2025-01-08, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Även om migrationen varit älskad av många länder så ansvarar Sverige över sin politik.
Migrationen var inte älskad av någon. Den blev påtvingad. Genom lögner och utpressning samt utnyttjandet av moral-lösa politiker
Citera
2025-01-08, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HyperboreanCREW-14
Ja tänk om vi alla hade gjort det redan på 40-talet och stöttat Tyskland i sin kamp och om USA hade haft vett att förstå vem som var den verkliga fienden,
då hade Ryssland varit europeiskt livsrum idag och vi hade sluppit den här situationen. Sent ska syndarna vakna. (Och ni som ännu inte vaknat är de riktiga rysstrollen)
Vi kan tacka England för det. Churchill sa själv att han nu hade dömt Europa.
Citera
2025-01-08, 10:17
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeRambler
Jag tänker att det rätta alternativet varit att ställa sig på den sidan som stod för frihet och demokrati (UK). Inte välja den totalitära stat vars befolkning vi tyckte var rasrenast.
Så du väljer alltså Ryssland och Kommunism framför Tyskland och nationalism. Tack då vet vi var du står.
Fler rysstroll som vill bekänna färg?
Citera
2025-01-08, 10:19
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberheimXI
Migrationen var inte älskad av någon. Den blev påtvingad. Genom lögner och utpressning samt utnyttjandet av moral-lösa politiker
Nej, den behövde aldrig påtvingas eftersom vi valde just morallösa politiker till riksdagen.
Citera
2025-01-08, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberheimXI
Vi kan tacka England för det. Churchill sa själv att han nu hade dömt Europa.
Ja sällan har väl en så usel människa fått så oförtjänt med hyllningar.
Citera
2025-01-08, 10:26
Medlem
Citat:
Så du väljer alltså Ryssland och Kommunism framför Tyskland och nationalism. Tack då vet vi var du står.
Fler rysstroll som vill bekänna färg?

Det krävs en hel del vilja för att missförstå så gruvligt.

Titta gärna på mina tidigare inlägg så kommer du förstå att jag inte är ett rysstroll. Eller så missförstår du även dessa...
Citera
2025-01-08, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeRambler
Det krävs en hel del vilja för att missförstå så gruvligt.

Titta gärna på mina tidigare inlägg så kommer du förstå att jag inte är ett rysstroll. Eller så missförstår du även dessa...
Du tycker det är bra att att de vann kriget, Du har ju precis tagit ställning för Ryssland, det finns inget annat sätt att tolka det. Stå för din åsikt och ligg som du har bäddat.
Citera
2025-01-08, 10:54
Medlem
DickeFixs avatar
Vi har i och med NATO-inträdet självmant erbjudit oss bli huvudarena för WW3. NATO och Ryssland har en tyst överenskommelse att inte kriga på hemmaplan. De kommer därför försöka att begränsa kriget till Sverige. Ryssland invaderar östra Sverige och bombar västra Sverige för att avancera medan NATO bombar östra Sverige för att befria det. I båda fallen blir det svenska civila och svensk infrastruktur som förstörs. Liksom i Ukraina kommer NATOs understöd inte vara med marktrupper utan flyg och missiler. Detta kommer pågå tills våra svenska soldater stupat och vårt land är förött. Sedan är det näste man till rakning.

Grattis Sverige till NATO-medlemskapet!
Naiva idioter till politiker som rustade ner Sveriges försvar för att leka humanistisk stormakt och läxa upp andra länder.
Citera
2025-01-08, 10:56
Medlem
Citat:
Ja sällan har väl en så usel människa fått så oförtjänt med hyllningar.
Påminner en hel del om våra politiker. "Vi visste att det skulle förstöra Sverige men vi gjorde det ändå"..
Citera
2025-01-08, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Nej, den behövde aldrig påtvingas eftersom vi valde just morallösa politiker till riksdagen.
Det var en hel del utpressning bakom det hela. +Mutor.

Men visst har du rätt i sak, säger inte emot.
Citera
2025-01-08, 11:21
Medlem
Citat:
Du tycker det är bra att att de vann kriget, Du har ju precis tagit ställning för Ryssland, det finns inget annat sätt att tolka det. Stå för din åsikt och ligg som du har bäddat.

Om du med ”de” avser Sovjetryssland, så är svaret: Nej, jag tycker inte det var bra att Sovjetunionens ställning stärktes efter VK2.

Jag förstår dock inte riktigt din kontrafaktiska argumentation att det hade blivit bättre om väst (eller enbart Sverige?) stöttat Nazityskland.

Om vi bortser från deras horribla ideologi och tänker oss ett rent realpolitiskt resonemang, när och hur skulle de allierade valt nazitysklands sida menar du. Före eller efter de anfallit Polen, Belgien, Nederländerna, Frankrike, UK, Danmark, eller Norge?
Nazityskland var ju dessutom i icke-angreppspakt med Sovjet fram till Juni 1941. Och Hitler var den som förklarade krig mot USA åtta dagar efter japans attack på Pearl Harbour.
Det får iaf mig att tro att det inte fanns så mycket gemensamma värden att bygga på där.

Men vi är nu ganska långt OT. Så jag stannar här. Du kan fortsätta veva om det får dig att känna dig som en vinnare. Vi kommer nog inte övertyga varandra.
Senast redigerad av MidlifeRambler 2025-01-08 kl. 11:32.
Citera
2025-01-08, 11:21
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Vi har i och med NATO-inträdet självmant erbjudit oss bli huvudarena för WW3. NATO och Ryssland har en tyst överenskommelse att inte kriga på hemmaplan. De kommer därför försöka att begränsa kriget till Sverige. Ryssland invaderar östra Sverige och bombar västra Sverige för att avancera medan NATO bombar östra Sverige för att befria det. I båda fallen blir det svenska civila och svensk infrastruktur som förstörs. Liksom i Ukraina kommer NATOs understöd inte vara med marktrupper utan flyg och missiler. Detta kommer pågå tills våra svenska soldater stupat och vårt land är förött. Sedan är det näste man till rakning.

Grattis Sverige till NATO-medlemskapet!
Naiva idioter till politiker som rustade ner Sveriges försvar för att leka humanistisk stormakt och läxa upp andra länder.

Lille Ivan kämpar för att ta några byar i östra Ukraina. Hur ska han ta sig över Östersjön hade du tänkt? Kan man inte gå i land i Odessa så tror jag knappast man kommer ha större framgång här haha.

Sverige som "huvudarena"
Kanske det mest efterblivna jag hört på länge. Men det är klart. Den ryska propaganda skruvas upp extra nu när det går så dåligt för dom. Nåt måste dom ju försöka med lixom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in