2025-01-08, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master77
Men sluta, det är ett vansinnesdåd, psykfall , hade ingen relation alls.

Är mördaren för gammal för att vara medlem i satansgruppen NLM? Kan det annars vara en vansinnes attack inspirerad av dem?
Citera
2025-01-08, 00:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Brukar vara väldigt mycket folk runt frukt och grönt, men jag tror inte han stulit en köttbit, finns bättre ställen att gå till i den butiken om man vill stjäla, inte för att jag gör det, men hur många handlar en TV en tisdag i Januari

Okej, ingen mening med att resonera kring vilka platser i butiken som är bättre än någon annan om man vill stjäla, du vinner eftersom att du tycks känna till butiken från lingon till fryst dill. Jag bjuder på den.

Däremot kan han ha stoppat på sig till exempel oxfilé någonstans inom butikens väggar på den plats som du anser är den optimala, BO såg honom göra det och förföljer honom och de hamnar vid frukt och grönt.

Jag reserverar mig för att du vet att oxfilén var slutsåld, ersätt det då med valfri vara med ett ungefärligt lika värde.
Citera
2025-01-08, 00:40
Avslutad
Citat:
"En kvinna har knivmördats på Ica Maxi i Norsborg.

Hon var anställd i butiken och enligt uppgifter till Aftonbladet rör det sig om ett vansinnesdåd.

Gärningsmannen greps av en väktare.

– Det finns ingenting som tyder på att de kände varandra, säger Daniel Wikdahl från polisen."

Citat från aftonbladet

Jo, men det framgår inte relevanta detaljer där. Var hon ensam och fick kontakt med honom, eller var hon en av flera som kom mot honom och skulle ingripa mot honom? När folk snattar på stormarknader brukar dom ingripa i flertal är min erfarenhet. Som ett larm som går hos personalen. Dom har rutiner för det, händer ett antal gånger varje dag.
Senast redigerad av Krimkoll 2025-01-08 kl. 00:42.
Citera
2025-01-08, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Okej, ingen mening med att resonera kring vilka platser i butiken som är bättre än någon annan om man vill stjäla, du vinner eftersom att du tycks känna till butiken från lingon till fryst dill. Jag bjuder på den.

Däremot kan han ha stoppat på sig till exempel oxfilé någonstans inom butikens väggar på den plats som du anser är den optimala, BO såg honom göra det och förföljer honom och de hamnar vid frukt och grönt.

Jag reserverar mig för att du vet att oxfilén var slutsåld, ersätt det då med valfri vara med ett ungefärligt lika värde.

Oxfilen är troligtvis bakom disk, Icas egna tråkiga entrecote kan på sin höjd ligga framme, men knivarna kommer förre grönt.

Längst till höger ca, knivar, mitten frukt och grönt längst till vänster kött om du tittar in i butiken från entren
Citera
2025-01-08, 00:43
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Blev hon huggen en gång som tog olyckligt, eller högg han henne flera gånger?
Knivhuggen i halsen?
Citera
2025-01-08, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Jo, men det framgår inte relevanta detaljer där. Var hon ensam och fick kontakt med honom, eller var hon en av flera som kom mot honom och skulle ingripa mot honom? När folk snattar på stormarknader brukar dom ingripa i flertal är min erfarenhet. Som ett larm som går hos personalen. Dom har rutiner för det, händer ett antal gånger varje dag.

Det hände runt 19:00 tror den infon kommer senare alt löpande, det är en stor butik också
Citera
2025-01-08, 00:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Knivhuggen i halsen?

Högg han för att döda eller enbart för att förska fly.

Om det är en gång eller flera gånger ger ju en fingervisning.

Om det är ett hugg är det ju olyckligt att det tar så illa att hon avlider.
Citera
2025-01-08, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Det är inte vad jag kallar en bekräftelse. Namn?
Om du tar dig tid så kan du scrolla tillbaka till både namn o bild på BO . Bekräftat av folk jag känner som arbetar där. Vill du inte godkänna detta så är det upp till dig hitta på en egen sanning kanske .
Citera
2025-01-08, 00:48
Medlem
Aftonbladet nu
"Gick oprovocerat fram till kvinnan och högg henne"

Jävla smuts...
Citera
2025-01-08, 00:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Oxfilen är troligtvis bakom disk, Icas egna tråkiga entrecote kan på sin höjd ligga framme, men knivarna kommer förre grönt.

Längst till höger ca, knivar, mitten frukt och grönt längst till vänster kött om du tittar in i butiken från entren

Jag orkar inte grotta ner mig såpass detaljerat, leder ingenstans.

Konfrontation av oklar anledning --> knivvåld --> övermanning.

Konfrontation är då den utlösande faktorn.

Handlar det om ett oprovocerat knivvåld tippar jag på sjukdom, kan vara vad som helst förutom synen av oxfilé som triggat igång attacken, de låg inte vid frukten.
Citera
2025-01-08, 00:49
Medlem
PerArneLakritssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Detaljhandel bör utbilda sin personal att känna igen riskbeteende.

Spela inte hjälte, tryck bara på larmknapp och spela dum.

De flesta företagen gör just det, utbildar sin personal i olika hotfulla situationer. Helt sjukt att det ska behövas utbildas i det för att jobba i en mataffär. Många företag lär också ut att låta snattaren snatta, ditt liv är inte värt att riskera för en köttbit eller liknade.
Citera
2025-01-08, 00:52
Medlem
Citat:
Det hände runt 19:00 tror den infon kommer senare alt löpande, det är en stor butik också
Mer vid ca 19.30-19.40
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in