2025-01-08, 10:08
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Vagic tänker jag kan spela sexa om det krisar, inte att han ska flyttas upp permanent. Men Fofana hade jag inte ens en tanke på och Winther kommer tillbaka. Frågan är hur Kim ser på det isåfall? Winther, Vagic, Eriksson, Fofana är bra bredd på mittbackspositionen där Fofana kommer kunna hoppa in som högerback också. Där har vi dock redan Skoglund och nye Jonathan Karlsson. Frågan är om man räknar med att någon lämnar nu i januari? Annars får någon infinna sig i att det inte blir så mycket speltid förrän Europakvalet drar igång.

Fofana har vissa egenskaper som skulle kunna göra honom till en bra sexa men spelförståelsen och passningsfoten är jag osäker på om den håller för det. Den som lever får se.
Vagic...har han steget för att täcka de ytorna som behövs? Beroende på match o motstånd givetvis.

Han kanske har det, inget jag tänker på när han spelar mittback direkt.

Bara menar att "Filip Bergman typen" som 6a känns lite för trögt idag. Förvisso, som nödlösning kan det ju funka bra enstaka tillfällen.

Kan ju säga att jag inte vill se Une på centralfält
Citera
2025-01-08, 10:15
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Prince Ikpe verkar snacka lite för mycket? Ovanligt med en "fotbollspappa" som själv spelat på hög nivå?
Är väl snarare oerhört Afrikanskt att sitta och boosta upp sin egna familjemedlemmar till nivåer som gör det oerhört svårt att inte skratta åt det hela. Jag minns att Dulee hävdade något i stil med att han hade spelat för Barcelona om det inte fanns en rasistisk komplott mot honom.
Citera
2025-01-08, 10:33
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Är väl snarare oerhört Afrikanskt att sitta och boosta upp sin egna familjemedlemmar till nivåer som gör det oerhört svårt att inte skratta åt det hela. Jag minns att Dulee hävdade något i stil med att han hade spelat för Barcelona om det inte fanns en rasistisk komplott mot honom.

Juggefarsor kan också vara likadana.
Citera
2025-01-08, 10:35
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Juggefarsor kan också vara likadana.
Absolut, det finns flera kulturer med liknande beteende, men i min erfarenhet är Afrikanerna värre än CCP när dom ska presentera siffror för GDP tillväxt.
Citera
2025-01-08, 10:44
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Vagic...har han steget för att täcka de ytorna som behövs? Beroende på match o motstånd givetvis.

Han kanske har det, inget jag tänker på när han spelar mittback direkt.

Bara menar att "Filip Bergman typen" som 6a känns lite för trögt idag. Förvisso, som nödlösning kan det ju funka bra enstaka tillfällen.

Kan ju säga att jag inte vill se Une på centralfält
Nu har ju Hjelmberg precis sagt att en mittfältare skall värvas. Men man får inte glömma bort att Vagic var ju värvad som mittfältare. Att han hade problem i starten berodde ju på hans mentala hälsotillstånd. Sen presterade ju han som mittback det man hoppades på, så tanken på att testa honom som mittfältare igen är ju intressant iaf.
Citera
2025-01-08, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Vagic tänker jag kan spela sexa om det krisar, inte att han ska flyttas upp permanent. Men Fofana hade jag inte ens en tanke på och Winther kommer tillbaka. Frågan är hur Kim ser på det isåfall? Winther, Vagic, Eriksson, Fofana är bra bredd på mittbackspositionen där Fofana kommer kunna hoppa in som högerback också. Där har vi dock redan Skoglund och nye Jonathan Karlsson. Frågan är om man räknar med att någon lämnar nu i januari? Annars får någon infinna sig i att det inte blir så mycket speltid förrän Europakvalet drar igång.

Fofana har vissa egenskaper som skulle kunna göra honom till en bra sexa men spelförståelsen och passningsfoten är jag osäker på om den håller för det. Den som lever får se.
Gällande högerbacksalternativ:
/har Bajen tackat Nej till ( 2 ? ) bud på Skoglund.
/värvat Okolie troligen tänkt till HTFF men kan bli något. Vet inte varför flera säger att det inte är riktigt klart?? för jag har sett video där han och yttern Samuel skriver på.

Gällande DefMitt:
Då Vagic gjordes om till mittback var det stort överskott på mittfältare och brist på mittbackar. Snarare det motsatta nu
Även Fofana värvades som DefMitt, lånades ut med option som sådan, gick bra och optionen skulle ha utnyttjats om inte Fofana hade fått en kort skada, klubben fick panik och skaffade annan som de köpte istället.
Citera
2025-01-08, 12:32
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Problemet är att ni fick in ny tränare sent som inte har hunnit inspektera truppen ordentligt. Ni kommer att sitta med matchotränade stjärnvärvningar i slutet av mars som sedan inte är 100% redo förrän till juni.

Inte bara att han inte hunnit inspektera truppen, han har också kommit in för sent med önskemål om spelare/spelartyper. Tror också att Bosse inte själv vill vara den som väljer spelare (bettar) i samma utsträckning som tidigare då är han förmodligen är skraj för att se oproffsig ut.

Känns lite som en lose-lose situation politiskt om det börjar gnissla spelmässigt för alla parter.

Svårt läge. Oddsen för en besvikelse är ju högre denna säsong sett mot förväntningarna från fans.
Citera
2025-01-08, 12:42
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Inte bara att han inte hunnit inspektera truppen, han har också kommit in för sent med önskemål om spelare/spelartyper. Tror också att Bosse inte själv vill vara den som väljer spelare (bettar) i samma utsträckning som tidigare då är han förmodligen är skraj för att se oproffsig ut.

Känns lite som en lose-lose situation politiskt om det börjar gnissla spelmässigt för alla parter.

Svårt läge. Oddsen för en besvikelse är ju högre denna säsong sett mot förväntningarna från fans.

Har ni tålamodet att vaska den här säsongen lite kan ni ju låta det få ta tid. Det kanske kan vara bra på sikt, men då måste ni klara av ett hundår.
Citera
2025-01-08, 13:09
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Nu har ju Hjelmberg precis sagt att en mittfältare skall värvas. Men man får inte glömma bort att Vagic var ju värvad som mittfältare. Att han hade problem i starten berodde ju på hans mentala hälsotillstånd. Sen presterade ju han som mittback det man hoppades på, så tanken på att testa honom som mittfältare igen är ju intressant iaf.
Ok, i så fall absolut.

Om inte annat så ger det fler alternativ o flexibilitet i truppen om det funkar. Han har ju annan längd o tyngd än många andra.
Citera
2025-01-08, 15:07
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Verkar så, men om han försvinner behövs nog en ytter till. Tappat Rieks.

Liten varningsflagg, men vi behöver spelartypen och han verkar inte bli tokdyr.
Eftersom vi gick miste om honom förra året så måste jag leta alla varningsflaggor jag kan hitta för att orka med.
Citera
2025-01-08, 15:45
Medlem
QuantumQuills avatar
Häcken försöker spänna musklerna...?

BK Häcken försöker kapa Danilo Al-Saed-affären och har lagt ett bud till Heerenveen om ett direkt köp, trots att AIK kommit överens om ett lån. Häckens bud kan nu göra att övergången tvärvänder till deras fördel.
https://x.com/AnelAvdic/status/1877002607337586845

Jag sätter mina pengar på den stora killen, Häcken, i denna fight.

Popcornen har åker fram…
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-01-08 kl. 16:15.
Citera
2025-01-08, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Häcken försöker spänna musklerna...?

BK Häcken försöker kapa Danilo Al-Saed-affären och har lagt ett bud till Heerenveen om ett direkt köp, trots att AIK kommit överens om ett lån. Häckens bud kan nu göra att övergången tvärvänder till deras fördel.
https://x.com/AnelAvdic/status/1877002607337586845

Popcornen har tagits fram.
En ny Blash special på gång alltså
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in