2025-01-08, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Står i Expressen att GM är född i Indien. Inte så vanligt med endera där, även om det såklart inte är omöjligt.
OM GM är född i Indien, så bör man påminnas om att den allra största enskilt muslimska gruppen finns faktiskt i Indien. Idag har Indien en befolkning på ca 1400 miljoner och utav dessa är ca 200 miljoner muslimer. Kristna är färre på ca 30+ miljoner.

Statistiskt om GM har sin bakgrund i Indien har vi två möjligheter, antingen en person som är född och adopterad eller en indier som har flyttat hit som Foodora bud eller är 2:a generationens invandrare med föräldrar som har indisk bakgrund.
Citera
2025-01-08, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..GodJul..
Så ingenting med religion att göra. Tror inte depressionen var orsaken heller.
Psykisk sjuk måste han nästan vara men håller med dig. Har haft ett 80 tal depretioner och inte tusan går jag ut o mördar någon för att jag mår dåligt
Citera
2025-01-08, 17:26
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reclaims
Har flertalet som jag känner som jobbar i butik. Givetvis så kan snattare konfronteras inne i butik.
Men nu är du ute och cyklar å det grövsta!
Snatteri , stöld sker först när någon går förbi sista betalningsmöjligheten.
Ska jag länka till fakta, eller ska dina åsikter fortsätta vara meningslösa?
Citera
2025-01-08, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Källa?

Sist jag kolla var han svensk och var beroende av centralstimulantia.
Dock hade du rätt i att han var ett offer för svensk psykiatri och ej tagen på allvar.

Var snäll och gå och kolla den tråden om Nemo innan du ordbajsar mera.

Han var dock inte svensk. Möjligtvis adopterad men inte svensk någonstans
Citera
2025-01-08, 17:27
Medlem
Misstänkt gm: Sh*vesh T*war*, född -98 och skriven i Tumba.

* = i
Senast redigerad av retutu 2025-01-08 kl. 17:28. Anledning: Kompletterande information
Citera
2025-01-08, 17:27
Medlem
”Det var vid 19.30-tiden på tisdagen som polis larmades till Ica Maxi i Botkyrka söder om Stockholm. En person hade då skadats allvarligt i butiken, enligt uppgifterna. Snart visade det sig att det handlade om en 60-årig kvinna, anställd i butiken, som mördats.

Övervakningsbilder som Expressen tagit del av visar hur gärningsmannen först gick runt i butiken. Han uppehöll sig en längre stund på köksavdelningen. Bredvid höll två butiksbiträden på med varuuppställning.

Mannen ska ha kommit till butiken beväpnad med kniv, enligt uppgifter till Expressen.

Han stod på samma ställe bland hyllorna en stund. Därefter fångar kamerorna hur han gick fram till ett av butiksbiträdena. Han kom upp bakom henne och gick till attack. Sedan lämnade han platsen lugnt, medan kvinnan låg kvar på golvet. Kort därefter reagerade annan personal och andra kunder på att något hänt.”

Dom borde gått dit och hållit koll på avstånd för att stoppa honom de kollade på kamerorna och gick dit när skadan redan var skedd jösses
Citera
2025-01-08, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retutu
Misstänkt gm: Sh*vesh T*war*, född -98 och skriven i Tumba.

* = i

Källa?
Citera
2025-01-08, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Källa?

Bekant som är polis, tillräckligt säker för att jag ska våga lägga ut namnet. Lär väl bekräftas i häktningsframställan.
Citera
2025-01-08, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Lögnare. Han är en pur svenne. Inte adopterat. Han har inte indiska drag!
Du har fel. Han var inte svensk . Ha det bra!
Citera
2025-01-08, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabali
Du har fel. Han var inte svensk . Ha det bra!

Hans frus namn nämndes på Facebook
Citera
2025-01-08, 17:36
Medlem
LasseSvensson12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
Verkar inte så om du läser tråden.

Uppenbarligen så är det ju du som snackar skit eller så är det dina vänner eller kanske ni har ett eget rättssystem hur man tar snattare?

Men då ska jag berätta för dig som har jobbat med det här är så pass jäkla många år att du kan aldrig ta en person från snatteri inuti en butik. Han ska ha lämnat kassan och vara på väg ut ifrån butiken.

Samt du som gripande väktare eller ordningsvakt ska ha sett tilltaget inne i butiken, veta vart han på kroppen har stöldgodset och du ska ha sett han gå ut genom kassan genom larmbågarna och du ska även ta honom utanför butiken. Frågor på det?

Kan inte dina vakjt kompisar det så får dem repterar Vu 1 och Vu 2 an.

Mvh
Seccen vakt sedan urminnes tider
Väktare, Hundförare, OV, samt butikskontrollant.

Ont
Och så har man äntligen kommit fram nu till att det var en utlänning igen. Det var ju föga förvånande med tanke på att de alltid har den här vanan med kniv.

Det var ju trist att han göra dådet innan någon annan hann lägga sig och stoppa det.
Men troligen var det planerat sedan länge eller ett tag så därför lär han åka på mord.
Citera
2025-01-08, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Men nu är du ute och cyklar å det grövsta!
Snatteri , stöld sker först när någon går förbi sista betalningsmöjligheten.
Ska jag länka till fakta, eller ska dina åsikter fortsätta vara meningslösa?

Det där är väl öppet för diskussion - ponera en storväxt zigenarkvinna (BMI 30+), hon har en jättekjol med volanger på två meter I omfång runt sin späckstinna midja - när du kommer på henne med att stoppa in kilovis med kött i insydda fickor under kjolvecken. Och när de är fullstuvade trycker hon ner de sista bitarna där ligger kvar i kyldisken, rätt ner i troslinningen - Nog kan hon beskyllas för grovt snatteri, även om hon tekniskt sett ännu befinner sig innanför sista betalstation?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in