Citat:
Ursprungligen postat av
Tonyo
Vagic tänker jag kan spela sexa om det krisar, inte att han ska flyttas upp permanent. Men Fofana hade jag inte ens en tanke på och Winther kommer tillbaka. Frågan är hur Kim ser på det isåfall? Winther, Vagic, Eriksson, Fofana är bra bredd på mittbackspositionen där Fofana kommer kunna hoppa in som högerback också. Där har vi dock redan Skoglund och nye Jonathan Karlsson. Frågan är om man räknar med att någon lämnar nu i januari? Annars får någon infinna sig i att det inte blir så mycket speltid förrän Europakvalet drar igång.
Fofana har vissa egenskaper som skulle kunna göra honom till en bra sexa men spelförståelsen och passningsfoten är jag osäker på om den håller för det. Den som lever får se.
Gällande högerbacksalternativ:
/har Bajen tackat Nej till ( 2 ? ) bud på Skoglund.
/värvat Okolie troligen tänkt till HTFF men kan bli något. Vet inte varför flera säger att det inte är riktigt klart?? för jag har sett video där han och yttern Samuel skriver på.
Gällande DefMitt:
Då Vagic gjordes om till mittback var det stort överskott på mittfältare och brist på mittbackar. Snarare det motsatta nu

Även Fofana värvades som DefMitt, lånades ut med option som sådan, gick bra och optionen skulle ha utnyttjats om inte Fofana hade fått en kort skada, klubben fick panik och skaffade annan som de köpte istället.