2025-01-08, 11:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Sist jag kollade hade inte Dumpen Media Group AB någon registrerad revisor...

Hur kollade du det?
Känner inga företagare som inte har en revisor, och har känt många de sista 30 åren
Citera
2025-01-08, 11:37
Avslutad
Citat:
Föga förvånande att det dementeras.

Sara har inte tänkt överklaga ens verkar det som..

Skatteverket säger ju att underlaget som du har lämnat när ni har diskuterat det här fram och tillbaks har saknats eller varit bristfälligt.

– Det har de inte varit. Alltså det enda som har varit bristfälligt är ju att jag kanske inte har sparat alla kvitton från 2021 till exempel när vi körde igång. För då var det jättesvårt att få tag i på de kvittona. Men jag har ju redovisat kvitton för väldigt stor del av det.

Men du har inte överklagat det här?

– Nej det har jag inte gjort. Det är ju bara att jag får betala de pengarna, säger Sara Nilsson.

Slarvmaja, betala dina p-böter för fan!
Citera
2025-01-08, 11:40
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bd0c4cbd696b72cc2d
Älskar när folk kan sånt här, tack för inlägget och det svåra ordet.

Det var så lite så, får ju passa på när man kan bidra med något och det är ju roligt när det uppskattas så stort tack för det! Jag i min tur tackar Professor Hagelbössa för att han lärde mig det svåra ordet för länge sedan.
Citera
2025-01-08, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Hur kollade du det?
Känner inga företagare som inte har en revisor, och har känt många de sista 30 åren
Allabolag.

Skillnad på en revisor och en redovisningsbyrå/rådgivare. Årsredovisningen 2023 är inte signerad av revisor, och ingen revisor registrerad. Ingen evisionsberättning upprättad i samband med ÅRV..
Troligen du som använder ordet revisor lite felaktigt.
Citera
2025-01-08, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bd0c4cbd696b72cc2d
Sara har inte tänkt överklaga ens verkar det som..

Skatteverket säger ju att underlaget som du har lämnat när ni har diskuterat det här fram och tillbaks har saknats eller varit bristfälligt.

– Det har de inte varit. Alltså det enda som har varit bristfälligt är ju att jag kanske inte har sparat alla kvitton från 2021 till exempel när vi körde igång. För då var det jättesvårt att få tag i på de kvittona. Men jag har ju redovisat kvitton för väldigt stor del av det.

Men du har inte överklagat det här?

– Nej det har jag inte gjort. Det är ju bara att jag får betala de pengarna, säger Sara Nilsson.

Slarvmaja, betala dina p-böter för fan!
P-böter var 13 av 670K så är nog fler som väntar på koronir från den damen..
Citera
2025-01-08, 11:51
Avslutad
Citat:
Allabolag.

Skillnad på en revisor och en redovisningsbyrå/rådgivare. Årsredovisningen 2023 är inte signerad av revisor, och ingen revisor registrerad. Ingen evisionsberättning upprättad i samband med ÅRV..
Troligen du som använder ordet revisor lite felaktigt.

Nu är det ju inget skillnad mer än ( om det nu fortfarande är så?) är de får signera ett bokslut
Kunskapen och arbetet är det samma.
Kan du länka?
Det är inget som syns på alla bolag
Möjligtvis att det syns om man köper uppgiften?
Citera
2025-01-08, 12:16
Medlem
Dessa "fiskare" är nog Sara själv som nu har panik 🤣
Citera
2025-01-08, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Nu är det ju inget skillnad mer än ( om det nu fortfarande är så?) är de får signera ett bokslut
Kunskapen och arbetet är det samma.
Kan du länka?
Det är inget som syns på alla bolag
Möjligtvis att det syns om man köper uppgiften?
Som sagt - en fråga om lingo... du kan ha någon som är revisorutbildad som rådgivare. Men, bolaget som juridisk person, har ingen revisor. Det sker ingen extern granskning av årsredovisningen utan enbart VD och styrelse som signerar och därmed säger att det är korrekt.

https://www.allabolag.se/befattningshavare/dumpen-media-group-ab/g%C3%B6teborg/sport/2K3CWOAI5YHR6

Under fliken Befattningar. Om det finns en registrerad revisor så står det "Tillsynsbefattningar".
Dumpen Media Group AB är inte stort nog för att vara revisionspliktiga. Många som inte uppfyller kraven väljer dock att genomföra revision då det är en kvalitetstämpel.
Citera
2025-01-08, 12:22
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielTK
Dessa "fiskare" är nog Sara själv som nu har panik 🤣

Någon kan säkert vara Sara själv men hon har också säkert några hjärntvättade sjukpensionärer som håller henne om ryggen. Sånna som inte klarar av ett vanligt jobb men kan sitta dygnet runt och jaga förståndshandikappade på nätet.
Citera
2025-01-08, 12:28
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
P-böter var 13 av 670K så är nog fler som väntar på koronir från den damen..

Ganska fascinerande att hon har lyckats upparbeta sig en så stor KF-skuld på så kort tid. Hon måste ju har noll sinne för pengar. Var väl inte så längesen som dumpens fans betalade av hennes tidigare KF-skuld? Nåt år sen eller så, kanske två?
Citera
2025-01-08, 12:34
Medlem
Mittpunkts avatar
I gruppen på Facebook

Citat:
Artikeln om Sara och Dumpen på aftonbladet i dag var vidrig att läsa. Sara svarade jättebra som vanligt. Inte ett ord om de barn som tagit sina liv! Bara om de män som gjort det sedan de avslöjats. Barnen verkar aftonbladet inte bry sig om överhuvudtaget.
Stå på er Patrik och Sara! Mitt fulla stöd har ni.

Citat:
Jag ger inte mina clicks till Aftonbladet och vill säga bara att Sara och Patrik kan köpa alla bilar i världen och äta i bästa restauranger om de vill för mina pengar, de gör redan så mycket och förtjänar mer än det

Allt om att Sara och Patrik gör rätt och Aftonbladet gör fel och ska lämna dumpen ifred.
Citera
2025-01-08, 12:38
Medlem
Redivivuss avatar
Dumpen får slantar över till bilar och krogbesök. De avundsjuka och fientliga får spelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in