2025-01-08, 01:30
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av errorerrorerrror
Ja, jo... Den medvetenheten (tankar) vill man nog ignorera! Tänk att såna människor är dina medmänniskor liksom vem som helst!

Jag tror de är fler än man kan ana.
Under tiden jag tog c-körkort så uppmärksammade jag att varje dag var det en olycka mellan en lastbil och en medtrafikan, bil, cykel eller gående som fick sätta livet till.
Körskolan där jag tog kortet utbildade 500 elever per år.
Jag fick den känslan att majoriteten av personernas mentalitet var "störst går först", och inte på skämt.
Citera
2025-01-08, 02:00
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Snöplogen förebygger att man halkar och slår ihjäl sig
Lite friendly fire över det hela

Faktiskt tvärtom. Snöplogen gör att det blir halare, så att man halkar och slår sig.

En snöplog är inte till för att göra det halkfritt, det är för att ta bort snö från vägen så det blir mindre tungt att gå, cykla och köra bil/andra fordon. Och i den processen så plattas också ofta snön till, det packas och kan bli väldigt halt, totalt jävla ishalt, efter en snöplog. Det som var säkert att gå på förut, har plötsligt blivit halt. Inte alltid, men inte sällan.

Och det är där sandbilar kommer in i bilen och sandar för att få bort halkan.

Långt utlägg för lite, men nu hade jag lite tid över här
Citera
2025-01-08, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Kan kvinnan redan ha legat ned när snöplogen kom och att hon inte syntes i snön och blåsten?
Tänkte om hon halkat och blivit liggande eller om hon drabbats av något akut sjukdomstillstånd.

Sorry om jag är helt ute och cyklar (no pun intended) för jag har inte läst ikapp tråden, det kanske redan är känt hur det hela skedde..

Det är möjligt. Bra med ett vettigt inlägg efter alla cykelhatande victim blaming-inlägg. På ett foto syns traktorn och en blurrning framför den. Det är troligen ett tält som kriminalteknikerna har rest över kroppen.
Citera
2025-01-08, 05:23
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrcosta
Kanske inte skall tro på rykten, 44 år gammal boende med barn på Sylte, tänker inte gå ut med namnet, måste respektera dom anhöriga

Citat:
Två kvinnor i 40 åren högt upp
Bör kunna uteslutas med lite social engineering

https://mrkoll.se/topplistor/kommuntoppen/?k=1488

Dessa två uppgifter strålar samman på en MaJö. Hon står dock inte som avliden på Ratsit, men det kanske kan ta ett par dagar...

Man kan då tänka sig att hon är på väg till eller från ICA på Sylte Center.

Om hon befinner sig på cykel och traktorn plötsligt börjar backa så kan väglaget ha gjort det extremt tight för henne att dra sig undan. Att en cykel bara skulle råka finnas på den platsen tycker jag verkar orimligt.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2025-01-08 kl. 05:34.
Citera
2025-01-08, 07:17
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mibetha
Men snälla om man går på trottoar eller gångväg och inte kan gå åt sidan då borde dom sakta ner så man inte måste panikrusa .det är det värsta jag vet dessa som kör fort utan att bry sig .
Jag sa ju det, mycket vettigt! Du lever, cykelkvinnan lever inte!
Och det är ingen som på pin kiv kör över nån, naturligtvis måste föraren ta hänsyn till övriga trafikanter
Med allt vad det innebär.
Citera
2025-01-08, 07:44
Medlem
Citat:
Nej
folk cyklar inte med dubbdäck... det är en anomali bland spandexbögarna.

Cyklister drabbas av TRE saker när de sätter sig på en sadel.
Hybris och en känsla av odödlighet
Avsaknad av sunt förnuft och självbevarelsedrift
Ett sinnesjukt EGO som sätter dem över lagar och regler.

Gissar att hon varken hade lampor på cykeln eller reflexer på kläderna.
Samt att hon troligen cyklade på trottoaren - vilket är förbjudet för alla över ÅTTA ÅR...
Var hon åtta?
Citera
2025-01-08, 08:11
Medlem
Ma.jö

Är den avlidna
Citera
2025-01-08, 09:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Men om traktorn backade så ljuder varningssignal. Plus alla lampor. Sådana där fordon är nästan som ett ambulerande tivoli. Hur kan någon missa det?

Man missar den inte framifrån heller. Eftersom de får köra höger, vänster, upp och ner och bak och fram (oberäkneligt), så gissar jag att han missade cyklisten och inte tvärtom. Men jag bara spekulerar som alla andra.

Citat:
Ursprungligen postat av devetdu1
Ma.jö

Är den avlidna

Malin Jönsson?
Citera
2025-01-08, 10:28
Medlem
såå jäkla tragiskt
Citera
2025-01-08, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
folk cyklar inte med dubbdäck... det är en anomali bland spandexbögarna.

Cyklister drabbas av TRE saker när de sätter sig på en sadel.
Hybris och en känsla av odödlighet
Avsaknad av sunt förnuft och självbevarelsedrift
Ett sinnesjukt EGO som sätter dem över lagar och regler.

Gissar att hon varken hade lampor på cykeln eller reflexer på kläderna.
Samt att hon troligen cyklade på trottoaren - vilket är förbjudet för alla över ÅTTA ÅR...
Var hon åtta?
Använder dubbdäck på cykeln, är inte bög och har inga kläder gjorda av spandex. Och jag är inte ngt undantag.

Resten däremot kan tyvärr appliceras på många cyklister, iaf i Stockholm.
Citera
2025-01-08, 10:51
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAMSE999
Vilken firma var det som plogade?
Kanske kommunens egna gubbar?
Vad var det för traktor

Trollhättans kommun äger Kraftstaden, som anlitade Centralen för plogning. Centralen har i sin tur anlitat en underentreprenör för att utföra arbetet. Detta framgick av Västnytt igår.

Traktorn förefaller vara en typisk traktor inom jordbruket, så teoretiskt kan det vara en bonde som är underentreprenör.
Citera
2025-01-08, 13:33
Medlem
Citat:
Två kvinnor i 40 åren högt upp
Bör kunna uteslutas med lite social engineering

https://mrkoll.se/topplistor/kommuntoppen/?k=1488

Kvinna nummer två är vd för ett företag som figurerat mycket i media så att hon ligger på sökningslistan kan ju lätt förklaras.

Kvinna nummer ett står skriven ihop med en lokalt känd kriminell, men han har väl inte vart så mycket snack om sen han fick fängelse för människorov för något år sen så borde ju inte dra till sig så många sökningar annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in