2025-01-08, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Är det enda två vansinnesdåd folk känner till sedan 2003? Hur jävla obildade är folk här egentligen? Vad sägs om att välja att inte skriva om man inte kan bidra med något eller höja nivån här inne?
Självklart inte men det är två kända mord som begåtts med kniv i butiker. Det är ju ändå inte så vanligt.
Citera
2025-01-08, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Det är runt 19:00 för mig, går från 19:00 till 19:59, Därför jag påpekade att systemet va öppet också, kan han sökt sig till en sup i grunden och hamnat i andra tankar
Jag handlade o var klar 19.30 väntade in min andra dotter 19.40 möte jag upp henne vid pong . När jag åkte ut fr parkeringen mötes jag av ambulans poliser helikopter var i luften . Så nån gång mellan 19.15 -19.30 måste det skett . Tog genväg inne i affären gick inte till avdelningen med husgeråd utan hamna direkt vid bröd o sen shark så troligen missade vi precis o tur var det när jag hade ett barn med mig 🙏 vet inte när systemet stänger .
Citera
2025-01-08, 08:29
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Självklart inte men det är två kända mord som begåtts med kniv i butiker. Det är ju ändå inte så vanligt.

Finns fler. Och den gemensamma nämnaren "butik och kniv" är väl knappast av intresse i utredning? GM i tidigare vansinnesdåd sitter ju förfan i fängelset fortfarande.
Citera
2025-01-08, 08:30
Avstängd
dansquelcass avatar
Butiken håller stängd idag.

På onsdagen gjorde Ica Maxi Botkyrka ett inlägg på Instagram.

Citat:
”Vi kommer att hålla butiken stängd idag och ta hand om våra kollegor efter gårdagens tragiska händelse.'
Senast redigerad av dansquelcas 2025-01-08 kl. 08:33.
Citera
2025-01-08, 08:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Irak.

Japp. Syrian från Irak.
Citera
2025-01-08, 08:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkwater2018
Jag handlade o var klar 19.30 väntade in min andra dotter 19.40 möte jag upp henne vid pong . När jag åkte ut fr parkeringen mötes jag av ambulans poliser helikopter var i luften . Så nån gång mellan 19.15 -19.30 måste det skett . Tog genväg inne i affären gick inte till avdelningen med husgeråd utan hamna direkt vid bröd o sen shark så troligen missade vi precis o tur var det när jag hade ett barn med mig 🙏 vet inte när systemet stänger .

19.41 kom larmet till 112. Det hade just hänt då.
Citera
2025-01-08, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Finns fler. Och den gemensamma nämnaren "butik och kniv" är väl knappast av intresse i utredning? GM i tidigare vansinnesdåd sitter ju förfan i fängelset fortfarande.
Ja man försöker hitta parallella fall när det finns så lite annat at gå på. Att det helt saknas motiv är sällsynt. Men det finns ju enstaka personer som har tvångstankar att de måste döda någon.
Citera
2025-01-08, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
19.41 kom larmet till 112. Det hade just hänt då.
Ja jag tänkte under den tiden precis måste det skett . Jag träffade min dotter utanför Pong 19.45 märkte inget men på parkeringen ut då började blå ljus närma sig med ilfart helikoptern var i luften .
Citera
2025-01-08, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas

Det förstår man efter den tragedin chocken alla måste känna . Jag känner chock bara av att ha varit inne där just då med mina barn . Hoppas de får hjälp nu efter denna trauma .
Citera
2025-01-08, 08:45
Medlem
Citat:
Undrar om kniven som användes nu blir storsäljare?

Knivar | Handla mat online från din lokala ICA-butik
https://handla.ica.se/kategori/3427
Är det klarlagt att kniven kom från butiken. I så fall är det ytterligare något som tyder på att det inte var planerat.
Men knivar som säljs i butik brukar vara ganska ordentligt förpackade.
Citera
2025-01-08, 08:50
Medlem
Citat:

Kan du länka inlägget?
Citera
2025-01-08, 08:52
Avslutad
Vilken tragedi, hoppas psykvården förbättras framöver. Idag är rättspsyk så fullt att många sjuka människor går ute i det fria och väntar på att bli intagna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in