2025-01-08, 08:59
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Har du förstått att du inte lever i en demokrati nu?
Vännen det har jag vetat i över 40 år.
(Eller rättare sagt, detta är vad du får med modern liberal demokrati, det blir inte bättre än så här...) som monarkist så tar jag givetvis gärna chansen att påpeka det uppenbara och sticka in kniven lite djupare...
Senast redigerad av HyperboreanCREW-14 2025-01-08 kl. 09:05.
Citera
2025-01-08, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FivePoundPeter
Håller med! Livrädda politiker var helt överens om att NATO var enda räddningen. Men nu är vi front i en jävligt eskalerad situation. Och en handfull av NATO-länderna styrs av galningar bara marginellt vettigare än Putin…

Ni förstår väl att Sverige var i än mer utsatt läge innan Nato-inträdet? Alliansfriheten betyder ingenting när Ryssland vet att vi ändå kommer stödja våra allierade inom EU, och gissningsvis böja oss för amerikanska krav på stöd i konflikten.

Utan Nato-skydd var vi det absolut mest attraktiva målet i en eskalering mellan Ryssland och Nato. Ryssland kunde då använda sig av en attack mot Sverige för att markera allvaret i sina hot utan att USA skulle känna sig tvunget att eskalera till hett krig. Och givet sveriges geografiska läge och konventionell rysk militär oförmåga så är nog begränsad användning av kärnvapen ett attraktivt alternativ.

En sådan attack skulle dessutom splittra EU som trovärdig allians när tyskar, fransmän och östeuropeer bekänner färg.

Nej. Oavsett vad man tycker om amerikansk världspolitik så har vi nordbor mycket mer att vinna, politiskt/moraliskt/ekonomiskt, på att ta avstånd från Ryssland och acceptera amerikanskt beskydd. Trivs man inte med det så kan man ju flytta till den ryska vasallstaten Vitryssland.
Senast redigerad av MidlifeRambler 2025-01-08 kl. 10:05.
Citera
2025-01-08, 09:21
Medlem
Joakwims avatar
Denna tråd gör det pinsamt uppenbart att ryssar skriver på Flashback. Alla nya konton som menar att man på det ena eller andra sättet är bög eftersom att man väljer väst framför Putin.

Nej, Sverige är inte på en bra plats idag på grund av ohämmad invandring, importerad islam, vänsterdominerad samhällsdebatt under 00- och 10-talet m.fl. Alla vi högerorienterade har sett detta komma sedan länge. Även innan 2015.

Man måste sätta detta i relation mot vad ett angrepp från grannen i öst hade betytt. Det är SLUTET. De problem vi har idag är petitesser i jämförelse med vad som hade hänt om ryssorcherna hade patrullerat gatorna i Göteborg, eller om en atombomb hade släppts på Drottningtorget.
Citera
2025-01-08, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Har du förstått att du inte lever i en demokrati nu?

Citat:
Ursprungligen postat av HyperboreanCREW-14
Vännen det har jag vetat i över 40 år.
(Eller rättare sagt, detta är vad du får med modern liberal demokrati, det blir inte bättre än så här...) som monarkist så tar jag givetvis gärna chansen att påpeka det uppenbara och sticka in kniven lite djupare...
Att en knarkare och en fascist inte får bestämma innebär självklart inte att vi inte lever i en demokrati.
Citera
2025-01-08, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
Denna tråd gör det pinsamt uppenbart att ryssar skriver på Flashback. Alla nya konton som menar att man på det ena eller andra sättet är bög eftersom att man väljer väst framför Putin.

Nej, Sverige är inte på en bra plats idag på grund av ohämmad invandring, importerad islam, vänsterdominerad samhällsdebatt under 00- och 10-talet m.fl. Alla vi högerorienterade har sett detta komma sedan länge. Även innan 2015.

Man måste sätta detta i relation mot vad ett angrepp från grannen i öst hade betytt. Det är SLUTET. De problem vi har idag är petitesser i jämförelse med vad som hade hänt om ryssorcherna hade patrullerat gatorna i Göteborg, eller om en atombomb hade släppts på Drottningtorget.
Det roligaste är när de hävdar att allt är bättre i Ryssland
Citera
2025-01-08, 09:28
Medlem
Man märker på den allmänna debatten kring krig och konflikter att många svenskar tror att neutralitet är någonting ädelt. Att det signalerar moralisk överlägsenhet när man inte deltar i konflikter.

Det är fel.

Den neutrale är den som inte vågar välja sida. Den som saknar moralisk kompass och förmågan att fatta rätt beslut även när det är svårt.

Att vara neutral är att vara tyst åskådare vid en våldtäkt.
Senast redigerad av MidlifeRambler 2025-01-08 kl. 10:03.
Citera
2025-01-08, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Att en knarkare och en fascist inte får bestämma innebär självklart inte att vi inte lever i en demokrati.
Jag hoppas verkligen inte det är mig du kallar knarkare, jag vill ha statligt sanktionerad dödshjälp för pundare.
Citera
2025-01-08, 09:31
Medlem
Citat:
Jag hoppas verkligen inte det är mig du kallar knarkare, jag vill ha statligt sanktionerad dödshjälp för pundare.
Din polare:

https://www.flashback.org/find_threads_by_user.php?userid=536203
Citera
2025-01-08, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Din polare:

https://www.flashback.org/find_threads_by_user.php?userid=536203
Ja men då så...
Citera
2025-01-08, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeRambler
Man märker på den allmänna debatten kring krig och konflikter att många svenskar tror att neutralitet är någonting ädelt. Att det signalerar moralisk överlägsenhet när man inte deltar i konflikter.

Det är fel.

Den neutrale är den som inte vågar välja sida. Den som saknar moralisk kompass och förmågan att fatta svåra beslut även när det är rätt.

Att vara neutral är att vara tyst åskådare vid en våldtäkt.
Ja tänk om vi alla hade gjort det redan på 40-talet och stöttat Tyskland i sin kamp och om USA hade haft vett att förstå vem som var den verkliga fienden,
då hade Ryssland varit europeiskt livsrum idag och vi hade sluppit den här situationen. Sent ska syndarna vakna. (Och ni som ännu inte vaknat är de riktiga rysstrollen)
Citera
2025-01-08, 10:08
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberheimXI
Visst är det så. Usa är bakom massinvandringen, jänkarna och Israel vet hur man hetsar muslimen till stridigheter. Sverige är deras nya Afghanistan.

Kina, Iran, Saudi och Ryssland är så klart inte så dumma att de inte hjälper till att pusha narrativet som gynnar dom.

Tråkigt att vi förlorat vårt land pga av det. Samtidigt så är det en diaboliskt tröst att alla dessa får kommer få lida hårdast när det hela sätter fart.
Även om migrationen varit älskad av många länder så ansvarar Sverige över sin politik.
Citera
2025-01-08, 10:10
Medlem
Citat:
Ja tänk om vi alla hade gjort det redan på 40-talet och stöttat Tyskland i sin kamp och om USA hade haft vett att förstå vem som var den verkliga fienden,
då hade Ryssland varit europeiskt livsrum idag och vi hade sluppit den här situationen. Sent ska syndarna vakna. (Och ni som ännu inte vaknat är de riktiga rysstrollen)

Jag tänker att det rätta alternativet varit att ställa sig på den sidan som stod för frihet och demokrati (UK). Inte välja den totalitära stat vars befolkning vi tyckte var rasrenast.

Tyskland hade ju dessutom attackerat och ockuperat Norge och Danmark. Något jag kan tycka vi som goda grannar bör vara emot.
Senast redigerad av MidlifeRambler 2025-01-08 kl. 10:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in