2025-01-08, 14:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Kvinna nummer två är vd för ett företag som figurerat mycket i media så att hon ligger på sökningslistan kan ju lätt förklaras.

Kvinna nummer ett står skriven ihop med en lokalt känd kriminell, men han har väl inte vart så mycket snack om sen han fick fängelse för människorov för något år sen så borde ju inte dra till sig så många sökningar annars.

Är det detta man avser när man säger att en blind leder en blind. Om man många tror att det är en person och sedan går in på henne så klart hon får många träffar.
Citera
2025-01-08, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forsvarsadvokat
Är det detta man avser när man säger att en blind leder en blind. Om man många tror att det är en person och sedan går in på henne så klart hon får många träffar.

Ja så kan det ju också vara.
Citera
2025-01-08, 15:03
Medlem
Citat:
Kvinna nummer två är vd för ett företag som figurerat mycket i media så att hon ligger på sökningslistan kan ju lätt förklaras.

Kvinna nummer ett står skriven ihop med en lokalt känd kriminell, men han har väl inte vart så mycket snack om sen han fick fängelse för människorov för något år sen så borde ju inte dra till sig så många sökningar annars.
Tänkte först att det var nån random som skrivit sig på adressen bara. Han ser otäck ut, hur kan man ha en sån boendes hos sig undrar man ju när man har tonårsbarn hemma också ?
Citera
2025-01-08, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
De kör ofta dessutom väldigt vårdslöst och kör ner staket, skyltar, kör sönder asfalt, trottoarkanter med mera.

Det brukar ofta bero på att det finns för dålig data att ploga efter. Vissa fastighetsägare är för snåla eller korkade för att i förväg filma eller fotografera sitt område så att en nyinkallad snöröjare ska veta hur han kan köra. Jag har haft några såna där akutplogningar utan vettigt underlag, och det är då svårt att inte råka peta på fel saker med plogen.

Fast visst kan en del som kör maskiner vara rätt hårdhänta av sig också.
Citera
2025-01-08, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Faktiskt tvärtom. Snöplogen gör att det blir halare, så att man halkar och slår sig.

När folk snålar på slitstålen i plogen blir det mycket riktigt ofta halkigt efter plogningen. Den minsta maskinen (John Deere 455) jag har plogat med vägde ca 1200 kg med plog, och t o m med den kunde man ploga ordentligt. Dålig plogning beror alltså inte främst på maskinen.

Fast fyrhjulingar med plogblad är inget vidare effektiva, och många mindre fastighetsbolag har av kostnadsskäl såna. Snåla typer, det där...
Citera
2025-01-08, 16:20
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsvarsadvokat

Citat:
Ja så kan det ju också vara.

Sökningarna på hennes namn tog fart innan namnet presenterades här i tråden. Det talar för att namnet sprids med mun mot mun-metoden. Jag sätter därför en slant på att namnet är rätt.
Citera
2025-01-08, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Sökningarna på hennes namn tog fart innan namnet presenterades här i tråden. Det talar för att namnet sprids med mun mot mun-metoden. Jag sätter därför en slant på att namnet är rätt.

Jag vill veta plogförarens namn. Det är väl det enda som är intressant?

Häng ut den personen!
Citera
2025-01-08, 16:56
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal

Häng ut den personen!
Varför hänga ut plogarens namn? Ingen vet väl än vad det är som egentligen har hänt och hur det gick till.

Om nu exempelvis personen kommit från sidan på cykel och rakt ut framför traktorn är det ju inte chaufförens fel eller hur?

Om det skulle vara så att chauffören har slarvat med att se vad han gör ja, då är det chaufförens fel
Citera
2025-01-08, 16:59
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Dessa stora feta hjul på baksidan skymmer nog en hel del när den ska backa...

Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal

Häng ut den personen!

Jag förstår intresset för detta namn. Det finns dock en klar skillnad mellan föraren och kvinnan: föraren kommer att få leva med detta resten av livet. För kvinnan är det över.

Om polisen kommer fram till att felet är förarens så kommer namnet ut. Innan dess tycker jag mannen skall lämnas i fred.

Döm ingen innan alla fakta är på bordet!
Citera
2025-01-08, 17:09
Medlem
ThordOlavssons avatar
Någon i tråden som vet exakt var olyckan skedde?

Det syns en hög på en lekplats tillhörande förskolan Myrtuvan, om jag nu har rätt namn. I så fall kan olyckan ha skett på en parkeringsplats.

På parkeringsplatser av den storleken brukar traktorer backa och skjuta mot kanterna. Så ser det ut på vissa foton.

På ett foto står traktorn med en färsk snöhög bredvid den plats där kvinnan låg. Det tyder på att föraren backat, kört över kvinnan och sedan plogat in henne i snöhögen. Därefter har han backat, kört fram sin sista skopa och upptäkt kvinnan i högen intill.

Kvinnan kan hel enkelt ha missbedömt traktorns framfart och kört in i en dold vinkel för föraren, som slog i backen och körde över henne.

Det är min tolkning som helt bygger på att olycksplatsen är en parkeringsplats... Om min tolkning är rätt menar jag att kvinnan uppträtt på ett sätt ett arbetsfordon inte bör räkna med att någon gör, dvs skulden faller på kvinnans riskbenägenhet.
Citera
2025-01-08, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pineappledude123
Man missar den inte framifrån heller. Eftersom de får köra höger, vänster, upp och ner och bak och fram (oberäkneligt), så gissar jag att han missade cyklisten och inte tvärtom. Men jag bara spekulerar som alla andra.

Malin Jönsson?

Nej.

M*rie J*rgensen

Så tragiskt 😭❤️
Citera
2025-01-08, 17:55
Medlem
När jag nu sökte lite mer så kom det upp en bild på en hjullastare med plog. Den står vid en snöhög intill gatan, och har plogen vinklad för att skjuva ihop snö. Det verkar som en mer rimlig plats för en olycka, och någon säger enligt det lilla jag kan läsa på TTELA att platsen saknar övergångsställe. Det hade man knappast sagt om en mer öppen yta som den som först visades på bild.

Bilden: https://www.ttela.se/images/article/63ac3e5c-1adf-4063-a538-60bcd3e4db42/images/2tpNZ3_N-0BCgNDiJsZpkjxL1qVw-REGULAR.jpg?width=3840&quality=75
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in