Citat:
Ursprungligen postat av
Cpt_Kirk
Jag har inte kollat med alla dom företag som jag köper tjänster av om de kan tänka sig banköverföring istället. Tror dom flesta är rätt nöjda med att erbjuda betalning med bank-giro. Betalo har jag testat. Det funkar bra även med kort från Revolut, men det kostar ju en liten avgift per betalning. Amex kan inte betalas där dock och jag gör mina flesta inköp med mitt Amex-kort.
Jag kommer fortsatt ha en del i krypto men att köra i en ISK utan att behöva bry sig över vinstskatt är rätt skönt, och det finns en hel del investeringar man kan göra där också om man vill ha lite fart i grejerna. Man behöver ju inte sätta pengarna i Investor och se börskursen flatlina i flera år (överdrift jag vet). Krypto kan du äga via certifikat i en ISK och det gör jag också på Avanza. Men jag vill inte äga krypto från toppen och ner.
Om du har lön eller annan vanlig inkomst i Sverige är det bättre att göra som följer i stället för att stångas med de svenska tokbankerna:
- Sluta med eller minimera användningen av Amex.
- Betala så mycket som möjligt med Revolutkortet, betalo och presentkort från Bitrefill.
- Investera pengarna du får in i lön i ditt ISK.
(Dock vidhåller jag att ISK kommer att bli en dålig affär i jämförelse med en simpel bitcoinplacering.)