2025-01-07, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
1. Kursk-fickan har nästan halverats senaste månaden. Ryssland påstår att Ukraina lidit stora förluster och visat massvis med bevis för saken.

2. Den här pro-Ryska bloggaren har ett X-inlägg som förklarar allt sådant där så enkelt att 10 åringar förstår saken:

2.1. Detaljgenomgång https://x.com/i/status/1876742700440961309 (ej för känsliga, PG-18) https://x.com/GabeZZOZZ/status/1876654750294565236

2.2. Rysk propaganda: Alla vill inte slåss för Zelenskij https://x.com/GabeZZOZZ/status/1876679750653186373 men det verkar vara fler som slåss för Zelenskij i filmen än som vägrar slåss för Zelenskij.

2.3. "You have to be.... " https://x.com/GabeZZOZZ/status/1875485506919907549 (varning svenska officerare brukar skita på sig av sådana här filmer, inget för svagsinta flashbackare... stålsätt era sinnen och härda era bröstmuskler).

2.4 Den här Yakuten visar hur man säljer arktiska moraknivar i Ukraina https://x.com/Intel_Slava/status/1875159592369537338 Badboy och hårding status direkt... personligen tycker jag att det är kul, jag brukade spendera vintrarna så där när jag var liten pojk och simma i -20C. *spoiler* alert: Man tänder inte eld på dem och ger dem till fienden.

3. Nu har döden diskuterats i stort, i smått och i detalj. Alla har förhoppningsvis lärt sig massor om världen och blivit lite smartare.

4. Nu kan tråden fortsätta i ett visare tillstånd!

Oj Yakuter som är så hårda har jag sett många dödade av Ukrainare bara för att den här vann en närstrid så är de helt plötsligt rambos hos rysstrollen.[/quote]

1. Zelensky sa att Ryssland förlorat 38000 man i Kursk.

2. Ukraina håller 60% av Kursk

3. Yakuter är inga rambos finns bild och klipp på många dödade och tillfångatagna.

4. Ryssland är kört MadMax fordon säger allt.

5. Pootin har inte lyckats med ett endaste krigsmål eller driva Ukraina ur Kurk.

6. Dassriket Ryssland har på hela 2024 tagit bara 0,7 procent territorium

7. Så nu kan du gå och lägga dig i mammas källare igen.
Senast redigerad av pettersson72 2025-01-07 kl. 23:37.
Citera
2025-01-07, 23:33
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastaflex
Hahah har du missat när din husse pratade med Tucker och berättade om anledningen till kriget? Anledningen enligt Put-in Put-out var att skapa ett Stor Ryssland

Kan du länka till när i intervjun Put-in säger detta?
Hittar det inte.
Tack
Citera
2025-01-07, 23:36
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Ok så du menar att K.Gregg och Wilderäng har en IQ under 70?
Uppenbart är du en pajas som sprider skit!
Vi bör och kommer att göra det som krävs för att få ryssen ut ur Ukraina

Man kan ha olika typer av intelligens.
Elon Musk har antagligen extremt högt IQ men har samtidigt ett lågt emotionellt IQ. Så lågt så att det antagligen ligger en funktionsnedsättningsbedömning nära till hands där om någon skulle utreda det.

Lars är så klart kompetent i att sätta rätt ord framför det andra och är högfunktionell då det kommer till att få ihop en roman som dessutom säljer, men vi delar inte samma syn på hur viktig saklig information är för vår samhällsstruktur. Självklart vet Lars att Berdin-offensiven är över. Han är för insatt för att inte veta det. Men jag sätter gärna stämpeln utvecklingsstörd på någon som fortsätter att enträget säga att den inte är det. Det kommer ju ändå visa sig.

Tillägg till detta:
Ukraina har mer resurser i området som går att använda. En hel del faktiskt. Därför är det möjligt att det blir en offensiv som faktiskt lyckats. Inte garanterat, men möjligt. Men slaget om Berdin är facking jävla över för den här gången. Det är det enda jag säger.
Citera
2025-01-07, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Helt otroligt lustig du är. Det är Kievregimen som skickar in sina trupper i Kursk (Ryssland) för att dö. Du känner väl till banderasgänget i västra Ukraina och deras nazistsympatisörer. Nu är inte alla dessa gökar i Kursk utan mest vanliga ukrainska soldater du inte alls har några som helst sympatier för.

Du klipper alltid i inläggen, jag antar att det är för att andra inte ska få ett sammanhang.

Nej, det är Putin som skickar ryssar att dö i mängd i Kursk helt i onödan. Putin skulle bara kunna avsluta sitt anfallskrig mot det oskyldiga ukrainska folket så får ryssarna tillbaka det område i Kursk som Ukraina nu håller. Putin bryr sig dock inte ett smack om det ryska folket och skickar dem hellre i döden än att välja den enkla och bästa lösningen för alla.
Citera
2025-01-07, 23:42
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Oj Yakuter som är så hårda har jag sett många dödade av Ukrainare bara för att den här vann en närstrid så är de helt plötsligt rambos hos rysstrollen.

1. Zelensky ss att Ryssland förlorat 38000 man i Kursk.

2. Ukraina håller 60% av Kursk

3. Yakuter är inga rambos finns bild och klipp på många dödade och tillfångatagna.

4. Ryssland är kört MadMax fordon säger allt.

5. Pootin har inte lyckats med ett endaste krigsmål eller driva Ukraina ur Kurk.

6. Dassriket Ryssland har på hela 2024 tagit bara 0,7 procent territorium

7. Så nu kan du gå och lägga dig i mammas källare igen.[/quote]
Ja Jakuter och andra stackare som trott att de skulle bli miljardärer har vi sett länge nu. Liggande som föda till rovdjur och som gödsel.
Sist såg jag en film med en nordkorean som sprang runt på ett fält med oskördade solrosor i väntan på att en drönare skulle avsluta hans liv.
Kom då att tänka på låten Where have all the flowers gone. Nu vet vi att många ryssar kommer att bättra på jorden i Ukraina.
Citera
2025-01-07, 23:42
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Alla som förskönar läget och låssas som det regnar har ukrainskt blod på sina händer. Jag har alltid förlåtit det för man haft hjärtat på rätt ställe. Sjävklart brinner LW och Kenneth för Ukraina men de är utvecklingsstörda.

Jag brukar läsa LW hyfsat regelbundet och jag har en helt annan bild.
Han är (såklart) öppet och tydligt pro-Ukraina men jag har verkligen inte bilden av att han säger att allt går bra, att han låtsas att det regnar och att han säger att vi/väst kan ta det lugnt med stödet.
Tvärtom skulle jag säga.
Citera
2025-01-07, 23:43
Medlem
Om Trumps fredsplan är att frysa fronten där den är när han tillträder hur tror ni Putin kommer ställa sig till det? Skulle innebära att Ukraina då behåller det de ockuperar i Ryssland i Kursk lär aldrig accepteras av Putin.
Senast redigerad av pettersson72 2025-01-07 kl. 23:47.
Citera
2025-01-07, 23:44
Medlem
Citat:
Judar och polacker är nu bytta mot ryssar och dom är fullt sysselsatta med kriget. Dessa neo-nazister vill ha en homogen stat med "arier" och du har sett deras fackeltåg, dom firar alltid Baderas födelsedag. Sen kommer dom ju så småningom att fasas ut av makten när dom inte är till nytta längre. Just nu är dessa aggresiva råskinn (facister, nazister, ultranationalister) till nytta precis som dom var under euro-majdan. Läs på mer om Azov, Aidar, C14, högra sektorn med flera.

Det ryska råskinn, sända av sin ledare Putin, som i blint hat anfaller det oskyldiga ukrainska folket.
Ukrainarna har inte anfallit någon.
Uppenbart för alla att Ryssland är mångdubbelt värre än Ukraina.
Citera
2025-01-07, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jag brukar läsa LW hyfsat regelbundet och jag har en helt annan bild.
Han är (såklart) öppet och tydligt pro-Ukraina men jag har verkligen inte bilden av att han säger att allt går bra, att han låtsas att det regnar och att han säger att vi/väst kan ta det lugnt med stödet.
Tvärtom skulle jag säga.

Håller helt med där 👍

Aktuellt konto vill dock gärna se allt främst pessimistiskt kring Ukraina, och menar att det underbara skit-spridarkontot BehindRayban - tydligen talar mera sanning än LW och Gregg....
Dessutom tycker kontot att suspekta pro-ryZZka konton med blurrad film, är trovärdiga.... Då filmen är GEOLOKALISERAD!

Känns som någon som mest hyser ett agg mot LW, misstänker starkt att kontot tidigare hängt bland kommentarerna där....
Citera
2025-01-07, 23:48
Medlem
Citat:
Du verkar inte känna till Rysslands historia. Vet du hur många ryssar nazisterna från tyskland dödade under andra världskriget? Vet du ens om att Banderas och andra i västra Ukraina sammarbetate med nazisterna och dödade tiotusentals judar och polacker? Förstår du varifrån Ukrainas nazister kommer ifrån? Vad du pratar om är en en dåre från Wagner som tydligen har träffat Apti Alaudinov. Du känner väl till Ukrainas neo-nazister, fascister och ultranationalister som har sina egna bataljoner eller är inbäddade i andra delar av den ukrainska armén och något liknade finns inte i den ryska armén. Hur du än försöker kommer du inte runt att de allra flesta ryssar hatar nazister, Putin med.

Bandets är död.
Putin lever och massmördar oskyldiga ukrainare idag.
Ryssland är mångdubbelt mer nazistiskt än Ukraina.
Citera
2025-01-07, 23:53
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Elon Musk har antagligen extremt högt IQ men har samtidigt ett lågt emotionellt IQ. Så lågt så att det antagligen ligger en funktionsnedsättningsbedömning nära till hands där om någon skulle utreda det.

Lars är så klart kompetent i att sätta rätt ord framför det andra och är högfunktionell då det kommer till att få ihop en roman som dessutom säljer, men vi delar inte samma syn på hur viktig saklig information är för vår samhällsstruktur. Självklart vet Lars att Berdin-offensiven är över. Han är för insatt för att inte veta det. Men jag sätter gärna stämpeln utvecklingsstörd på någon som fortsätter att enträget säga att den inte är det. Det kommer ju ändå visa sig.

Tillägg till detta:
Ukraina har mer resurser i området som går att använda. En hel del faktiskt. Därför är det möjligt att det blir en offensiv som faktiskt lyckats. Inte garanterat, men möjligt. Men slaget om Berdin är facking jävla över för den här gången. Det är det enda jag säger.
Ok! Du bara slingrar dig och fortsätter påstå att Gregg och Wilderäng har ett IQ under 70!
Vad är du för jävla dåre?
Vi ser här varje vecka individer som försöker påstå att de bla är neutrala eller inte vet så mycket.
Oftast slutar det med att de tappar masken om det är misslyckade individer. Rena rysstroll är värre!
Du kan kanske räknas in där..
Just såna som påstår sig vara Pro-Ukraina men sen poängterar saker som att Gregg Och Wilderäng skulle skada Ukrainas sak är givetvis misstänkta.
Om du håller på Ukraina bör du nog byta stil och källor.
Citera
2025-01-07, 23:54
Medlem
Citat:

Tillägg till detta:

Berdin är fortfarande en greyzone om man kollar till deepstatemap så slaget är nog inte över än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in