2025-01-06, 00:04
Medlem
Håller på och sträckkollar igenom serien på stv play.
Jäklar va bra den är, lär sitta uppe hela natten haha.
Storyn bakom greven av monte cristo har alltid fascinerat mig, har inte läst boken men det lär jag göra i framtiden, sett filmen från 2002 många gånger, tycker nästan att denna är bättre då den har flera delar och så pass mycket mer innehåll, skådespelarna gör sig rätt i sina roller, Edmond Dantes tycker jag gör det riktigt bra.
Vet inte mer vad man kan säga annat än att allt är brilliant genomtänkt, hämnd i sin renaste natur, kristendomen förespråkar förlåtelse mot alla men det funkar ju inte riktigt alltid så.
Citera
2025-01-08, 08:00
Medlem
RiddareSPQRs avatar
Nyfiken på vilken drog greven tar? Något nervstillande som han gör sig kvitt när hämnden är utförd. Han häller något från en flaska i snusgropen på handen.
Citera
2025-01-08, 10:37
Medlem
mishimas avatar
Högt underhållningsvärde på denna. Jag hade själv glömt stora delar av storyn så den kändes ändå lite fräsch och ny terräng.

Citera
2025-01-08, 13:37
Medlem
Tjockapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiddareSPQR
Nyfiken på vilken drog greven tar? Något nervstillande som han gör sig kvitt när hämnden är utförd. Han häller något från en flaska i snusgropen på handen.

Bra fråga. Jag kommer inte ihåg något knrkande från boken, men å andra sidan var jag barn när jag läste den.
Citera
2025-01-08, 13:39
Medlem
1754s avatar
Skitbra serie!
Citera
2025-01-09, 05:37
Medlem
ricardo22s avatar
Jag tycker att serien är fantastisk i början, men att den sen blir aningen deppig.

Det är synd att de skulle ändra historien så med hans protege. Om jag minns rätt så var hon en skön passionerad grekiska i boken och var hans älskarinna både i Rom och Paris. Här är hon en blyg svart kemistudent.

Just mer kvinnor ,romans och fester hade behövts i Parislivet. Det blev väldigt mycket samma gäng på olika mindre tillställningar och en grå hämnare som bara led.

Serien var 8 avsnitt men den hade behövt vara 10. Två avsnitt till med uppdraget att ge värme och liv till serien.
Senast redigerad av ricardo22 2025-01-09 kl. 05:43.
Citera
2025-01-10, 10:25
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Jag tycker att serien är fantastisk i början, men att den sen blir aningen deppig.

Det är synd att de skulle ändra historien så med hans protege. Om jag minns rätt så var hon en skön passionerad grekiska i boken och var hans älskarinna både i Rom och Paris. Här är hon en blyg svart kemistudent.

Just mer kvinnor ,romans och fester hade behövts i Parislivet. Det blev väldigt mycket samma gäng på olika mindre tillställningar och en grå hämnare som bara led.

Serien var 8 avsnitt men den hade behövt vara 10. Två avsnitt till med uppdraget att ge värme och liv till serien.

Lite mer dekadens, sex och naket hade inte gjort något. Serien är ju snarast lite pryd.
Citera
2025-01-11, 17:56
Medlem
Ramsviks avatar
De tre sista avsnitten var det lite krut i, spännande!

Men, är det någon som vet vad det är för substans greven har i en liten behållare och som han när han kanske är trött häller upp i handen för att sedan svälja? Och kanske kvickna till eller känna sig bättre till mods.
Citera
2025-01-12, 01:33
Medlem
Vandammess avatar
Har sett två avsnitt och skådespelet är alldeles för slätstruken!
Den franska filmen från 2024 verkar bättre
Citera
2025-01-14, 16:44
Medlem
Det här är en bra tolkning av en klassiker. Några av skådespelarinsatserna är dock inte övertygande vilket drar ner betyget en smula men helt klart sevärd. Jag är också nyfiken på vilken substans som intages.
Citera
2025-02-16, 02:34
Medlem
Politice-Rectams avatar
En av de bästa tv-serierna som jag har någonsin sett. Stilig tolkning men inte överdrivet konstnärlig eller långsam.
Citera
2025-02-16, 02:45
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xuthos
Det här är en bra tolkning av en klassiker. Några av skådespelarinsatserna är dock inte övertygande vilket drar ner betyget en smula men helt klart sevärd. Jag är också nyfiken på vilken substans som intages.

Tydligen hasch och opium men jag vet inte om varkendera kan faktiskt användas på det sättet som i tv-serien.

https://www.reddit.com/r/Drugs/comme..._by_the_count/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in