 och 2024 för de kommer granskas med lupp.

Får nog skilja lite på saken... Dumpen som aktiebolag ägs och drivs av Patrik. Även om Sara sitter i styrelsen så är det Patrik som ligger mest i skiten för den bokföringen. Den är inte granskad av revisor.

Skulle tro att Patrik får krypa in i fängelset för aktiebolaget och Sara för verksamheten hon bedrev privat. Sen kommer ju alla andra anmälningar och misstankar som Bodström lyfte. Plus all skit som säkert ligger under ytan och gror. Skulle det finnas sanning om att barnporr cirkulerat inom Dumpen som det påstås här, och jag tror på det ryktet. Det vore en skoj tvist om det skulle låta sig bevisas!
Citera
2025-01-08, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldebrink
Hur kan hon ha samlat ihop 600k hos kronkalle när hon fick hjälp för två år sen att bli kvitt sina skulder?

Sara är mer intresserad av pengar än att rädda barn,
Det har jag sagt från början. Hon blev alldeles till sig av alla pengar och gottade sig rejält med champagne bilar och lyxmiddagar,
Men hon har ingen koll på pengar som vanligt
Citera
2025-01-08, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Om nu Sara har 600.000+ I kronofogdeskulder, varför utmäter inte polisen hennes bil? Eller bilen som hon befogar över.

Jag gissar att den bilen är lika svår att finna som dom 600 000kr som KF letar efter..
Citera
2025-01-08, 18:09
Avslutad
Vad lessna Norrlands-fiskarna lät i 200 sekunder.

Undrar om Sara fattar vilka det är som läckt än.
Citera
2025-01-08, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Då är jag med på noterna.

Nu verkar det ju bara ha rört Sara som privatperson. I alla fall än så länge. Sen har hon nog inte så mycket andra intäkter än dumpen, så indirekt drabbas bolaget också om Saras skulder ska betalas.

Framtiden lär visa hur det hela slutar.

Såvitt som jag har förstått det är det Sara som sitter på själva utgivningsbeviset för Dumpen, och en av dom få anledningarna till att ett utgivningsbevis kan dras in är att personen som har det är försatt i personlig konkurs.

Åter igen inte min paradgren men har man 500+700 tusen i skulder har jag inte svårt att tänka mig att personlig konkurs är runt knuten och då påverkar de ju direkt dumpen.
Citera
2025-01-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Fasen vad skönt att sanningen börjar komma ikapp. Aftonbaldet har gjort ett kanonjobb.
Nu väntar ett antal stämningar kan man hoppas. Patriks insta och Saras FB konto är stängt, någon som vet varför?

Patriks messenger på facebook vart avstängt pga "oönskad sexuell kontakt" eller något liknande, visade han upp på sin Instagram igår iaf
Citera
2025-01-08, 18:14
Medlem
För att slippa kalla alla er som dissar det här paret för förment ***** ******* som ***** som ****, alltså jag gör inte det, hör ni det? Jag tycker att Dumpen gör allting rätt så vad är det då för ont Dumpen gör? Anledningen till att jag frågar är att det efter femtioelvatusen (typ) nedlåtande kommentarer i denna tråd ännu inte framkommit vad de gör som är dåligt? Jämför gärna med att inte göra någonting alls.
Citera
2025-01-08, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Detta hör jag gärna mer om? Hur har han investerat detta? Aktier? Villkårat lån? Vad är det öronmärkt till?

Han skrev i sluttepliken till Bodström i expressen att pengarna var öronmärkta men inte till vad.
Va nått luddigt om att SoP skulle görs de dom va bra på och han skulle göra den biten dom inte va bra på
Citera
2025-01-08, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
För att slippa kalla alla er som dissar det här paret för förment ***** ******* som ***** som ****, alltså jag gör inte det, hör ni det? Jag tycker att Dumpen gör allting rätt så vad är det då för ont Dumpen gör? Anledningen till att jag frågar är att det efter femtioelvatusen (typ) nedlåtande kommentarer i denna tråd ännu inte framkommit vad de gör som är dåligt? Jämför gärna med att inte göra någonting alls.

Att använda argumentet "bättre än att inte göra något alls" som försvar är ytterst problematiskt. Om någon skulle åka runt och döda ungdomar som säljer narkotika till andra ungdomar, kan man inte försvara dessa handlingar med påståendet att "det var bättre än att inte göra något alls." En sådan inställning innebär att man rättfärdigar handlingar som i sig är förkastliga, bara för att intentionen i grunden anses vara god.

För att besvara din fråga utifrån mitt perspektiv, eftersom jag inte kan tala för andra, bedriver Dumpen en verksamhet som är ekonomiskt grundad i att förnedra och skämma ut människor på nätet. Detta är inte försvarbart. Genom sina offentliga uthängningar utsätter de anhöriga och barn för lidande och trakasserier, vilket är oacceptabelt.

De är medvetna om den skada de orsakar dessa oskyldiga individer, inklusive barn, men de vidtar inga åtgärder för att förbättra sina metoder och därigenom skydda dem. Detta är inte bara oansvarigt, utan också moraliskt förkastligt.

Man kan givetvis analysera dessa aspekter ännu djupare och inkludera fler problematiska områden, men detta sammanfattar mina huvudsakliga invändningar.
Citera
2025-01-08, 18:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nikson

Dom bidrar till ökad pedofili och är därmed ett hot mot barn
Citera
2025-01-08, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Han skrev i sluttepliken till Bodström i expressen att pengarna var öronmärkta men inte till vad.
Va nått luddigt om att SoP skulle görs de dom va bra på och han skulle göra den biten dom inte va bra på
Tiden får visa vad hans roll blir i det hela. Finns många möjliga scenario. Han har byggt mediabolag tidigare.
Citera
2025-01-08, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Såvitt som jag har förstått det är det Sara som sitter på själva utgivningsbeviset för Dumpen, och en av dom få anledningarna till att ett utgivningsbevis kan dras in är att personen som har det är försatt i personlig konkurs.

Åter igen inte min paradgren men har man 500+700 tusen i skulder har jag inte svårt att tänka mig att personlig konkurs är runt knuten och då påverkar de ju direkt dumpen.
Korrekt... då är det rätt bra att ha en resursstark entreprenör inom media på speed-dial...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in