2025-01-08, 16:02
Medlem
Jag hoppas att åtminstone några kommer att förstå och erkänna den problematik som Dumpen representerar.

Jag har ingen avsikt att förringa dem som strävar efter att åstadkomma förbättringar, men som jag tidigare har påpekat, är deras metoder starkt klandervärda. Alla kan begå misstag, men detta är ett systematiskt och återkommande beteende.

Vidare hoppas jag att de som stödjer Dumpen reflekterar över vad vissa anhöriga till de uthängda tvingas genomgå. Dessa anhöriga har inte gjort något för att förtjäna detta lidande, vilket jag också har nämnt tidigare.

När ska människor inse att dessa konfrontationer kan hanteras på betydligt bättre sätt? De som driver Dumpen är fullt medvetna om de konsekvenser deras metoder har, särskilt för oskyldiga anhöriga, men väljer ändå att fortsätta.

Ansvarig utgivare har dessutom i intervjun med Aftonbladet erkänt att hon är med i gruppen Gräv och är medveten om vad som pågår där. Om hon tror att hennes uppmaningar till återhållsamhet har någon verklig effekt, är det en tydlig indikation på bristande omdöme.

Det är uppenbart att de är medvetna om hur deras metoder påverkar oskyldiga fruar och, framför allt, barn. Det går inte att bortförklara. Ändå anser de att det är acceptabelt att utsätta dessa anhöriga för sådana trauman.

Att det påstås av avhoppade medlemmar att Dumpen ägnar sig åt att manipulera männen i dessa situationer, lämnar jag därhän. Även om jag anser att detta tillvägagångssätt också är klandervärt, ligger mitt huvudsakliga fokus på de oskyldiga barnen som i dessa fruktansvärda fall tvingas genomlida ett lidande som kunde ha minimerats.

Var är deras omtanke om dessa barn? Varför förhåller de sig så lättvindigt till det lidande som barnen utsätts för?

För mig är detta en tydlig indikation på att deras främsta intresse ligger i att skydda sig själva snarare än att värna om andra.
Citera
2025-01-08, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Det spelar ingen roll vem som äger bilen. Den kan utmätas om hon befogar över den.
Ja om de stannar henne i den... men distansutmäta går väl inte om hon inte äger?
Citera
2025-01-08, 16:04
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Svårt att säga vad han vetat och inte. Han har ju varit med, han har varit med och sett swishnr som använts...
Gällande hans bolag.. haha Har ju gått bra innan.

Vad är det med hans bolag som är "haha"?
Citera
2025-01-08, 16:05
Avslutad
Jag lovade er att nåt skulle ske runt detta datum.

I Aftonbladet ser ni resultatet.
Citera
2025-01-08, 16:07
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ja om de stannar henne i den... men distansutmäta går väl inte om hon inte äger?

Polisen kan distansutmäta allt hon är i besittning av.

https://www.automotorsport.se/nyheter/darfor-kan-kronofogden-ta-din-bil-for-att-betala-annans-skuld/#:~:text=Även%20om%20den%20som%20äger,–%20Besittni ng%20är%20en%20bedömningsfråga.
Senast redigerad av b00b00 2025-01-08 kl. 16:09.
Citera
2025-01-08, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Vad är det med hans bolag som är "haha"?
Han har inte direkt svart bälte i ekonomi... hans bolag 2forty2 var på obestånd rätt länge, han är dömd av tingsrätten att återbetala lån till swedbank...
Det där med pengar, bolag och grejer är inte hans gebit. Han hoppade högt ett tag, var bra på det. Nu sänker han bärs istället.
Citera
2025-01-08, 16:10
Avslutad
Oligarken och stureplansraggaren Douglas Roos kom in lite för sent i den här cirkusen.

Han vill ha lättförtjänta godhetspoäng men var väl 2 år för sent ute.

Han är oerhört bortgjord nu.

Han får hitta nåt annat sätt att lindra det dåliga samvetet över alla uppknullade kokainstinna 17,18-åringar han knullat på i stockholmsnatten.
Senast redigerad av GlitchQueen 2025-01-08 kl. 16:16.
Citera
2025-01-08, 16:10
Medlem
Citat:
Det spelar ingen roll vem som äger bilen. Den kan utmätas om hon befogar över den.

Hon kanske betalar Kronofogden? Då finns det ingen anledning att utmäta bilen.
Citera
2025-01-08, 16:11
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Han har inte direkt svart bälte i ekonomi... hans bolag 2forty2 var på obestånd rätt länge, han är dömd av tingsrätten att återbetala lån till swedbank...
Det där med pengar, bolag och grejer är inte hans gebit. Han hoppade högt ett tag, var bra på det. Nu sänker han bärs istället.

Tror iofs att det är kolan som är den stora posten efter att hyran är betald.
Citera
2025-01-08, 16:13
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Hon kanske betalar Kronofogden? Då finns det ingen anledning att utmäta bilen.

Även om hon har utmätning på lön, så hindrar inte det att KF tar bilen hon kör.
Citera
2025-01-08, 16:16
Medlem
Citat:
Det går utmärkt.
Citera
2025-01-08, 16:17
Medlem
Citat:
Även om hon har utmätning på lön, så hindrar inte det att KF tar bilen hon kör.

Kronofogden tvekar sällan så jag tror hon har gjort upp vad hon ska betala.
När det gäller dagens artikel om Skatteskulder, så tror jag inte det fanns någon bolag det året som är aktuellt. Först 2022 tror jag bolaget är aktivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in